Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pian 6kk heräilee tunnin välein... unikouluako???

06.03.2006 |

Poika syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja illalla puuroa. Yöllä yhden jälkeen aloittaa tunnin heräilemis rumban aamuun asti. jatkunut jo pari vikkoa. Hampaita ei näytä olevan tulossa, eikä ole oppinut mitän uusia juttuja. Mitä teen? Unikouluako? Poika syö kyllä tosi ahnaasti joka kerta, kun herää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni kautta voin sanoa että meillä oli ihan samanlaista 5,5kk paikkeilla. Mä huomasin että meidän pojalle tuli sellainen jotenkin epävarma olo tuon ikäisenä ja siksi ei oikein osannut siirtyä univaiheesta toiseen. Nukkumaanmenokin oli välillä hankalaa tai siis nukahtaminen omaan sänkyyn. Mekin odotettiin hamapaita, epäiltiin korvatulehdusta ym. ;D Puolivuotiaana siirrettiinkin jeppe omaan huoneeseen nukkumaan niin johan alkoi nukkumaan koko yön kun sai olla yksin.

Edellinen vastasi saman mitä itsekkin vastaisin. Hellyyttä ja sylittelyä niin menee ohi kunhan vauva vähän kasvaa... Ja tuttia suuhun sängyssä ennenkuin havahtuu täysin hereille jos sellainen on käytössä.

Vierailija
2/3 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tämä sama tilanne vajaa viikko sitten vielä. Eli poika, nyt tasan 6 kk, on nukkunut alusta pitäen hieman huonosti. Täyspitkät yöunet on olleet vaan unelmaa... No joka tapauksessa tilanne huononi pari viikkoa sitten niin, että poika alkoi herätä tunnin välein, mutta nukahti heti tutin laiton jälkeen. Äitillä tilanne alkoi olla aika kestämätön, kun pisin unijakso itsellä oli tunnin luokkaa.

Kävimme viime viikolla neuvolassa, jossa neuvolan täti suositteli, että vauva siirretään omaan huoneeseen ja tutit jätetään pois. Itse olin jo niin uupunut tilanteeseen, että aattelin, että kokeillaan, kun tilanne ei voi enää huonommaksi mennä. No yllätys yllätys, nyt vauva menee nukkumaan klo 20 ja herää vain kaksi kertaa yössä noin klo 2 ja 5.30 syömään ja sitten aamulla herää seitsemän jälkeen.

Nyt näin mennyt vajaa viikko. Toivotaan, että jatkuu edelleen näin hyvänä... Ja muuten suuri yllätys oli, että ilman tuttia pärjää päivälläkin kohtuu hyvin... Lisävaivaa tosin tulee, kun pitää rampata eri huoneeseen imettämään, mutta kohta kiinteiden määrän lisäännyttyä, toivon, että syötöistä pääsis kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

plöts:

Poika syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja illalla puuroa. Yöllä yhden jälkeen aloittaa tunnin heräilemis rumban aamuun asti. /--/ Poika syö kyllä tosi ahnaasti joka kerta, kun herää.

## Olisiko mahdollista, että kiinteitä menee hieman enemmän kuin olisi tarvis? Näin ulkopuolisen korvaan tuo vaikuttaa siltä, että masu täyttyy kiinteistä päivisin, ja fiksuna vauvana poikasi ottaa maitokiintiön täyteen sitten öisin - kun ei ole muutakaan mielenkiintoista tekemistä.

## Mikä sitten avuksi? Itse varmaan joko jättäisin yhden kiinteän aterian kokonaan pois, tai sitten vähentäisin kiinteän ruuan määrää joka aterialla. Monet äidit ovat huomanneet, että tehostettu sylittely ja pariin rauhalliseen imetyshetkeen panostaminen rauhoittavat noin puolivuotiaan ja sitä vanhemman öitä. Miltä sinusta tuntuisi kokeilla tuollaista?

Toiset ovat sitä mieltä, että unikouluun vain. Itse olen unikouluja vastaan alle vuoden ikäisten kohdalla. Kun se elämä muutenkin on jo yhtä koulua, niin mielestäni yöt voi rauhoittaa noilta kouluilta :)