Onko miehelläsi leijonakoru?
Onko miehesi Perinteinen Suomalaien Mies eli onko hänellä leijonakoru? Jos on, niin mikä on miehesi koulutus?
Kommentit (50)
Mies ei missään tapauksessa sellaista käyttäisi. On TkT.
Jos lapsemme saisivat sellaisen korun jostain, niin keskustelisin kyllä heidän kanssaan että ymmärtävätkö mihin aatemaailmaan tuo koru nykyisin liitetään (jos siis haluaisivat pitää tuollaisia koruja). Olisi hieman ristiriitaista julistaa olevansa rasisti korun avulla ja sitten kaveerata ulkomaalaistaustaisten kanssa. Myös monet ulkomaalaistaustaiset perhetuttumme voisivat tuosta korusta järkyttyä.
hakea... No okei, on niitä pahempiakin mutta liitän tuon korun niin vahvasti tietyntyyppiseen ihmiseen. Ja myös paidat, tatskat etc joissa tuo aihe. Säälihän se on, oikeasti tuo on aikanaan ollut hieno ja jalo symboli. Itse miellän ko.symbolin käyttäjät punaniskajunteiksi joilla ei ole koulutusta eikä kovinkaan laaja elämänkatsomus. Samat ihmiset matkustavat Kanarialle ja Thaimaahan käymään suomi-baareissa ja haukkuvat heille kaljaa kantavia ulkkareita. Että näin.
On iso kultainen ja paksussa ketjussa vielä!! Ihan löytyy koulutus ja hyvät tulot, kun ei se kultakaan ilmaista ole!! Että köyhät kyykkyyn vaan...
Nykyäänhän tai joskus ainakin se yhdistettiin rasistisiin ihmisiin (skinarit yms). Hieno koru kyllä mun mielestä, itse kannan isoa komeaa hopeaa leijonaa panssariketjussa kaulassa, ei kiinnosta mitä muut miettii. Isänmaallinen koru. Ei todellakaan mikään juntti tjms.
En usko, että voisin kiinnostua miehestä, joka tuollaista symbolia kaulassa ylpeänä kantaa.
leijonakorupopulaation sielunmaisemaan, taidan vaihtaa varmuuden vuoksi toiselle puolelle tietä, jos satun sellaisen jossain bongamaan.
En tiedä miten ja millä keinoin Suomen vaakunasta on saatu poistettua sen arvokkuus. Itse arvostan edelleen maatani, kansaani ja voisin ihan hyvin pitää myös vaakunaa kaulassa. Ulkomailla esim UK:ssa tai USA:ssa kansallistunne on noin 1000-kertaa vahempi kuin miellä ja siellä on jokaisella kotona joko lippu tms. Olisi oikeastaan mukava tietää miksi Suomessa ei saa enää olla edes isänmaallinen, surullista mielestäni :( Mulle olisi kyllä ihan se ja sama mitä tämän palstan mamupatjat yms ovat siitä mieltä. Toi oli surkein viesti kun joku oli tatuoinut jonkun helvetin Afrikan vaakunan perseeseen :)) ei voinut kun nauraa ääneen. Kyllä tyhmä saa olla, huoh.
Ja miehelläni ei ole jellonakorua. Kyllä sodassa ollut isoisäni kääntyisi haudassaan, jos tietäisi millä tavalla Suomen leijonaa nykyisin "arvostetaan".
leijonakorupopulaation sielunmaisemaan, taidan vaihtaa varmuuden vuoksi toiselle puolelle tietä, jos satun sellaisen jossain bongamaan.
On tämän maan kansa vajonnut alas, lähes sääliksi käy niiden miesten puolesta, jotka sodassa ovat taistelleet aikoinaan ja henkensä menettäneet :( En usko, että tämä wt-palsta kertoo onneksi koko totuutta vaan täällä on pääosassa luuserit ja väliinputoajat tyyliin mamupatjat, siideri Sarit, työttömät ja muu lautaterassien kuumin porukka.
sen aatteen edestä että työssäkäyvä ja kunniallinen mamu pahoinpidellään pimeällä kujalla. Tai että kyseinen mamu saisi elää tässä maassa jatkuvassa pelossa. Kyllä noi sodissa kaatuneet olisi teistä nyt TOSI ylpeitä. Tollasta Suomea ne nimenomaan olis siellä karjalan metsissä puolustamassa.
sellainen kultainen, pieni... ammatiltaan kodinkonemyyjä.
Mies on kalju mutta useimmiten jenkkisiili ja harrastaa moottoripyöräilyä. Hän on mystisesti isänmaallinen muttei ole käynyt koskaan armeijaa. Aiheesta keskusteleminen on meidän perheessä tabu ja monesti on parempi antaa kaikkien luulla että hän on käynyt armeijansa.
Koru ruma ja juntti. Lähiövalaskoru.
Ei vaan ole (onneksi!) koskaan käyttänyt, ei ole yhtään sen tyyliä. Ei tunne äiti poikaansa... tai sit ei tiedä leijonakoruun liittyvää "arvolatausta", sitä mitä se kantajastaan viestittää...
Se on tosiaan melkoinen turnoff. Olen töissä vankilassa ja siellä se on kovasti (vankien) suosiossa.
Minun miehellä on suomileijonakoru. Ostin sen hänelle lahjaksi hänen olessaan armeijassa. Oli oikein tyytyväinen lahjaan!
mutta mulla on. semmoinen pieni (1cm-1,5cm) ja hopeinen. Käytin sitä aikoinaan paljonkin, nyt on ollut jo vuosia laatikossaan.
On iso kultainen ja paksussa ketjussa vielä!! Ihan löytyy koulutus ja hyvät tulot, kun ei se kultakaan ilmaista ole!! Että köyhät kyykkyyn vaan...
Mutta mikä siitä tekee niin pahan, juntin?
korua ei mieheltä löydy, mutta valkoinen huppari on jossa on sininen jellona rinnassa. niin ja on myös musta huppari jossa hopeinen jellona selässä :D mieheni on opiskellut tietotekniikan insinööriksi, mutta työkokemus koostuu vartijan ja poken hommista :D
itsellä on tuollainen pysyvämpi jellonankuva ihossa. koulutukseni on lukio ja sieltä amiksen kautta ammattiin.
minusta on surullista, että yhdestä isänmaamme symbolista on tullut junttimainen ihmisetn silmissä.. minua ei kyllä oikeastaan vähempää voisi kiinnostaa mitä ihmiset ajattelevat kun kävelemme kaupunkilla ulkoiluttamassa leijoniamme :D