Hei sinä, joka ET ole perusnaisellinen - mitä miehesi tekee?
tämä aloitus on tuon ketjun innoittamana, jossa kyseltiin, miksi äijämäiset naiset saavat poikia.
"Äijämäisiä" naisia on hyvin vähän. Siksi tähän kyselyyn saavat vastata myös:
- Ulkoisesti äijämäiset
- älyä ja loogisuutta arvostava
- johtoasemassa olevat
- johtoasemaa ja valtaa haluavat
- insinöörit ja muut miesvaltaisella alalla olevat
Mitä miehesi tekee? Onko mies vahvasti äijämäinen vai onko samalla tavalla androgyyn?
Jos löydät itsesi tuosta listasta, mutta samalla pidät itseäsi vahvasti emotyyppinä, hellänä ja hoivaavana, niin älä vastaa tähän.
Kommentit (24)
ex on insinööri ja Mies.
Kun olen kuulostellut mikä mahtaisi meikäläistä nykyään viehättää, olen päätynyt pehmeämpään miestyyppiin. Uutta ei kuitenkaan vielä ole.
swuurehkossa firmassa ja on fyysisesti erittäin miehekäs, mutta osaa osoittaa hellyyttä jne.
Rajautuuko joukosta pois, jos on lyhyt tukka ja silmälasit? Minulla on, mutta olen silti mielestäni perusnaisellinen. Kurvikas, kivasti pukeutuva miellyttävä ihminen.
tämä aloitus on tuon ketjun innoittamana, jossa kyseltiin, miksi äijämäiset naiset saavat poikia.
- Ulkoisesti äijämäiset
- johtoasemassa olevat
- insinöörit ja muut miesvaltaisella alalla olevatMitä miehesi tekee? Onko mies vahvasti äijämäinen vai onko samalla tavalla androgyyn?
Jos löydät itsesi tuosta listasta, mutta samalla pidät itseäsi vahvasti emotyyppinä, hellänä ja hoivaavana, niin älä vastaa tähän.
Selvästi Mies isolla ämmällä, mutta ei myöskään ole perinteinen jääräpäinen ja kivikasvoinen upseeri. Hän on sen verran pehmeämpi, että tuntemattomat aina hämmästyvät kuullessaan hänen olevan armeijan leivissä. Hellä on.
en tiedä voiko minua laskea äijämäiseksi. Tavallaan olen aika naisellinen mutta toisaalta minua ei kiinnosta yhtään "naisten hömppäjutut" enkä ole muutenkaan perinteinen nainen.
Arvostan älyä ja loogisuutta, samoin tekee mieheni. Vartaloni on hyvin naisellisen näköinen, mutta arkipäivät kuljen "poikamaisissa" vaatteissa ilman meikkiä enkä juhlinkaan jaksa juuri meikkailla vaikka naiselliset juhlavaatteet laitankin.
Käyn myös ostoksilla yksin enkä kavereiden kanssa, enkä harrasta shoppailua enkä muitakaan "naisellisia" juttuja. Moottoripyöräkortti löytyy ja nuorena päristelin mopolla menemään. Vasara pysyy kädessä paremmin kuin miehelläni, tosin pysyy myös sukkapuikotkin. Autoa meillä ajan minä, mies ei tykkää ajamisesta.
Mies on hyvin hellä, puhuu sekä pussaa, mutta on mielestäni silti erittäin miehekäs. Vartalo on kuntosalilla treenattu rotevaksi, ja käy edelleen säännöllisesti salilla. Muutenkin hänellä on hyvin tyypilliset miehiset kiinnostuksen kohteet (paitsi autot sun muut moottorit) eikä ole tippaakaan naisellinen. Ammatiltaan voisi sanoa hänen olevan "nörtti" eli tietokoneella tekee hommia jos jonkinlaisia.
Tuota naisellisuutta kuulutettaan myös tuossa toisessa ketjussa. Se on vaikeasti määriteltävissä. Mutta minusta tuntuu, että kyllä sen itse pysty itsestään sanomaan, kuinka naisellinen on.
ja taiteilijana elätti aiemmin itseään ( on siis kyllä pätevä opettaja myös)
mies rakennusalalla, ihan normaalin miehinen
mä varmaan riittävän piittaamaton ulkoisesta, että passataan siks hyvin yhteen. En oo mikään ylihuolehtiva äiti, mutta 3poikaa on ja niiden kanssa touhuan päivät, heti ku pääsen palaan takaisin linja-auton rattiin...
ulkoisesti erittäin miehekäs, luonteeltaan tunteikas ja hellä. Hän on enemmän emo lapsille kuin mitä minä olen.
Itse en tunne tarvetta korostaa sukupuoltani, en useinkaan kuulu naisporukkaan, en ymmärrä muita kuin loogisia perusteluja jne. En silti näytä mielestäni mieheltä enkä ole karski tai rivo. Olen aika pitkälti hajuton, mauton ja näkymätön farkuissa ja neulepaidoissa.
So. älyorientoitunut (vaikka EN väitä, etteivätkö ns. "naismaiset" asiat vaatisi älyä!), enkä jaksa vatvoa esim. ulkonäköasioita: ulkonäkö on aina toissijainen asia. Toisaalta minulla on hyvinkin naisellisia omiansiuuksia, kuten esim. hyvät sosiaaliset taidot ja pienten vivahteiden taju.
Miehenikin on ominaisuuksiltaan "jotakin siltä väliltä". Hän esim. on innostunut autoista ja formulasta, mutta toisaalta omepelee lapsille vaatteita. =D
Olen kyllä sitä mieltä, että kaikissa ihmisissä on feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä ja lajittelu ja erottelu on varsin hedelmätöntä.
Itse en ole äijämäinen, mutta toimintatyyliltäni selvästi maskuliinisempi kuin naiset keskimäärin, ja hoivaamisviettiä minulla ei juurikaan ole. Saan testeissä aina tulokseksi, että olen nimenomaan androgyyni.
Mieheni toimii opettajana taidealalla ja on tottunut työssään käsittelemään myös tunneperäisiä asioita, toisaalta hän kyllä kunnostaa vanhoja autoja, joten sulautuu tarvittaessa äijäporukkaankin. Adrogyyni siis.
ainakin luonteeltani. Työt ollu aina miesten parissa koska en kestä akkojen kälätystä. Tosin meikkaan päivittäin ja olen tarkka pukeutumisesta, vaikka töissä pitää duunivaatteet ollakin päällä. Mies metsäkone alalla ja arvostaa minua suuresti koska en ole perinteinen nainen.
T. rekkakuski
Noista kriteereistä mulla täyttyy:
- Ulkoisesti äijämäiset
(jossain määrin, tyyli on enemän sporttinen ja rento, enkä juuri meikkaa. Ja olen pitkä ja vahva ;)
- insinöörit ja muut miesvaltaisella alalla olevat
Mies on tekniikan alalta, ei äijämäisen miehekäs kaljamaha, mutta roteva, teknisesti taitava ja käytännöllinen ja liikunnallinen. Toisaalta harrastaa mm. musiikkia ja valokuvausta. Ei ole urheilufani, punaniskarasisti eikä muutenkaan äijäile. Eikä uhoa ikinä. Vähän nörtti, mutta hankkii motin polttopuuta pystymetsästä milloin vaan :D
Ulkoisesti äijämäiset - älyä ja loogisuutta arvostava - johtoasemassa olevat - johtoasemaa ja valtaa haluavat - insinöörit ja muut miesvaltaisella alalla olevat Mitä miehesi tekee?
Millä vuosituhannella te oikein elätte?
Perusnaisellinen (mitä helvettiä sekin tarkoittaa?) ei siis voi arvostaa älyä ja loogisuutta? Eli perusnaisellinen on yhtä kuin typeränpuoleinen ja epälooginen?
Tämähän on ihan samaa sarjaa sen ex-audi-päällikön juttujen kanssa...
Ulkoisesti äijämäiset - älyä ja loogisuutta arvostava - johtoasemassa olevat - johtoasemaa ja valtaa haluavat - insinöörit ja muut miesvaltaisella alalla olevat Mitä miehesi tekee?
Millä vuosituhannella te oikein elätte? Perusnaisellinen (mitä helvettiä sekin tarkoittaa?) ei siis voi arvostaa älyä ja loogisuutta? Eli perusnaisellinen on yhtä kuin typeränpuoleinen ja epälooginen? Tämähän on ihan samaa sarjaa sen ex-audi-päällikön juttujen kanssa...
Miten niin insinööri ei voi olla perusnaisellinen? Vai ymmärsinkö nyt jotakin väärin?
Olen totisesti naisellinen insinööri, en ole kuitenkaan mikään emotyyppi ja hoivaaja. Minusta naisellisuus ei vaadi hoivaviettiä.
Ja mies on ihan tavallinen pertti perusinsinööri.
siis tarkoitan lähinnä ettei hänellä ole tarvetta uhota tai machoilla.
- Ulkoisesti äijämäiset
- johtoasemassa olevat
- insinöörit ja muut miesvaltaisella alalla olevatMitä miehesi tekee? Onko mies vahvasti äijämäinen vai onko samalla tavalla androgyyn?
Tässä ketjussa on muutama ymmärtänyt viestini: meissä kaikissa ihmisissä on maskuliiniset ominaisuudet ja feminiiniset ominaisuudet. Kaikissa, niin miehissä kuin naisissa. Se voidaan ajatella janana ja kysynkin tässä ketjussa, missä kohtaa janaa olet. Jos olet enemmän maskuliinisessa päässä, niin kuulut tähän luokkaan.
Yritin siis selvittää, vetääkö "vahva" nainen puoleensa vielä vahvempaa miestä. Enemmistö tähän kyselyyn vastanneista kyllä osoittaa tämän hypoteesini todeksi. Summa summarum: selvää vastausta en saanut.
DI IT-alalla. Ei mikään neiti, mutta ei myöskään Perinteinen Suomalainen Mies eli leijona-vaakuna kaulassa viikonloppuisin viinapäissään örisevä punttijätkä.
Mitä tuohon androgyynisyyteen tulee, niin ihan oikeitakin intersukupuolisia tuntevana en kuitenkaan asettaisi meitä kumpaakaan siihen kategoriaan.