Hei apua, miehenpukemisasiaa
Viime keväänä täällä keskusteltiin miesten kevätpuvuista, mutta mun mies oli silloin vasta vihitty, niin kai jotain nuoruuttaan/arkuuttaan pisti kiltisti mun hankkiman kevätpuvun päälle. Nyt kesän grillikauden ja terassikeikkojen jälkeen sen kinnaa masun kohdalta ja pitäisi ostaa uusi. Ongelmana on, ettei mies enää uostu laittamaan kokopukua vaan pitäisi olla kaksiosainen TAI joku sellainen missä on jotain kuvioita koska kuulemma sählyjoukkueen kavereillakin on sellaiset, eikä se mun mielestä vaikuta kovin järkevältä hankinnalta. On lisäksi kallis (ja mistä sen tietää, sopiiko enää keväällä päälle?).
Miten te ootte ratkaisseet nämä ongelmat, saako mies pukeutua miten haluaa vai`?
Kommentit (56)
holding-otteeseen ja sano matalalla tiukalla äänensävyllä: Nyt rauhoitut tai joudut perheneuvolaan.
Eiköhän pahinkin uhma tuolla rauhoitu! Jos ei rauhoitu, ala ottaa yksitellen miehen tavaroita takavarikkoon: ensin pillioluet, sitten autonavaimet, sitten moottoripyöräkypärä jne.
tulee myyntiin,ne ois niin pirun käteviä,kun pillillä voi juoda.
kokeilen tuota otetta ja rauhallista ääntä, yleensä kimmastun ja kimitän ja mies siitä vain raivostuu enemmän...
Ja tuo autonavaimet juttu voisi tosiaan toimia koska miehelle se on niin tärkeä että ehkä ymmärtäisi että raivoamisella ei saavuta mitään vaan menettää auton esim. pariksi päiväksi...
Oluista en tiedä käykö rangaistukseksi niiden vieminen kun nyt jo meillä olutpvä on lauantai ja silloinkin voi valita vain joko kaksi erikoisolutta(kalliimpaa, isompaa) tai perus mäyriksen... en tätä ehkä lähtisi enempää rajoittamaan..
Mutta näillä koitetaan!
pitää esimerkiksi hurjasti punaviinistä, ajatella! Vähän niin kuin fiinimpää ; ) Tuli vain tuosta pilliolut-toiveesta mieleen, että mieheni on käyttänyt ihan itse niiden suurten viinipakkausten hanaa. Lattialle vähän läikkyy, mutta olen pannut alle sanomalehden. Lasipulloa, saati teräväkärkistä korkinavaajaa, en toki antaisi itse käyttää.
kuivia? Meillä kun on sellainen todella nolo yökasteluongelma. Mies kastelee aina poikien peli-illan jälkeen juotuaan liian monta limpparia, vaikka olen monta kerta sanonut, että pissalla pitää käydä ennen nukkumaanmenoa. Jotenkin se raasu on aina niin väsynyt noiden iltamien jälkeen, ettei edes vaatteita jaksa riisua ja nukkuu niin sikeästi ettei herää pisuhätään. Kerrankin oli niin väsynyt, että oli nukahtanut taksiin:) Kuski sitten kantoi ressukan sisään. Aamulla on sitten paha olo, kun on tullut syötyä liikaa herkkuja illan aikana.
Viettävätkö teidän miehet näin riehakkaita iltamia kavereiden kanssa. Itse olen miettinyt, pitäisikö kieltää, kun tulee noita ongelmia. Mies vain aina on niin tohkeissaan menossa, etten ole hennonnut vielä hennonnut kieltää. Olenkohan liian lepsu?
kausikortit Ilveksen peleihin,vuoroviikoin ollaan niitä sinne kuskattu,hyvin on sujunut jätetään vaan oven eteen,hyvin ovat siellä kaksin pärjänneet,10 e taskurahaa niin saavat väliajalla kaljan ja makkaran (ei tarvi kotonakaan enää iltapalaa)
Se on niin kiva kun pojilla on yhteinen harrastus,ja saahan siinä itsekkin vähän hengähtää.
Ei kai se ole liikaa kun pelejä on kaks kertaa viikossa,käyköhän liian rankaksi?
Olet varsinainen curling-puoliso! Ai että iltakaudet liehutaan, takseilla ajellaan ja valvotaan myöhään. Sinun, siis SINUN, tehtäväsi on huolehtia, että miehesi saa tarpeeksi unta. Ja ne alkuyön nukkumistunnit ovat ne arvokkaimmat, pitkät aamu-unet eivät siis korvaa niitä.
Nyt muutat linjasi: ei enää valvomattomia peli-iltoja! Haet miehen autolla kotiin puoli yhdeksältä ja panet nukkumaan. Jos muut miehet jäävät vielä riehumaan, on parasta, että pidät heillekin kunnon saarnan säännöllisen rytmin merkityksestä.
Tällä tavalla saanet myös yökastelun loppumaan.
kaksi kertaa viikossa!? Tai niin joo, annatte tietysti sitä nitriititöntä ja lisäaineetonta makkaraa! Mikäpä siinä sitten.
Meillä on sellainen tarrasysteemi. Aina kun mieson käynyt lenkillä, seinällä olevaan paperiin liimataan tarra. Kun niitä on kymmenen, saa jotain kivaa. Tällä kerralla tavoitteena on ikioma jousipyssy!
Meilläkin on muokattu monekinlaista miehen toimintaa tuolla tarrasysteemillä. Aluksi kokeiltiin hymynaamojen piirtämistä, mutta ne tarrat kiinnostavat enemmän. Yhdessä käytiin Tiimarista valitsemassa.
Nyt on sovittu, että kun mies tyhjentää tiskikoneen 5 kertaa ja saa näin 5 tarraa, niin sitten viikonloppuna saa piparia tai muuta hyvää.
oli vähän hankalaa vahtia, ettei pelaa kovin raakoja pelejä, kun mies oli vähän aikaa työtön. Onneks sain sille virikeduunin koska iltaisin voin kontrolloida paremmin sen tekemisiä. Saa pelata vaan tunnin tai maksimissaan kaks kerrallaan. Ja ei joka päivä.
Mutta ruuan kans saa olla tarkkana! Mun mies on kans vähä sellainen pikkuvanha, esmes omasta mielestään ihan kykenevä ajamaan itse autolla ärrälle ostamaan kaljaa ja karkkia. Olenkin rajoittanut sen viikkorahaa.
Hei, mikä on teidän mielestä sopiva viikkoraha tollaiselle 30-vuotiaalle?
Jos nyt tuollaisen 10-vuotiaan viikkoraha on maksimissaan 5e, jos sitäkään, ei kolmekymppiselle voi antaa 15e enempää. Vai mikäs on sopiva määrä ikävuosiin nähden? Ajattelin kyllä että tuo aikaisemman 20e viikossa on kyllä aika paljon, mutta tietysti siellä pelissä saattaa tulla paha mieli, kun muutkin saa kaljaa ja makkaraa. Ja kaverit voi tuossa iässä kiusata varsin julmasti.
olutta kerralla nautittavaksi. Kyllä six-pack riittää.
kokeilen tuota otetta ja rauhallista ääntä, yleensä kimmastun ja kimitän ja mies siitä vain raivostuu enemmän...
Ja tuo autonavaimet juttu voisi tosiaan toimia koska miehelle se on niin tärkeä että ehkä ymmärtäisi että raivoamisella ei saavuta mitään vaan menettää auton esim. pariksi päiväksi...
Oluista en tiedä käykö rangaistukseksi niiden vieminen kun nyt jo meillä olutpvä on lauantai ja silloinkin voi valita vain joko kaksi erikoisolutta(kalliimpaa, isompaa) tai perus mäyriksen... en tätä ehkä lähtisi enempää rajoittamaan..
Mutta näillä koitetaan!
mistä ootte löytäneet kivan värikkäitä paitoja miehillenne? Tietäiskö joku jotain miestenvaatekutsujen pitäjää tai jotain? Kun Anttilassa ja Tarjoustalossa on vaan niitä tylsiä mustia ja harmaita - ja niitä karmeita lieskoja. Mä haluaisin jotain kivaa uusretroa mieluummin, eläinkuvia sun muuta. No joo, ostan mä joskus ihan miehen mieliksi jonkun printtipaidan vaikka formulakuvalla, mutta niitä ei mihinkään kyläreissulle kyllä kehtaa pistää.
pitkään aikaan. Kiitos nauruista! Äskenen Unelmien poikamies nimittäin itketti liikaa...
Pidän kotikutsut ens kuussa täällä Vantaan Kartanonkoskella. Tervetuloa mukaan ihan uuteen juttuun Suomessa. Esittelen monenlaisia miestenvaatteita niin työhön kuin vapaa-aikaankin. Erotumme muista miestenvaatemerkeistä värikkäillä retrokuvioilla ja luomupuuvillalla. Jokainen osallistuja saa kotiinvimeimisiksi pikku yllätyksen miehelleen kiitokseksi siitä, että päästi teidän osallistumaan kutsuille.
meillä jouduttiin rakentamaan aita, koska mies karkaili naapureihin kun oli jäähyllä. Samoin tietty että jos mies ottaa taskurahansa mukaan, se karkaa heti kiskalle kun silmä välttää ja istuu sitten rappusilla sikspäkin kanssa... Naapurit näkee