Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Aslan?

27.09.2009 |

Rehellisiä mielipiteitä kaivataan. Viikon päästä on ristiäiset ja nimi vielä mietinnässä. Tuo Aslan on ollu nyt vaihtoehtona mutta en oikein tiedä onko se kuitenkaan hyvä.

Onko se liian outo? Sopiiko se suomalaiseen sukunimeen? Näitä lähinnä oon miettiny.

Lapsi kyllä on aivan Aslanin näkönen ja luonteeltaan rauhallinen, sopeutuvainen joita mielikuvia tuo nimi minulle tuo.

Narnian tarinoita en ole lukenut joissa kuulemma tuon niminen leijona seikkailee.

Kommentit (4)

1/4 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos poika on ihan Aslanin oloinen niin eikös se Aslan sit ois hyvä :)!

Vierailija
2/4 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hyvä nimi, vähän Aslakin tyylinen. Ei tunnu ainakaan minusta mitenkään oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Narnia-sarjan leijona, eikös se ollut Aslan? Ja muistelin, että jotain muutakin on Aslan, tämmöinen löytyi googlettamalla.

http://www.aslan.fi/

Yhdistys käsittääkseni eheyttää (?) homoista heteroita. Nimi on sinänsä hyvä, ei näitä mielleyhtymiä monelle tule.

Vierailija
4/4 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minun piti ihan rekisteröityä tänne viestisi takia :)

Meidän poika on nimeltään Aslan. Meillä se tosin on käytössä ihan merkitysnimenä, aslan on turkkia ja tarkoittaa leijonaa (siksi ilmeisesti myös Narnian leijona on nimeltään Aslan). Mulle nimi ei siis tuo mieleen mitään rauhallista eikä sopeutuvaista (eikä sitä ole tuo meidän jätkäkään kyllä...). Mitenkään outona ei nimeä tunnuta pitävän, tosin meillä on myös "outo" tai siis turkkilainen sukunimi. Aslakiksi pojan nimi kyllä vääntyy joskus tuntemattomien, useammin mummoikäisten suussa, oma ikäpolvi (niin minun kuin lastenkin) ei ole ainakaan meidän kuultemme kummastellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi