Ateistit ovat suvaitsemattomia
he eivät suvaitse uskovaisia. eivät ainakaan palstalla.
Kommentit (59)
eivät hyväksy sitä, että joku voisi ajatella toisella tavalla. Tuntemani ateistit taas hyväksyvät ja suvaitsevat kaikki katsantokannat.
ja ketä kohti?
Taitaa olla pässi kaalimaan vartijana.
ei ole mitään uskovia ihmisiä vastaan. Jokainen saa uskoa siihen mihin itse haluaa. Tosin uskonnollisia ääriryhmittymiä, jotka vahingoittavat toisia ihmisiä, en ymmärrä ja hyväksy.
tässä(kin) yhteiskunnassa saat tehdä hartiavoimin töitä, jotta pääsisit kohti aitoa uskonnonvapautta. Kyllä kai sitä oppii kyyniseksi ja puolustuskannalle, jos joka välissä joutuu hampaat irvessä puolustamaan oikeuttaan olla harjoittamatta uskontoa/ olla osallistumatta uskonnollisiin tilaisuuksiin.
Lyhyitä poimintoja elämästäni:
"Kuinka sulla voi olla nimi, kun sua ei ole kastettu?"
"Miten sä ikinä pääset naimisiin, kun et kuulu kirkkoon?"
(vanhemmilleni:) "Kyllä meillä musiikkitunnilla lauletaan myös virsiä, ne kuuluvat suomalaiseen kulttuuriperimään" (meillä ei muuta uskovaisen luokanopettajan taholta laulettukaan kuin virisä, jotta minä, pikku-XX saisin edes jostakin uskonnollista kasvatusta)
Edellämainittu opettaja kirjoitutti äidinkielen tunnilla aineita Jeesus Nasaretilaisesta ja Paavalista...
"Ei kai se nyt ole vaarallista, jos lapsi osallistuu kirkon järjestämään ohjelmalliseen tuokioon?" (päiväkodin henkilökunta minulle, kun puhe tuli oikeudestani päättää lapseni osallistumisesta/ osallistumatta jättämisestä uskonnollisiin tuokioihin: ko. asia oli jo kirjattu PK:n esitietolomakkeeseen. Ja juu: Ei ole vaarallista mutta minulla on yhtälainen oikeus päättää jälkikasvuni osallistumisesta/ osallistumatta jättämisestä uskonnolliseen toimintaan kuten muillakin vanhemmilla.
Niin ja EI, en ole ateisti, olen agnostikko, joka kuitenkin on vakuuttuneempi siitä ettei Jumalaa ole, kuin siitä että on.
eivät hyväksy sitä, että joku voisi ajatella toisella tavalla. Tuntemani ateistit taas hyväksyvät ja suvaitsevat kaikki katsantokannat.
No kukas nyt heitti ensimmäisen kiven ja ketä kohti? Taitaa olla pässi kaalimaan vartijana.
suvaitsemattomuuttasiko, ap?
Ei kai tuota aloitustasi muuten kai voi ymmärtää. Noin yksisilmäinen näkökanta ei kyllä voi tarkoittaa muuta.
varsinkin kun he tuomitsevat uskontojen lähetyskäskyt ja siinä sivussa itse laittavat linkkiä "eroa kirkosta" -sivulle :D
suvaitsemattomuuttasiko, ap? Ei kai tuota aloitustasi muuten kai voi ymmärtää. Noin yksisilmäinen näkökanta ei kyllä voi tarkoittaa muuta.
... tavataan palstalla sanoa.
uskokaa jo. Ateistit eivät suvaitse uskovia, uskovat eivät suvaitse ateisteja, kotiäidit eivät suvaitse työäitejä, työäidit eivät suvaitse kotiäitejä jne.
No kukas nyt heitti ensimmäisen kiven ja ketä kohti?
Taitaa olla pässi kaalimaan vartijana.
Koppps!!
Nuo voisi olla otannat minun elämästäni. Tässä vähän lisää:
* jäin usein päiväkodissa ilman ruokaa, koska en osallistunut ruokarukoukseen. Vanhempani kävivät tästä lukuisia keskusteluja pk:ssa.
* ala-asteella en osallistunut uskontotunnille (siinä koulussa ei et-opetusta), joten uskovainen luokanvalvojani sanoi minulle, että minun pitää osallistua kesken koulupäivää yläasteen et:n opetukseen. Yläaste 5 km päässä koulustani ja huom!täysin järjetön ja perusteeton vaatimus. Arvatkaa vaan pelottiko pientä 4. luokkalaista ajatus yläasteen oppitunnille osallistumisesta. Muillakin tavoin opettaja näytti kuinka vastenmielinen hänelle olin, koska vanhempani olivat ateisteja.
* eilen hakieassani lasta tarhasta, huomasin lokerossa pyhäkoulumonisteen. Lapseni oli siis osallistunut pyhäkouluun, vaikka selkeästi varhaiskasvatussuunnitelmassa merkintä, ettei osallistu uskonnollisiin tapahtumiin (tunnustuksellisiin). Ja taas keskusteltiin...
90 prosenttia uskonnollisista keskusteluista. Niiden aiheena on hyvin usein miten katsella muita ihmisiä nenänpieltäni pitkin. Sitten ihmettelevät kun jälkeenpäin nenuun sattuu.
ihan ammatikseen lähetystyötä tekeviä.
ja jos uskovainen siitä vähän älähtää, siitäkin aletaan heti syyttämään. Kuten tässäkin ketjussa on jo vedetty esiin se, ettei saa heittää ensimmäistä kiveä kun totuus on kuitenkin, että uskonnottomat haukkuvat uskovaisia paljon enemmän kuin toisinpäin.
Eikä ainakaan Suomessa kukaan pakkokäännytä ketään. Päiväkodeissa on uskontoa sen takia, että toistaiseksi enemmistö on sitä sinne halunnut. Enemmistön tahdon mukaan sitä mennään monessa muussakin asiassa.
Nuo voisi olla otannat minun elämästäni. Tässä vähän lisää:
* jäin usein päiväkodissa ilman ruokaa, koska en osallistunut ruokarukoukseen. Vanhempani kävivät tästä lukuisia keskusteluja pk:ssa.
* ala-asteella en osallistunut uskontotunnille (siinä koulussa ei et-opetusta), joten uskovainen luokanvalvojani sanoi minulle, että minun pitää osallistua kesken koulupäivää yläasteen et:n opetukseen. Yläaste 5 km päässä koulustani ja huom!täysin järjetön ja perusteeton vaatimus. Arvatkaa vaan pelottiko pientä 4. luokkalaista ajatus yläasteen oppitunnille osallistumisesta. Muillakin tavoin opettaja näytti kuinka vastenmielinen hänelle olin, koska vanhempani olivat ateisteja.
* eilen hakieassani lasta tarhasta, huomasin lokerossa pyhäkoulumonisteen. Lapseni oli siis osallistunut pyhäkouluun, vaikka selkeästi varhaiskasvatussuunnitelmassa merkintä, ettei osallistu uskonnollisiin tapahtumiin (tunnustuksellisiin). Ja taas keskusteltiin...
Luulisi lapsesta tuntuvan ikävästä kun muut osallistuvat mutta hän ei saa osallistua.
Tällä palstalla uskovaiset aloittavat 90 prosenttia uskonnollisista keskusteluista. Niiden aiheena on hyvin usein miten katsella muita ihmisiä nenänpieltäni pitkin. Sitten ihmettelevät kun jälkeenpäin nenuun sattuu.
90 prosenttia uskonnollisista keskusteluista. Niiden aiheena on hyvin usein miten katsella muita ihmisiä nenänpieltäni pitkin. Sitten ihmettelevät kun jälkeenpäin nenuun sattuu.
Ateistit kun vetää purkillisen herneitä saman tien nenään niin mikäs sen viihdyttävämpää :p
Yrittävät käännyttää lapsellisin keinoin ateisteja uskovaisiksi.