Viime hetken paniikki, apuja kiitos!
Ristiäiset olis jo muutaman päivän päästä ja vielä viime hetken kyselyä, kumpi pari ois kauniimpi? Näistä ei osata enää millään päättää, molemmat omalla tavalla mieleisiä ja ihania.
Mielellään kuultais myös millaisia mielikuvia (lähinnä etunimistä) tulee. Siis kuvaako joku erityisesti esim. tyttöä, joka päättäväinen ym.
Ehdolla nämä nimiyhdistelmät:
Lilianna Elsa Mariel & Leonora Aino Vivian
Alina Elsa-Sofia & Mianna Ella-Maria
Kiitokset kaikille jo etukäteen, jotka vastaavat. Meinaa iskeä paniikki kun vaihtoehtoja on kaks ja kuitenkin vaan yhdet nimivaihtoehdot voidaan antaa :-)
Kommentit (25)
ihan noiden Alina & Mianna - suuntaan!
Ihanat kokanaisuudet Alina Elsa-Sofia ja Mianna Ella-Maria
Klassiset, mutta silti persoonalliset nimet!
Olen kyllä varmasti vähän puolueellinen, koska oman tyttäreni kolmas nimi on Mianna ;) Mutta se on todella kaunis nimi!
Alina ja Mianna. Pitkät nimet ei kutsumaniminä minusta niin käytännöllisiä, vaikka kauniita Lilianna ja Leonora ovatkin.
Viime hetken pakan sekoitukseksi heitän vielä vähän näistä vaihtoehdoistasi yhdistellen nimiparit, jotka minusta olisivat myös mainiot kaksosilla:
Lilia(n) ja Alina (nimissä paljon samoja kirjaimia, mutta riittävän erilaiset, molemmat vanhoja nimiä)
Leona ja Mianna (samantyyliset uudemmat nimet)
Alina ja Mianna on minusta noista kahdesta yhdistelmästä nätimmät. :)
Alinaa ja Miannaa! on noi toisetkin ehdotukset kyllä tosi kivat, mutta ei ihan niin hyvät kuin A&M :)
minulle tulee mieleen Alinasta sellanen reipas ja tomera touhutyttö ja Miannasta taas enemmän haaveileva ja taiteellinen hymysilmä :)
Tiina :)
Lilianna on kaunis nimi, mutta Leonorasta en pidä..
Entäs Liliannan pariksi joku muu...? Linnea, Lyydia, Elmiina, Ellen, Amelia, Eleonora, Olivia?
Alina ja Mianna on kauniita nimiä kumpikin, mutta jotenkin eri paria..mutta eipä sen kannata antaa haitata, jos tuntuvat oikeilta.
Jos ette saa päätöstä tehtyä, niin arpokaa! :D
ettei pitkät nimet ole mun mielestä hankalia käyttää. Tai että ne lyhenis aina lempinimiksi..
Mun sisko on Annastiina ja ei oo koskaan ollut mitään lempinimeä. Eikä ole ollut mitenkään hankalaa..:)
Minä laittaisin kaikki nimet uusiksi! ja noista nimistä ottaisin tytöille kutsumanimet Aino ja Ella. Vokaali alkuiset nimet taipuvat ihan toisella tavalla suussa niin kauniisti että!! Tai Elsa ja Ella, mutta tuo S- kirjain ei käy hyvin äännettäessä. Yhdysviivalla voisin erottaa kaksi ensimmäistä nimeä ja sitten kolmanneksi nimeksi pidemmän nimen. mutta molemmille lapsille nimet ilman s tai r kirjaimia. Tai Lilian ja Vivian. Ei laittaisi Anna nimeä loppuun,kun itselläni on tuttu sen niminen,jonka voisin viedä navetan taakse ja antaa niskalaukauksen...
Sorry, varmasti löydätte nimet lapsille,jotka passaa...
Itse olen ristinyt vain kuusi omaa lasta vokaali alkuisiksi :-) joten on vaikea ajatella muulla tapaa!
Riesa ja pien'
Lilianna Elsa Mariel & Leonora Aino Vivian, upeat nimet, painava ääni tälle parille!
Alina on kaunis, mutta Miannasta en sitten tykkää yhtään. Alina ja Mianna kuulostavat jotenkin eriparisilta ja Mianna väkisin väännetyltä perinteisen Alinan rinnalla. Elsa-Sofia ja Ella-Maria eivät myöskään kuulu suosikkeihini. Oma valintani on siis näinkin jyrkän ehdoton :-)
ensinnäkin mä en tykkää alinasta,sofiasta enkä ellasta.ja mun mielestä lilianna ja leonora ovat sopivasti erilaiset vaikka samalla kirjaimella alkavatkin=)
Kiitokset jo kaikille vastanneille, vielä kuitenkin oisin kysynyt kun tuli uusiakin ehdotuksia niin mitkä näistä olisi parhaimmat:
Mianna Ella-Maria&Alina Elsa-Sofia (vai oisko tämä parempi näin päin Alina Ella-Maria&Mianna Ella-Sofia)
Lilianna Elsa Mariel&Leonora Aino Vivian
Lilianna Elsa Mariel&Eleonora Aino Vivian
Viimeisillä vaihtoehdoilla ei kauheasti eroa ole, mutta molemmat olis mieleisiä, pitäis vaan päättää, että kumpi noista mieleisempi ja sit vielä kaikista.
Alkaa tuntua siltä, että on hyvinkin todennäköistä, että arvotaan nimipari hatusta vetämällä, niin tasavertaisia ovat keskenään :-)
Riesan idea muuten ihan ok, mutta Aino ja Ella miusta tosi yleisiä ja jotenkin itse kuin myös mies pidetään pidemmistä nimistä etunimenä.
Joku en nyt muista kuka ehdotti nimipariksi Lilian(na) ja Alina nimiä, mutta jotenkin meistä tuntuu, että esim. komentaessa saattais mennä ns. kieli solmuun, ainakin, jos ois Lilian ja Alina. Kaunis pari kyllä muuten.
Alina&Mianna nimipari ehkä hiukan vahvimmilla kun itselläni oli Alina nimestä kuva, että olisi touhukas ja tomera ja tiinatäti oli samaa mieltä ja Miannasta itselläni aika pitkälle sama mielikuva mitä tiinatädillä ja nämä kuvaisivat hyvin meidän prinsessoja.
Kiitos, jos vielä viitsitte kommentoida :-)
Teillä taitaa olla siellä kriisi :-) nimistä. Tiedän tunteen...sama juttu aina täälläkin.
Niin, en tiedä kuinka suosittuja ovat nimet siellä suomessa, mutta täällä Ruotsissa eivät kuitenkaan listoilla ihan kärjessä luulen. Meinaan Ella ja Aino.
Täällä ovat Emma, Ida, Ebba, Maja, Julia, Alma, Alva....enemmän suosittuja.
Entäs Alma tai Alva ja sitten se Aino. Jopa Aina nimi on kaunis.
Minä taas laittaisin lapsille nimiksi Alva ja Aino/Aina.
Iita ja Aata ovat ihanat nimet. Tai Ida ja Ada.
Entäs Alina ja Elina. Molemmat niiiiin ihania!!!
Älkää laittako Mianna nimeä, tulee mieleen ihan joku kissa...
Laskekaa etunimille samanmonta tavua ja kirjainta, kuten juuri Alina ja Elina tai Alma ja Aino...
Meillä siis on kuusi lasta (vasta) ja kaikille nimille on parit. Eli löytyy kaksi nimeä, joissa kolme kirjainta. Kaksi joissa on neljä ja kaksi joissa on 6 kirjainta.
Hullua ajatella näin mutta minkäs teet...
Taisin itse ehdottaa sitä Vivian-Lilian paria...
Maailma on täynnä kauniita nimiä!!
Vaikka onkin nimissä r ja s kirjaimet niin kylläpä ovat ihanat nimet. Miettikää, Armi Kuusela ja Ansa Ikonen !!! Voisko olla enää kauniimmat kaksoset teillä.
Aivan ihanat. Aivan!!!
Itse olen ehdottanut noita nimiä myös omilleni, mutta Täällä ruotsissa on sellainen firma kuin Ansabygg, joten mies sanoi ei.
Jos joskus saan vielä lapsia niin vaikeaksi menee tytön nimi...pojalle on nimi valmiina, Enzo. Siitä en tingi :-)
Riesa:
Kyllähän meillä kriisi tai jonkinlainen paniikki on kun ihania nimiä liian paljon ja pitäis päättää :-) Kiitokset ehdotuksistasi, mutta kuten jo aiemmin laitoin niin pidetään pidemmistä etunimistä, siis vähintään 3tavua ja mieluiten hieman erikoisemmat kun en mitään tosi suosittua halua lapsilleni nimeksi. Mies tykkäis aika tavallisistakin ja monet ehdotukseni tämän takia hylännytkin. Tuo Mianna on miulle ihan ykkössuosikki nimissä, joskaan Lilianna ei kauas taakse jää.
Alina&Elina - nämä ovat miusta liian samanlaiset, vaan yks kirjain eri
Vivian&Lilian - Samoin nämä aivan liian samanlaiset, viimeisinä niminä menis ehkä kun niitä ei käytetä, muttei kutsumanimenä.
Kohta varmaan täytyy oikeesti kirjottaa mieleiset etunimet, keskinimet ja viimeiset nimet paperille ja vetää hatusta ja arpoa nimet. Niin tasavertaisia nämä on keskenään. Ei päästä yhteisymmärrykseen ja tyttöjä vaan kaks :-)
Lilianna & Leonora!
Kakkossuosikiksi heitän Leona & Lilia (lyhyemmät versiot edellisistä, ehkä helpompi käyttää?):
Leona Elsa-Sofia & Lilia Ella-Maria
Riesa
Leona&Viola - Leona ei mene mieheltä läpi, itse tykkäisin
Amelia&Olivia - Olivia liian yleinen
Emilia&Olivia -molemmat liian yleisiä
Lilianna&Ellinora (muistaakseni oli nämä parit) - Leonora tai Eleonora mieleisempi kun Ellinora
Kiitos ehdotuksista, vähän kranttuja kyllä näköään ollaan nimien suhteen
Inimai
Leona&Lilia - kivat, mutta Leona mies ei hyväksy ja Lilia versio ei mieleinen, mieluiten se Lilianna
Kiitokset kuitenkin näistäkin ehdotuksista!
Varsinkin Alina tosi kiva nimi, tosin vaikuttaa mulla varmasti miehen siskon Alina-tyttö. Kun tyttökin on mukava ja ihana, niin semmoinen tulee helposti nimestäkin. ;-)
Lilianna ja Leonora -nimistä en jostain syystä pidä, mutta hyvin ne sopivat yhteen.
Yksi seikka, mitä voi miettiä: tulevaisuudessa voitte nimikoida tyttöjen vaatteet ja muut omat jutut helposti nimikirjaimilla, jos kirjain on eri, mutta jos kirjain on sama, täytyy keksiä muut konstit.