Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sai tekstarin

Vierailija
25.09.2009 |

luokkakaveri laittoi viestin että "mä en tykkää susta" (9v). Mitä tekisitte? a) ei mitään, sanoisitte lapselle että älä välitä b) sanoisitte lapselle että laita takaisin että en mäkään tykkää susta c) ilmoittaisitte tän lapsen äidille d) mitä??

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vanhempien kanssa

Vierailija
22/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on laittanut tuollaisen viestin. Kiusaaminen pitää lopettaa heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ekalla, ja aattelin suojella tuollaisilta ja poistin viestin (ei itse lue vielä tekstareita). Teinkö väärin? Oisko pitänyt näyttää tai ilmoittaa niille vanhemmille?

Vierailija
24/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, sille ei voi mitään, että kaikki vaan ei tule kaikkien kanssa toimeen. Se on vain hyväksyttävä ja löydettävä muita kavereita."

Tietty jos tämä oli bestis ja heillä oli vain riitaa, niin siitä kannattaa ottaa ensin selville.

Vierailija
25/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisesti ja sivistyneesti. Kyllä heitäkin varmaan kiinnostaa tietää, kun lapsi "väärinkäyttää" kännykkää ja hehän ne laskunkin maksavat. Ainakin minä heidän paikallaan toivoisin, että minuun otettaisiin yhteyttä.

Vierailija
26/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikkien todellakaan tarvitse tykätä kaikista. Jostain syystä tämä lapsi on kokenut, että hänen on täytynyt ilmoittaa, ettei tykkää tästä toisesta lapsesta. Ehkä tämä toinen lapsi on työntäytynyt hänen seuraansa tai jotain vastaavaa. Eivät minunkaa lapseni tykkää kaikista luokkalaisistaan. Varsinkin yksi kolmesta on todella nirso kavereiden suhteen. Ei hän tietääkseni kenellekään ole mitään tekstareita lähetellyt, mutta ei hänen ole kaikista pakko pitääkään.

Vierailija
27/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestittelet sukulaisille ja työkavereille "mä en tykkää susta"viestehä???

Ensinnäkin on raukkamaista hoitaa tuollaisia asioita muuta kuin kasvotusten- kasvotusten on sekin hyvä puoli että se "ilkeilijä" näkee toisen kasvoista mitä puheillaan aiheuttaa- netti- ja tekstari-seurustelu tulee vielä aiheuttamaan hirveitä tunnevammoja ihmisissä- (täälläkin jo havaittavissa) kun eivät kykene tuntemaan mitään myötätuntoa toista kohtaan.

Mä sanoisin ap lapselle että tosiaan ehkä toisella on huono päivä eikä ole vielä oppinut kuinka toisten kanssa asioita hoidetaan- sanoisin myös että tämmöisiä juttuja maailmassa on, eivät kaikki aikuisenakaan osaa olla kovin ystävällisiä ja fiksuja. Katsoisin miten tilanne jatkuu ja jos on jotain kurjaa lisää, ottaisin yhteyttä lapsen vanhempiin ja kertoisin että heidän lapsensa menee nyt vähän hakoteille sosiaalisissa taidoissaan- näin vanhemmat saavat tilaisuuden KASVATTAA lastaan, joka vasta opiskelee noita taitoja.

Yleensä ei tuollaisia viestejä edes lähetetä yksin vaan kimpassa hihitellään. Ja fiksut vanhemmat selvittävät mistä kiikastaa, vaikka jostain ei tykkää, niin silti PITÄÄ OSATA olla ystävällinen tai edes asiallinen. Alkeellisia perustaitoja. Vaikka av-palstallakin usein puuttuvat:(((((

Vierailija
28/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikkien todellakaan tarvitse tykätä kaikista. Jostain syystä tämä lapsi on kokenut, että hänen on täytynyt ilmoittaa, ettei tykkää tästä toisesta lapsesta. Ehkä tämä toinen lapsi on työntäytynyt hänen seuraansa tai jotain vastaavaa. Eivät minunkaa lapseni tykkää kaikista luokkalaisistaan. Varsinkin yksi kolmesta on todella nirso kavereiden suhteen. Ei hän tietääkseni kenellekään ole mitään tekstareita lähetellyt, mutta ei hänen ole kaikista pakko pitääkään.

mutta mä opetan lapsilleni, että jos ei ole mukavaa sanottavaa voi pitää suunsa kiinni... Tässä on varmaan käynyt niin,että joku kaveriporukka on yhdessä tuumin laittanut tämän viestin ja hihitellyt perään ja taustalla on varmaan kiusaamistakin..

Vierailija
29/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäselle olisin kännykän antanut yhteydenpitoon vanhempien sekä ystävien kanssa. Jos saisin tietää että sillä lähetetään tahallaan loukkaavia viestejä toiselle, niin ottaisin kännykän pois. Vaikken pidäkään jostain ihmisestä, niin olen kuitenkin asiallinen hänen seurassaan ja tervehdin. Ei tulisi mieleenkään sanoa "päivään" sijasta "en tykkää susta" tai muuta epäasiallista kommenttia.

Vierailija
30/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa varmaankin ottaisin yhteyttä viestin lähettäjän vanhempiin, koska itse kyllä haluaisin tietää, jos oma lapseni lähettäisi tuollaisen ja oletan, että suurin osa muistakin haluaisi. Samalla toisin esille oman lapseni käsityksen viestin syystä. Siis että onko kyse kavereiden riidasta, jostain asiasta, minkä lapseni on tehnyt ja josta toinen on pahoittanut mielensä vai siitä mahdollisesta kiusaamisesta.

Vierailija
31/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyisin, että onko ollut jotain riitaa lasten välillä ja kysyisin, että mitä helvettiä se teidän kakaaranne oikein viestittelee tollaaasiaaaaa!!!!!!!

Vierailija
32/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä en käskisi lasta laittamaan takaisin tekstaria, tai olemaan välittämättä asiasta. Jos sinulla on luokan sähköpostilista, niin ilmoittaminenkin käy helposti.

Vierailija
33/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani lapsi sai kaikennäköisiä pilaviestejä luokkakaveriltaan. Tuttavani otti yhteyttä vanhempiin ja kertoi asiasta mutta eivät reagoinneet kummemmin ja meno jatkui. Lähetti sitten yhden viestin sellaisenaan, ilman mitään selitystä. Tuli bumerangina takaisin, että mitä tämä tarkoittaa. Lähetti sitten takaisin, että tällaisia viestejä se sun poikas mun pojalle lähettelee. Pojalta lähti sitten känykkä vähäksi aikaa hyllylle...

Vierailija
34/34 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin näin että "ei kaikkien tarvitsekkaan tykätä kaikista"

ettei itse lähde samalle linjalle, tai lisää vettä myllyyn.. ja siis ehdottomasti ota yhteys viestin lähettäneen lapsen vanhempiin ja anna palaute sinne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme