Minkänimisiä nukkeja sinulla oli lapsena?
Minulla oli mm. Minna, Ninni-Liisa, Kalle Pompula, Tiina ja Herpi. Itse annoin kaikille nimet.
Kommentit (25)
Uuteen leikkiin sai keksiä uudet nimet. No, oli yksi Ari-nukke jonka nimi oli Ari mutta sillä harvoin leikittiin. Ihan pienenä mulla oli nukke nimeltä Kirsti, mutta tän tiedän vain kertomuksista, en itse muista koko nukkea. Vähän isompana nukkejen nimet vaihteli aina leikistä riippuen.
Niitä oli vieläkin enemmän, kuin mainitsemani. Ainoastaan mainitsemistani Minna "adoptoitiin" toiselle tytölle ollessani pieni. Muilla on omat lapset nyt leikikineet. Olen 43-vuotias. T. ap
ainakin :)
...syntynyt 70-luvulla ja itse nimennyt...
Sitten mielikuvitusolento "antti" joka aina kiusasi, esim. jos värittäessä meni ohi kuvan niin "antti" tönäisi:)
Minulla oli 70-luvun lopulla mustaihoinen vauvanukke, jonka nimi oli Nekru. Saattaisi nykypäivänä aiheuttaa hieman pahennusta hiekkalaatikolla.
domino oli yhden tummaihoisen nuken nimi
Ja nimet myös pysyivät. Nukkejani olivat näin äkkiseltään muistellen Miina, Ulla, Isovauva, Katariina, Mariina, Riikka, Elli, Ruusu, Maria, Veera, Janne, Jenni ja Teodor. Teodor oli tummaihoinen nukke, jonka isäni nimesi työkaverinsa mukaan.
yli puolimetrinen tummatukkainen kova nukke;)
Mulla oli ihan pieni nukke, nimeltään Samuli. Sitten mulla oli myös ainakin Lotta ja Julia.
Pikkusiskollani oli Eleviina ja Tikku. :D Eleviina oli oikeasti Eveliina. Tikku tuli taas Tikusta ja Takusta.
Itse keksin nimet. Kivoja välillä tämmöset oikeesti hauskat ketjut.
Eeva on vieläkin mun tyttöjen leikeissä... Tyyne hajosi ja loput jotenkin katosivat...
Annoin kamalimmalle nukelleni kamalimman tuntemani nimen. Muut oli nimettömiä, kun en oikein välittänyt nukeista....
Tuo Pirkko oli isoveljeni nukke, jonka hän oli itse nimennyt, kelpasi minullekin.
Olen vm. 1967.
niin ruma syntyessäni ja ryppyinen että isä osti mulle ihan aidon E.T:n :D oli kuulema tuolloin näköiseni..
hassua että se on nykyään muodissa.
Flora -nimisen. Isoveli haukkui sitä margariiniksi :( Minusta se oli kaunis nimi.
Yhden pupun nimi oli Geisha (suklaan mukaan).
Sitten oli sellaiset muffinsi-tytöt, jotka muistan vieläkin: Sini (mustikka), Olivia (suklaa), Bella (banaani), Kirsi (kirsikka) ja ... apua... en muistakaan yhden nimeä! :)
Olin poikatyttö enkä muista koskaan leikkineeni noilla. Angelican oli lahjoittanut ruotsinkielinen mummini, hän oli myös keksinyt nukelle nimen jota en koskaan varmaan lausunut oikein.. Angelicalla oli pitkät, paksut tummat kiharat ja paljon upeita designvaatteita (joita siis mummi osti, ompeli ja puki nukelle....).
Atte-nukke taas oli sellainen perinteinen vauvanukke, jonka sain kun mulle syntyi pikkusisko ja äiti ajatteli että minäkin tykkäisin hoitaa omaa vauvaa. En tykännyt.
Tämä pikkusiskoni osoittautui myöhemmin nukkefriikiksi. Hän keksi niille myös mahtavia nimiä, mieleenpainuvimmat olivat Lensi, Prinses ja KIRISTI. Ei siis Kirsti tai edes Kristi, vaan Kiristi :D
itse nimettyjä myös