Onko tällä yhtään järkevää Espoolaista?
Olenko ainut espoolainen äiti, jonka mielestä tämänpäiväinen päätös oli täysin oikea? Espoo-lisä kuuluu vain niille, joiden kaikki lapset ovat kotihoidossa. Sehän sen lisän idea alunperinkin oli!
En voi käsittää tätä valtavaa haloota ja meuhkaamista tällä palstalla tästä asiasta. Kuinka kermaperseisiä te oikein olette?
Kommentit (45)
niin hänellä on kavereita.
Mielestäni oli oikea päätös muualla olisi pakko tehdä samoin!
niin hänellä on kavereita.
Mielestäni oli oikea päätös muualla olisi pakko tehdä samoin!
joille päiväkoti ja kaverit siellä ovat tärkeitä - sen raki minu lapseni on siellä ollut - kyllä minä itsekin hänet jaksan ja osaan hoitaa, mutta päiväkodista saa muutakin - ensi vuonna tullaan itsekmään isoja kyyneliä kun lohduton 5-v ei pääse ystäviensä luo
No jos sun mielestä kaverit on sun lapselle tärkeämpiä kuin oma perhe niin tokihan sä viet hänet päiväkotiin edelleen.
Typerä puolustus. Niitä kavereita voi tavata muuallakin kuin päiväkodissa.
lapseni on väliin putoaja. Jos olisimme sosiaalitapaus-perhe saisimme pitää lisä ja meillä olisi varaa paikkaan. Jos olisimme tarpeeksi rikkaita kermaperseita ei lisän menetys tuntuisi. Mutta koska olemme tavallinen keskituloinen 3-lapsinen perhe ei meillä ole varaa pitää keskimmäistä Pkssa - Olen todella surullinen lapsen puolesta :-(
Ihan joutuu äidin ja sisarusten kanssa olemaan kotona. On se niiiin kamalaa!
ja kyllä alkoi nuo "virikelapset" ärsyttää silloi n kun en saanut lapselleni päivähoitopaikkaa, vaan jouduin laittamaan yksityiseen päiväkotiin ja kalliiksi tuli.
kyllä 5-viotiaalla om jo sen verran vakiintuita kaverisuhteita, että om todella suru lapsen puolesta. Muista itse vieläkin kuinka paras kaverini muutti pois juuri eskarin alussa ja olin todella surullinen...
eivöt lapset ole tunteettomia heittopusseja - normaalilla ihemisellä myös lapsella on ihmisuhteita myös perheen ulkopuolella
joille päiväkoti ja kaverit siellä ovat tärkeitä - sen raki minu lapseni on siellä ollut - kyllä minä itsekin hänet jaksan ja osaan hoitaa, mutta päiväkodista saa muutakin - ensi vuonna tullaan itsekmään isoja kyyneliä kun lohduton 5-v ei pääse ystäviensä luo
No jos sun mielestä kaverit on sun lapselle tärkeämpiä kuin oma perhe niin tokihan sä viet hänet päiväkotiin edelleen.
lapsi/lapset pääsevät samaan päivähoitopaikkaan kuin missä aikaisemminkin oli(vat)
vaikka meidän lapset oli ensin kaksi vuotta kotona, kaverit eri tarhoissa. Sitten alkoi koulu, menivät eri kouluunkin ja aina vaan tavataan.
En ymmärrä miten se virikehoito on se ainoa avain kaverimaailmaan. Ei kai ne lapset edes ole siellä koko päivää? Eihän...
Joutuu sit pväkodista pois?
No ei kai teidän tuon takia muuttaa tarvitse???
Kyllä niitä ystäviä voi tavata päiväkodin ulkopuolellakin jos tosissaan haluaa.
kyllä 5-viotiaalla om jo sen verran vakiintuita kaverisuhteita, että om todella suru lapsen puolesta. Muista itse vieläkin kuinka paras kaverini muutti pois juuri eskarin alussa ja olin todella surullinen...
eivöt lapset ole tunteettomia heittopusseja - normaalilla ihemisellä myös lapsella on ihmisuhteita myös perheen ulkopuolellajoille päiväkoti ja kaverit siellä ovat tärkeitä - sen raki minu lapseni on siellä ollut - kyllä minä itsekin hänet jaksan ja osaan hoitaa, mutta päiväkodista saa muutakin - ensi vuonna tullaan itsekmään isoja kyyneliä kun lohduton 5-v ei pääse ystäviensä luo
siis 5-vuotiaan kaverisuhteet onkiinni siitä virikehoidosta! espoon pitäisi maksaa ja tukea kermapersemammojen kermapersekakaroiden päivähoito, ettei VAIN tule kelleen paha mieli??
alkaa olla samaa tasoa noiden "väkivaltainen 1-vuotias taapero kanssa"...
Miten voi olla niin lapsen elämästä vieraantuneita äitejä :-(
minä, minä, minä täydellinen äiti...
Ei tämä ihan helppo kysymys ole, mutta silti sellainen jonka kanssa voi elää. Eli kaikille ei voi kaikkea korvata, vaan perheissä on päätettävä halutaanko tukea kotihoitoon vai pk-hoitoon. Eskarihan on maksuton joka tapauksessa.
Toivottavasti sitten löytyy kerhoja yms. niille, jotka nyt ovat olleet "virikehoidossa" ja joiden talous oikeesti sitten kaatuisi tuon lisän menetykseen.
On se kumma jos tuo päivähoitoon meno 99 euroon kaatuu, jos kerran noin tärkeä. Sisaruslisä on siis 99 e eli se poistetaan. Lisäksi sulle jää vielä se yksi Suomen korkeimmista kuntalisistä eli se noin 200 e, jonka saat nuoremmasta/nuoremmista lapsista. Olisit tyytyväinen. Ei muualla sellaisia summia jaeta.
Eihän sitä sisaruslisää nytkään saa siitä lapsesta joka on hoidossa. Nyt nimenomaan häviää se n. 200 euron kuntalisä, jos yksikin lapsi on edes osapäivähoidossa.
On se kumma jos tuo päivähoitoon meno 99 euroon kaatuu, jos kerran noin tärkeä. Sisaruslisä on siis 99 e eli se poistetaan. Lisäksi sulle jää vielä se yksi Suomen korkeimmista kuntalisistä eli se noin 200 e, jonka saat nuoremmasta/nuoremmista lapsista. Olisit tyytyväinen. Ei muualla sellaisia summia jaeta.
Nimenomaan se kuntalisä poistetaan jos kaikki perheen ale kouluikäiset lapset eivät ole kotihoidossa.
Mitä jos on ateisti?/i]
[/quote]
aloita harrastus tms.!
Älkää nyt saatana olko noin avuttomia!
Mulla on kolme lasta, kaikki kotihoidossa, teenpä vielä viikonloput töitäkin.
Lapset on iältään 1,5 v 4v ja 6v.
Vanhin käy puolipäiväeskarissa varsin tyytyväisenä. Keskimmäinen käy seurakunnan kerhossa 3x3h/vko. Kaikki lapset käyvät kerran viikossa muskarissa, keskimmäisellä on oma samaan aikaan kuin minä käyn pienimmän kanssa.
Iltapäivisin me ulkoillaan, leivotaan. luetaan, kattellaan leffoja, askarrellaan, tai isommat leikkii naapurin pojan kanssa. Ollaan muutettu kuukausi sitten, ja nyt jo bongattu muutamia saman ikäisiä lapsia+ äitejä alueelta, ekat leikkitreffit sovittu perjantaiksi. Edelliseen asuinpaikkaan jäi liuta kavereita, mutta eipä tässä nähtävästi huolta, kun vähän viitsii niin kavereita näyttää löytyvän.
Ja maksa se.