Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten monet onistuu 2lusmuilemaan" kotona ansiosidonnaisella päivärahalla?

Vierailija
23.09.2009 |

Eikö työvoimatoimistosta tule työhönosoituksia?? käyttekö haastatteluissa ja esitätte "tyhmää" tai ei kiinnosta????

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli helposti käy. Työkkärillä ei ole mitään muuta virkaa kuin pitää tilastoa työttömien määrästä. Sitä kautta ei todellakaan mikään työnantaja hae tekijää.

Vierailija
2/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ap mulle työpaikka niin tää mun lusmuilu loppuu heti.

Edellinen työpaikka meni konkurssiin ja nyt olen pari kuukautta hakenut uutta työtä. Ja ilman rahaa, koska liiton kassassa on 3 kk:n käsittelyjonot.

Yhteen haastatteluun olen päässyt, sitä paikkaa haki 297 muuta hakijaa minun lisäksi. En päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi työkkäri sinne pisti haastatteluun, kun firma oli saanut omalla ilmoituksellaan pari sataa hakemusta.

Ei ollut mun juttu. Ei tullut karenssia. Onnekksi haastattelija oli samoilla linjoilla kanssani, olin aivan liian ylikoulutettu kyseiseen työhön ja saan enemmän ansiosidonnaisella nettona kuin tuosta paikasta olisin saanut bruttona.

Vierailija
4/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo kahden viikon päästä olin toisessa työpaikassa töissä; ei ehtinyt paljoa kotona makoilla. Työkkärillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
5/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 hakijaa. Ei ole pelkoa työhonosoituksista.

Vierailija
6/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy lusmuilemaan vielä hyvin, mitään työhönosoituksia ei tänä aikana tipahtele. Kun 500 päivää alkaa olla täynnä, tulee työkkärille kiire saada töitä tälläiselle pitkäaikaistyöttömälle ja Kelan peruspäivärahalle siirtyvälle.

Vierailija
7/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päälle parit huuhaa-kurssit. 500 päivää sain ansiosidonnaista parilla karenssilla olin, ja lopuks lensin pihalle koko puljusta, enkä sen koommin ole sinne kumarrellut. Nyt tilanne on varmaankin niin toinen kuin silloin(lama), että sieltä ei tule mitään, kun määrärahatkin on kuulemma jo käytetty tälle vuodelle.

Vierailija
8/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2009/09/23/taalla-asuu-eniten-…

Tampereella, eli minun kotikaupungissani, työttömyys-% on 14,6.

Hakijoita riittä "vähäpätöisimpiinkin" töihin.

Vierailija
9/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes silloin 4 vuotta sitten. Kun on pieni paikka ja korkea koulutus, niin ei ole pelkoa, että työkkärin kautta mitään löytyisi, vaikka haluaisikin.

Vierailija
10/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tullut yhden ainoaa työhön- tai edes haastatteluunosoitusta koko aikana. Mihinkään työnhakukursseille ei tarvinnut mennä. Alani työpaikat eivät koskaan mene työkkärin kautta, eivätkä muutakaan siis tarjonneet.

"Lusmuilin" ihan rauhassa, liiton rahat mahdollistivat pienten lastemme kotihoidon. Menin töihin melko pian tuon 500 päivän jälkeen.

Lisättäköön vielä, että olisin ollut valmis töihin vaikka heti viimeisen ä-loman jälkeen, jos olisi tarpeeksi hyvä paikka löytynyt.