Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin viemisestä tämäkin.

Vierailija
09.09.2009 |

Tuli tässä mieleen.

Silloin kun mun lapset oli päiväkoti-ikäisiä, me ei miehen kanssa ikinä voitu viedä ja hakea yhdessä, jo omat työajat asetti ehtoja. Aina toinen vei ja toinen haki, niin että muksuilla mahdollisimman lyhyt päivä.

Nyt näkee ja kuulee paljon sellaista, että vanhemmat vie yhdessä aamuisin ja hakee iltapäivällä yhdessä. Kuinka tää on käytännössä mahdollista jos kumpikin käy kunnolla töissä? Ja lapsen hoitoaika ei kuitenkaan ole paljoakaan yli 8 tunnin. Ei voi käsittää.

Paljonkohan mun lapset on tästä kärsineet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset vanhemmat, jotka ovat samassa työpaikassa? Olipa hölmö aloitus.

Vierailija
2/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi muka siitä kärsii, että molemmat vanhemmat eivät ole viemässä ja hakemassa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vanhemmista tekee lyhyempää työpäivää ja näin pääsevät sitten yhdessä hakemaan?

Vierailija
4/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt kauden alussa lapselle on ollut mahdollista tarjota pehmeämpää laskua, mutta tuskin tuo tavallista on.

Vierailija
5/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miks pitäis hakea yhdessä? ja toisaalta, jos työaika ei ole liukuva, miksei vois viedä ja hakea yhdessä? joillain ihmisillä kun kuulemma työmatkakin voi olla vaik 5 min, niin ei se hoitopäivä paljon yli 8 tuntia sillon ole.

Vierailija
6/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kuljetaan samalla autolla töihin ja takaisin.

Vierailija
7/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla vanhemmat vie ja hakee yhdessä. Lasten hoitopäivä on 7-17, koska aikuisilla on pitkät työmatkat.

Vierailija
8/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en erehdykään menemään mukaan. Parempi kun yksi vanhempi hoitaa homman. Itse jos satun olemaan kotona, valmista joko ruokaa tai ole koiran kanssa lenkillä tai imuroin.

Vierailija
9/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla autolla usein. Silloin viedään ja haetaan yhdessä. Jos pääsen aikaisemmin niin haen lapset. Tai jos menen myöhempään. Tms... Mitään ihmeellistä ei ole mun mielestä näissä missään vaihtoehdoissa. =)

Vierailija
10/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie ja minä haen. Näin lasten hoitopäivä pysyy max 7 tunnissa. Minä lähden töihin ajelemaan kuuden aikaan ja vältän aamuruuhkat. Mies taas hoitaa aamun kaikessa rauhassa lasten kanssa ja vie heidät puoli yhdeksän aikaan hoitoon ja on itse ysin pintaan töissä. Minä taas lähden töistä puoli kolmen aikaan ja jälleen vältän ne ruuhkat ja olen hakemassa lapsia on kolmen jälkeen. Tää on hyvä ja toimiva ratkaisu.

Vierailija
11/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en erehdykään menemään mukaan. Parempi kun yksi vanhempi hoitaa homman. Itse jos satun olemaan kotona, valmista joko ruokaa tai ole koiran kanssa lenkillä tai imuroin.

niin miks sä et hae sit lapsia? Toiset kutsuis sitä lapsen hoitopäivän lyhentämiseksi, sä "erehtymiseksi" ja "mukaan menemiseksi"!?

Vierailija
12/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään ja haetaan usein yhdessä (tosin toinen odottaa yleensä autossa). Tämä siksi, että meillä on melkein samat työajat ja kuljetaan usein yhdessä samalla autolla, kun molempien työpaikat ovat vielä saman matkan varrella. Kimppakyyti kunniaan.

Vierailija
13/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään niin, että mennään ensin päiväkotiin (joka on lähinnä kotia) minut mies jättää matkan varrelle bussipysäkille, josta jatkaa matkaa töihin. Iltapäivällä hän odottaa pysäkillä, minä kyytiin, muksu hoidosta ja kotiin. Hänellä on pidempi työaika, minulla liukumamahdollisuus ja lapsen hoitoaika olisi jokatapauksessa yhtä pitkä, tekisimme miten päin vaan. Hassua että kaikki mitä tehdään joteinkin toisin jossain perheessä, on toiselle ongelma...

Vierailija
14/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa yhdessä tarhaan.

Päiväkoti sijaitsee toisella puolella kaupunkia ja julkisilla sinne on vaikea mennä; pitäisi vaihtaa bussia kahdesti ja matkaan menisi aikaa vähintään tunti jos bussit kulkevat ajallaan. Omalla autolla matkaan menee vain 15-20 minuuttia.

Meillä on vain yksi auto ja työpaikat melko lähellä päiväkotia. Meidän perheelle on helpointa että mennään ja tullaan kaikki yhdessä.

Vierailija
15/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitkä työmatka kummallakin samalla suunnalla ja olis järjetöntä ajaa kahdella autolla. Lapsi tosin joutuu olemaan 7-17 hoidossa, mutta vapaa-aikana ollaankin yhdessä koko perheenä paljon.

Vierailija
16/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla autolla kun oli vaan yksi auto. hoitopäivät oli sen takia 12 tuntisiakin, aina vähintään 10 tuntia mut minkäs teet kun on yksi auto.

Vierailija
17/17 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat työajat ja vain yksi auto. Eipäs siinä paljon muuta voi, kun viedä ja hakea lapsukaiset aina yhdessä. Tosin mun mielestä näin on ihan kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi