Onko turbulenssit "kauheita" eli tuntuuko se pahalta siellä koneessa istuessa?
t.lentopelkoinen ja matkaan pitäisi uskaltautua ;)
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2009 klo 12:59"]
Thaimaan lennoilla harvemmin on, atlantin ylityksellä kyllä, päiväntasaajan paikkeilla.
[/quote]
Ne on pääasiassa sellaisia ravistuksia ja humpsahduksia. Ja ne alkaa aina silloin, kun safka tai kahvi on tarjoiltu. Kannattaa kiinnittää huomio johonkin muuhun, vaikka elokuvaan tai hyvään kirjaan.
Minä lennän paljon. JA nykyään lääkkeillä. Onpa pientä ilmakuoppaa pääosin ollut lennoilla. EI mitään ihmeempää. Vain yhden ainoan kerran on ollut sellainen turbulenssi, että jopa lentoemot istuivat omilla paikoillaan vöissä kiinni.
Mulla on yksi matka tehnyt stopin ja siitä sain sellaisen "trauman", jotta siksi nykyään lennän rauhoittavilla. Mukanani on aina toinen aikuinen ja en 1 vrk ennen ota alkoholia lainkaan, enkä 1vrk tuon lääkkeen ottamisesta.
En varsinaisesti pelkää lentämistä, mutta tuo yksi reissu, kun jäi tekemättä niin se jätti arvet. En silloin ollut edes päässyt koneeseen.
Viime reissulla nukuin paluulennon. Ja olen sikeästi nukkunut ja rauhassa, koska en ollut herännyt turbulenssiin. Matkakumppanini kertoi, että oli ollut rytkettä ihan kiitettävästi.
Eli itse lennän nukuaan Xanorin avulla. 1 kpl 0.25mg pilleri suuntaansa.
Itse yritän aina pakkokeskittyä lukemiseen. En sitten seuraa kokoajan kakkiä ääniä tms. Suurinosa ihmisistä kokee lentämisen epämielyttäväksi. Mutta esim.sisareni nauttii myrskyistäkin. Olen lentänyt paljon ja mannertenvälisiä lentojakin, mutta tämä ketju sai minut epävarmaksi. Eli lentäminen on helpompaa kuin tämä ketju antaa ymmärtää.