Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin just tänään, että oikeastaan nautin siitä, että kuopus on pian jo 2 v.

Vierailija
24.09.2009 |

Esikoinen on 4-vuotias. Vauvat on ihania, mutta kyllä vaan on mukavaa sekin, että lapset kasvaa :)

Meillä haaveissa kolmaskin lapsi, mutta katsotaan, koska viitsii siihen hommaan ryhtyä. Nyt tuntuu tosi hyvältä näin. Muiden höpötyksistä huolimatta. Saan siis usein neuvoja, että kolmas kannattaisi tehdä tähän heti perään, mutta entä jos ei halua? Jos haluaakin nauttia jo näistä kahdesta olemassa olevasta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen tulee kohta 2 v ja kauhunsekaisin tuntein odotan kuopusta. Esikon vauva-aika ei ollut ihanaa, ei yhtään; oli allergioineen ja univaikeuksineen erittäin vaativa vauva, itse podin synnytyksen jälkeistä masennusta ja menetin elämänhaluni lähes täysin. Vauvavuosi oli elämäni kauhein vuosi.

Toista lasta haluan kovasti, vauvaa en haluaisi, mutta kun ei niitä isompanakaan toimiteta... Esikoisen kanssa on ollut ihanaa aikaa tämä 1. vuoden jälkeinen aika, kun meillä on alettu nukkua ja allergiatkin hallinnassa.

Vierailija
2/6 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä pyöräytä sitä kolmatta ikinä (alunperin ajateltiin kolmea ja lähiympyrät meilläkin "painostavat"), näin on just hyvä olla. Olen onnellinen ja nautin näistä kahdesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko myöntää, että odotan kovasti sitä 2-v rajapyykkiä, jolloin mun kokemuksen mukaan KAIKKi muttuu helpommaksi.

Meillä vauvat on olleet ihan iisejä, mutta tuo aika sen jälkeen kun vauva lähte liikkeelle - 2v on niin raskasta... Meillä pienin nielee kaiken minkä pystyy ja rikkoo ja reuhuaa ja painelee kaikki nappulat ja riisuu vaatteensa jos pystyy ja tietty vaipankin, ja ai jai jos siellä vaipassa on vielä aarre... Keskittymiskykyä ei kuitenkaan riitä, eli meillä ei mitään pitkäjänteistä vielä tehdä. Ulkona ei kauhean pitkään jaksa mitään touhuta. Ja on se sama jannu, joka rääkkää sisaruksiaan autossakin...

Onhan tuo älyttömän suloinenkin otus, mutta meille ei ainakaan viiteen-kuuteen vuoteen tule yhtään vauvelia lisää...

Vierailija
4/6 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that.

Nyt kun sulla on jo homma hallussa, niin se toinen menee paljon helpommin.

Vaikka meilläkin kuopus oli samalla tavalla hypermultisuperallerginen, niin kaikki (jopa vauva-aika!) oli ja on paljon helpompaa kuin esikoisen kanssa. Hetkittäin jopa nautin vauva-ajastakin! Sitä ei esikoisen kanssa päässyt käymään.

Nyt kuopus on iloinen, reipas, uhmaileva ja TERVE 3-vuotias. Aivan ihana. Kauheat vauva-ajat ovat kuin pahaa unta, jopa niin kaukaisia, että pari kertaa on käynyt mielessä se kolmas...

Vierailija
5/6 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, mutta kuitenkin tavattoman lohdullista kuulla, että kohtalotovereita löytyy. Olen välillä miettinyt, että olenkohan paha ihminen, kun koin vauva-ajan silkkana helvettinä, mutta sitä se vaan oli.

Pientä toivetta olen elätellyt, että toisella kierroksella saisin minäkin hetkittäin nauttia vauva-ajasta. Liian optimisti en halua kuitenkaan olla, ettei tule pettymyksiä. Siitä lähdetään, että ihan hirveä vuosi taas tulossa, mutta jokainen valonpilkahdus onkin sitten positiivinen yllätys.

Vierailija
6/6 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hengissä selvitään, niin tosi kiva.

Mutta toisen kanssa - kuten jo aiemmin sanoin - sain hetkittäin jopa häivähdyksiä ns. normaalista vauva-arjesta. Silloin ymmärtää paremmin miksi monilla on niin kauhean vaikea tajuta ettei sairaan lapsen kanssa eläminen ole niin kauhean helppoa ja mukavaa, vaikka kuinka itse haluaisi ja vaikka mitä tekisi.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi