Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä aika provosoiva keskustelunaihe: Miksi köyhät ja rumat

Vierailija
24.09.2009 |

ihmiset tekevät enemmän lapsia kuin kauniit ja rikkaat?

Tämä ihan empiirisenä tutkimuksena. Jos katsotaan julkkiksia tai ihan omaa tuttavapiiriä, niin minä ainakin allekirjoitan tämän.

Ja mitä rumemmat vanhemmat, sitä useampi lapsi.

Ja monilla "köyhillä" on monta lasta ja sitten valitetaan kun yhteiskunta ei maksa kaikkea. Varakkaammilla ei "ole varaa" tehdä kuin yksi tai max kaksi lasta, koska verotus on kovaa ja maksut korkeammat. Ja elintaso halutaan säilyttää. Vai onko se siltikin yhteiskuntavastuuta ja järkevää ajattelua?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää porvosoituko,mut mun mielestä diipadaapa duu.

Vierailija
22/36 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on yleensä monta lasta senkin takia että heidän synnytyksensä ovat helpompia (usein kivuttomiakin). Kyselkää lähipiiristänne, pitää melko varmasti paikkansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhimmillä ja kaikkein rikkaimmilla. Tutkimusten mukaan mitä paremmin koulutetumpi ja varakkaampi mies, sitä enemmän lapsia. Naisten tilanteesta en tiedä, mutta kyllähän ainakin julkisuudessa esiintyy paljon menestyviä naisia, joilla on vähintään kolme lasta. Tunnen itsekin joitakin hyvätuloisia uranaisia, joilla on suurperhe. Tosin tuttavapiirini kyllä enemmänkin rakentuu "ihan tavallisista", keskituloisista ihmisistä, joilla on keskimääräinen määrä lapsia.

Vierailija
24/36 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olisin kyllä sekä rikkaampi että kauniimpi jos mulla ei olisi näitä lapsia (2 kpl).

Lapsiin menee rahaa, ja raskaudet mun tapauksessani ns. pilasivat kroppani (mahanahka venyi ihan hirveäksi, rinnat kasvoivat giganttisiksi ja alkoivat roikkua).

Vierailija
25/36 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuudesta en tiedä, mutta monesti on niin, että ei haluta lähteä töihin ja pukataan niitä vekaroita toinen toisensa perään. Siitä sitten valtio maksaa edes pientä äippärahaa.

Vierailija
26/36 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavapiirissä on vähän lapsia ja paljon lapsia riippumatta vanhempien tulotasosta tai ulkonäöstä.

Vierailija
27/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniita eikä rikkaita, mutta en kyllä suostuisi kahta lasta enempää "tekemään" ja voi olla että jää ihan tähän yhteen. Mies haluaisi lapsia max 3, mutta minä haluan säilyttää edes jonkinmoisen elintason.

Vierailija
28/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tällä palstalla (vrt. tosielämä, jossa tuttavapiirini koostuu kohtuu hyvätuloisista 1-2 lapsen perheistä) huomannut saman ilmiön. Lapsia pukataan maailmaan suurperheen verran ja sitten taivastellaan, kun ei yhteiskunta tarjoakaan yhtä leveää elintasoa kuin itse rahansa tienaavilla ja lapsilukuaan säännöstelevillä perheillä on.

Vierailija
29/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat vain nenäsi lähipiiristä ja ajattelet hiukan laajemmalla katsannolla: maailmanlaajuisesti ja tuhansien vuosien tähtäyksellä, niin asia on täysin ymmärrettävä. Lapset ovat aina olleet köyhien turva. Kun niitä tekee monta, ainakin joku saattaa jäädä eloon ja mahdollisesti elättää ikääntyvät vanhempansa. Lapset ovat myös erittäin tärkeää työvoimaa maataloudessa ja monissa muissakin tehtävissä.

Rumuudesta on vaikeampi sanoa mitään, paitsi että tutkimusten mukaan menestys seuraa edullista ulkonäköä. Ehkä nyky-yhteiskunnan köyhät ovat köyhiä osittain siksi, ettei ulkonäkö ole riittänyt rahakkaisiin tehtäviin. Tämä nyt kyllä sattaisi vähän provosoidakin.

Vierailija
30/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkailla voisi olla syynä vähäiseen lapsilukuun se,että heillä kaikki aika ja raha menee itseensä ja omien aktiviteettien suorittamiseen, kun on varaa esim. harrastaa monipuolisesti. Tällöin ei haluta ylimääräsiä lapsia sotkemaan tätä oman elämän auvoa vaan tehdään mielummin ne pari tenavaa, jotka kasvatetaan sitten rahalla pois silmistä taas omiin harrastuksiinsa.

Vierailija
31/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on seitsemän kaunista lasta :)

Vierailija
32/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei rikkaita eikä köyhiä vaan keskituloisia. Ja lapsia on kaksi, hekin kauniita.

Vierailija
33/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaimmilla on myös useampi lapsi?

En kyllä muista, että mistä kyseinen tutkimus löytyisi.

Toisaalta tuo käsite ruma? Mitä sillä tarkoitetaan? Ulkonäköä vai pukeutumista?

Vierailija
34/36 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisilla (suuri lapsiluku varmaan osittain selittää pienituloisuutta, onhan äiti/isä vuosikausia pois palkkatyöstä) että suurituloisimmilla, varakkaimmilla ihmisillä.

Pitää kuitenkin muistaa, että monilla pienituloisilla lapsiluku on alhainen, vähempi mitkä toiveet olisivat, juuri heikon taloudellisen tilanteen seurauksena. Eivät kaikki pienituloiset omaa suurperhettä!

Myös keskiluokka "tyytyy" usein vähäisempään määrään lapsia kuin mikä olisi alkuperäinen toive, taloudellisista syistä. Halutaan säilyttää tietty elintaso (ja onhan sitä toki muitakin syitä). Varakkaimmilla tulonsaajilla usein lapsiluku on sitä mitä toiveissakin.

Vierailija
35/36 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää elää luontoa likaamatta, eläimiä suojellen ja muita loukkaamatta niin seuraavassa elämässä voi syntyä vaikkapa kuvankauniiksi intialaiseksi, turkulaiseksi eläinlääkäriksi.

Vierailija
36/36 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla erityisen kauniita, mutta ei rumiakaan. Normaalipainoisia, pitkiä ja kasvoista ihan kivan näköisiä.

Lapset on myös ihan kivan näköisiä, varsinkin keskimmäinen on jopa kaunis.

Me ei olla hankittu lapsia tienataksemme emmekä valita, ettei yhteiskunta maksa kaikkea. Päivähoitomaksut maksetaan korkeimman mukaan ja verojakin ihan kiitettävästi. Ei olla rikkaita, mutta ihan kivasti tullaan toimeen. On varaa matkustella joskus, on varaa ostaa vaatteita ja harrastaa.