Pystyykö Kriikunan kivestä kasvattamaan taimen?
Kommentit (7)
meillä nimittäin kriikunapuiden alusta ja ympäristö on vaivaksi saakka täynnä pudokkaiden alkuunsaattamia taimia joka vuosi. Kasvavat vieläpä aika rivakasti. Ruohonleikkurilla niistä selviää, ja pensasleikkureilla vähän isommiksi ehtineistä - sikäli kuin ei halua säilyttää ja siirtää.
Joten kivi multaan vaan ja peukut pystyyn!
se kriikunan kivi on sen kasvin siemen, joten eiköhän siitä ihan taimi kasva.
ap kyseli vähän samat ongelmat mielessä kuin esim. omenapuiden kanssa, joiden siemenistä kasvattaminen on melkoisen työlästä...
Mä oon kuvitellu, että kriikunapuun alla kasvavat taimet on saanu alkunsa juurivesoista eikä siemenistä, mutta en tiedä.
Mä oon kuvitellu, että kriikunapuun alla kasvavat taimet on saanu alkunsa juurivesoista eikä siemenistä, mutta en tiedä.
- enpä tullut vaan ajatelleeksi. Toisaalta osa taimista on kyllä selkeästi tosi kaukana, kuvittelen että osa hedelmistä on vierinyt vähän kauemmas. Mutta löytyyhän niitä juuriakin ihan hurjan pitkältä silloin, kun puutarhasta jotain pitää ylös kaivaa ja hävittää... eli enpä mene varmaksi sanomaan sittenkään tuosta. (Olin siis se pikkutaimista kirjoittanut, kakkonenko?)
Meillä myös alkaa piha olla kriikunoiden läheisyydessa taimia täynnä. Osa alkaa olla parimetristä. Mutta yhteenkään ei ole tullut kriikunoita. Onko niin, ettei tule?
Se kivi on kahden kasvin risteytys. Voi hyvinkin itää ja kasvaa mutta varmemman ja nopeamman sadon saa hankkimalla valmiin taimen.
se kriikunan kivi on sen kasvin siemen, joten eiköhän siitä ihan taimi kasva. vai mistä ajattelit että se kriikunapuu itse on siihen paikalleen kasvanut, jumala loi??