****MARRASMASUT vko 40****
Kommentit (23)
Et ole ainoa raskausdiabeetikko, ei itselläni homma on hoitunut "dieetillä", joskin nyt taas on tullut hienoinen repsahdus... Varmaan keskiviikkona saan kuulla kunniani. Flunssa kun sotki liikkumisen minimiin, enkä sitten viitsinyt syömisiinkään kiinnittää sen enempää huomiota. Tuli sitten luistettua säännöllisestä syömisestä sekä herkuteltuakin hiukkasen.
Jonkin verran pohkeissa ja jalkapohjissa on ollut suonenvetoa, mutta en ole sitten kuitenkaan saanut aikaiseksi kokeilla magnesiumia vaivaan. Vitamiinejakaan en ole alkanut vielä popsia, vaikka neuvolassa niitä jo suositeltiin. Rautaa olen ottanut muistaessani, mutta antibioottikuurin aikana en viitsinyt sekoittaa vatsaa enempää. BH oli nyt 113, eli tarvetta olisi...
Tuo ranteiden ja muiden nivelien särky tuli tutuksi esikoista odottaessa, mutta onneksi nämä loput kolme ovat menneet ilman moista. Syytä särkyyn en edes koskaan tainnut kysyä, kärsin vain... Esikoista odottaessa en kylläkään ollut tietääkseni raskausdiabeetikko, nyt edellistä ja tätä pahnanpohjimmaista odottaessa kylläkin.
T: Piitaliini (rv34+2)
Ai kun täällä on monella jo pian tulossa vauva syliin. Omani toivoisin pysyvän vielä sisällä kuutisen viikkoa, tosin ei tää nyt kauheasti ole mitään ilmaisuja ulostautumisesta antanut kun ollaan jo niin monta viikkoa oltu saikulla :)
Joku täällä ihmetteli noita rannekipuja ja vastaavaa. Olen itse seurannut tätä sivustoa: http://www.pampers.fi/fi_FI/pregnancy-calendar/week/33#your-baby Siellä on juuri tuolla ko viikolla noista kolotuksista.
Täällä on kauhiat jumpat masukilla aina välillä, koettaa kovin tuolta oikealta puolelta punkea ulos =) Mutta eipä nuo potkut satu vieläkään - sellaiselta mönkimiseltä tuntuu, olenkin antanut uuden nimen tälle: Mönkijä =) Eipä paljon muita vaivoja ole kuin nää ailahtelevat mielet (tulee tiuskittua miehelle ja itkettyä aivan liian usein...), välillä suonenvetoja, joihin auttaa kyllä manteleiden ja cashew-pähkinöiden syönti (magnesiumia) sekä nuo rikkonaiset yöt lonkkakipuineen ja kyljeltä kyljelle vaihteluineen. Vessassa käyn vain kerran yössä. Niin ja tää väsymys on jotain käsittämätöntä... Välillä vissiin supistelee, mut ei mitenkään pahasti, kuulunee vielä asiaan.
Sain äippäpakkauksenkin vihdoinkin - pe se tuli ja nyt on sitten pesty kaikki :) Kaikki alkaa olla valmista masukkia varten - kävin ne viimeisetkin rasvat yms. ostamassa ja kun tuo äippäpakkauskin tuli :)
Kaikille marrasmasuille malttia ja kaikkea ihanaa (jos se on mahdollista...) loppu odotukseen!
Epeli & masukki-mönkijä rv 32+0
Hurjalta kuulostaa, kun piitaliinalla ja muilla on IHAN oikeasti varmaa, että vauva syntyy pian. Itse siis jännittelen, syntyykö vauva parin viikon päästä niinkuin isoveli. Olen jo kallistumassa siihen, että kärvistelen viikoilla 42...
Neuvolassa kävin, kaikki hyvin, rt ollaan oltu jo 6-7vkoa. Paineet mulle ok:n matalat, hg oli ihme kyllä noussut, vaikka rautatabletit välillä unohtuu. Lääkärille en saanut parin vko päähän aikaa, vaikka sitä ehdotin, neuvolantädille vaan. Olisin halunnut tietää kohdunsuun tilannetta, vaikka tuskin sekään kaikkea kertoo. Painon hurja nousukin oli rahoittunut, ruoka kyllä maistuu hyvin, entä teillä?
Olo on ihan hyvä, ja to alkaa se odotettu äitiysloma. Istuessa pitkään oikea kylki ikään kuin puutuu ja väsyy. Kai lihakset on aika heikossa kunnossa ja vauvan jalat on kyllä aina siellä potkottomassa. Onko tuttua? Ja oikea lonkka tuntuu myös puutuneelta pitkän istumisen jälkeen, ikäänkuin pistelee. Onko se jotain liitoskipua vai mitä se liitoskipu suomeksi on?
Nyyny ja Nasu 33+4