onko kalapuikot tosi huonoa ruokaa?
Minusta ne on hyviä, mutta onko ne jotenkin huonoa ruokaa lapsille?
Kommentit (15)
Meillä niitä syödään 0-2 krt vuodessa, niin tuskin kovin pahasta ovat. Nälkä niillä lähtee kuitenkin.
Se kuorrute päällä on juuri sellainen lisäaine-rasva kombinaatio että huhhuh. Tee mieluummin vaikka uunikalaa kalafileistä.
Siis tämä "kalaa kahdesti viikossa" ei kelpuuta kalapuikkoja.
Mieluiten ostan niitä kuitupitoisia, kun ovat tarjouksessa. Suolaa en käytä muuten ruoassa ollenkaan ja kaikki muut ruoat teenkin itse, joskus leipiäkin. No, sitä suolaa tulee sitten ketsupissa tietenkin.
ruokaa ole, mutta ei takuulla sieltä huonommastakaan päästä. Voi hiukan katsoa, mitä kalapuikkoja valkkaa, siitähän oli joku "testi" lähihistoriassa ja ihme kyllä, Rainbow -merkkiset pärjäsivät parhaiten. Siinä otettiin huomioon myös ekologisuus eli kun nämä kalapuikot kiertävät maailmaa eri työvaiheiden aikana. En muista kuka taho tämän tutki. No, ei varmasti huono vaihtoehto nakeille sun muille makkaroille.
sain itsekin kaksi, lapset söi 5 / naama...
Kiitos ruuasta.
t. ap
kaikissa kalapuolivalmisteissa leivitys. Mielummin kalapullia kuin -puikkoja. Suolan totaalivälttämistä en ymmärrä, sehän tuo ruuan maut esiin.
Mieluiten ostan niitä kuitupitoisia, kun ovat tarjouksessa. Suolaa en käytä muuten ruoassa ollenkaan ja kaikki muut ruoat teenkin itse, joskus leipiäkin. No, sitä suolaa tulee sitten ketsupissa tietenkin.
josta tenavat tykkää :/
Mua hirvittää kaikissa kalapuolivalmisteissa leivitys.
Siis nehän söisi vaikka salaattia leivitettynä.
mutta eihän ole hampurilaiset, nuggettit, pizza yms. Meillä kalapuikot kuuluu tähän samaan kategoriaan. Kerran viikossa meillä lapset saa päättää mitä syövät (yleensä pe ip) ja jonkun näistä yllämainituista valitsevat. Suon sen lapsille, koska muuten meillä syödään terveellistä kotiruokaa.
Kalapuikko on ns. keltaista ruokaa kuten ranskalaiset ja vaalealeipä.
jos ei esim. ole aikaa, eikä lasta saa syömään mutta tykkää kalapuikosta, antaa palaa.
kuitupitoiset ja fileestä tehdyt parhaimpia, ne halpismössöpuikot hirveitä.
mutta silloin tällöin ok. Eihän niissä ravintoarvoisaa varmaan hirveästi kehumista ole. Paljon parempi olisi paistaa "oikeaa kalaa".
En usko. Kalapuikot maistuvat minulle silloin tällöin, myös kuitupitoisia.
Kala itsessään on lähtökohtaisesti terveellistä.
Tee itse puikot järvikalasta!