Vinted ostajat! Suosikiksi lisääminen
Kysymys ostajille ja miksei myyjillekin.
Mikä on syynä ettet osta mutta lisätty suosikiksi? Onko se liian kallis hinta?
Minulla myynnissä y2k aikakauden farkkuhame mustalla pitsihelmalla 15€. 63 suosikkia tullut vrk.
Sitten musta samettinen vintagejakku peplumhelmalla 80 luvulta (kotimainen) 20 euroa. Nelisenkymmentä suosikkia vrk.
Hell bunny musta samettimekko valkoisella kauluksella ja rusetilla 15 euroa.
Sitten ihan perus vilaa, vero modaa, gina trikot jne 1-7 euroa. Ajattomia vaatteita. Suurin osa klassisia eli kahdet valkoiset kapeat farkut 4 euroa, raitamekkoja 4 eur, ruusukuvioinen juhlahaalari 7 eur, off shoulder puseroita röyhelöllä, toppeja eurolla parilla...
Kaikissa monta suosikkia eli useita kymmeniä eli ei varmaan kuvissa ole vikaa kun kuitenkin kerää klikkauksia ja suosikkeja. Mitatkin on.
Kommentit (8)
Joku kirpparihaukka taisi selittää, että kun laittaa suosikkeja, saa osuvampia suosituksia hauissa.
Mulla on tykkäyksiä monessa sadassa tuotteessa mikä mistäkin syystä mutta en todellakaan ole ostamassa niistä suurinta osaa. Jos ostaisin, tekisin sen heti
Minä ainakin klikkaan suosikiksi seuraavista syistä:
1) haluan opettaa alustan tekoälyn algoritmia siitä, millaisista vaatteista tykkään
2) kerään monta samantyyppistä suosikeiksi ja sitten valkkaan niistä parhaan
3) napsautan suosikiksi vaikka olisi selvästi liian kallis mulle, jos on tosi ihana
4) aion itse myydä vastaavan tuotteen ja haluan seurata millä hinnalla se menee
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tykkäyksiä monessa sadassa tuotteessa mikä mistäkin syystä mutta en todellakaan ole ostamassa niistä suurinta osaa. Jos ostaisin, tekisin sen heti
Just tämä että itsekin kyllä ostan heti jos kiinnostava. En tosin lisäile suosikkeja. En kyllä ole hirveästi ostanut enkä kovin kauaa edes myynyt.
Kun lisäsin ekat tuotteet niin ne meni heti. Nyt tuntuu takkuavan vähän myynti. Suosikiksi kyllä laitetaan. Ajattelin jossain vaiheessa tiputtaa vähän hintoja mutten kyllä hirveästi kun mielestäni jo edulliset hinnat. Mutta en tiedä ostaako kukaan 3 eurolla jos sitä ei osteta 4 euroakaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin klikkaan suosikiksi seuraavista syistä:
1) haluan opettaa alustan tekoälyn algoritmia siitä, millaisista vaatteista tykkään
2) kerään monta samantyyppistä suosikeiksi ja sitten valkkaan niistä parhaan
3) napsautan suosikiksi vaikka olisi selvästi liian kallis mulle, jos on tosi ihana
4) aion itse myydä vastaavan tuotteen ja haluan seurata millä hinnalla se menee
Kiitos vastauksesta!
Osaatko sanoa sen jos vaatteet saa paljon tykkäyksiä niin tulevatko ne useammin siihen ihmisten näkösälle?
Kannattaako nyt siis lisätä vaatteita eli saako uudet vaatteet näkyvyyttä enemmän jos myyjän aiemmista tuotteista tykätty paljon? Jos vaikka huomenna taas lisään muutaman.
Nytkin oli taas 3 tykkäystä yksi pusero saanut tässä välissä.
Ap
Itselläni tärkeimmät syyt lisätä suosikeiksi on
1) vertailu, eli selaan ensin ja sitten ostan parhaimman. Usein muut sitten jäävät vielä merkityiksi pitkäksikin aikaa.
2) olen kiinnostunut, mutta haluan saada useamman tuotteen samoilla postikuluilla ja jään katsomaan mitä muuta myyjä laittaa. Tämä erityisesti, jos tilaan toisesta maasta kalliilla postikuluilla.
3) aion myydä samanlaisen, ja jään seuraamaan onko kysyntää
4) fiilistely, eli saatan lisätä suosikiksi jonkun ihanan tai nostalgisen tuotteen, vaikken aikoisi ostaa.
Eli niin kuin näkyy, niin syistä 3 ja 4 suosikiksi merkkaamia tuotteita en ole aikeissa ostaa. Silti tietysti myyjänä harmittaa, jos vaikka 10e tuotteelle on kertynyt monta kymmentä merkintää, eikä tuote mene, vaikka alentaisi hintaa.
Ai niin, yksi syy jollain lisätä suosikiksi on sovituskuvat. Mikroshortsien sovituskuvat saavat ikävä kyllä kymmeniä merkintöjä ihmisiltä, jolla ei niihin shortseihin ole pienintäkään kiinnostusta.
Hinta on usein yksi syy. Toinen on se, että haluaa jättää tuotteen mietintämyssyyn.