Kysymys Jeesukseen uskoville, olisitko valmis kieltämään uskoasi
missään tilanteessa? ja millainen sellainen tilanne voisi olla?
Kommentit (68)
ja sinun joka sanot että se pilaa koko keskustelupalstan (jonka nimi muuten on aihe VAPAA) ei ollut pakko edes avata koko keskustelua.
koska ILOSANOMASTA on aina mahtava kertoa!
Jumalan "logiikkaa" koska Jumala on todella kaikkitietäväinen.
hänet tunnustetaan kuninkaaksi, kuin että inhimillinen kärsimys ja viattoman kuolema estettäisiin:DDDD
Aika narsistiselta ja sairaalta kuulostaa:))
Pidätkö huivia fundamentalisti?
Se, kuka kyseli tulkinnan perään tarkoitti tietysti sitä, että minne mahtaa kadota ut:n keskeinen sanoma tuossa pakkomoralistisessa auktoriteettiuskossa? Eli, minkä tulkitset olevan keskeisen sanoman kyseisessä opissa?
..:D välillä tuntuu että homman ymmärtäminen on selkeämmin hanskassa ateisteilla ja agnostikoilla:D
tämäkin ketju siitä loistava todiste
Kertokaa uskovat, että mikä mielestänne keskeinen sanoma ja miten käskyt suhteutuvat tähän.
Inhimillisyys ja etiikka yms..
Yksinkertaisesti rakastan vaimoani ja lapsiani. Menisin mieluummin vaikka helvettiin heidän kanssaan kuin joutuisin erikseen heistä. Vaimoni on ateisti ja lapsesta en tiedä. En kestäisi olla heistä erossa taivaassa. Mitä iloa on olla taivaassa jos oma perhe ei sinne pääse?
sinä uskot niin,
niin ymmärräthän miten siinä käy?
Kanuuna tai ei. Kaikki ei pääse.
"Raamattu käskee". Sen taakse onkin hyvä piiloutua ja välttää ottamasta vastuuta mistään. En minä muuten vihaisi homoja, mutta kun Raamattu käskee... En muuten olisi suvaitsematon ääliö, mutta kun Raamattu käskee. Näin totisesti tehdään maailmasta parempi paikka!
vaan käskee rakastamaan lähimmäistään niinkuin itseään. Homoseksuaalisuuden harjoittamisen ainoastaan Raamattu sanoo vääräksi, mutta jokainen ihminen on Jumalalle yhtä rakas ja meidän tulee rakastaa jokaista ihmistä, myös homoa.
pidä huivia, mikäli muutoin uskotte sanasta sanaan..?
Mikä on homoseksuaalisuuden synnin olemus?
Koko synti-käsite tuntuu niin lapselliselta.
Raamatussa ei huomioida lainkaan erilaisia olosuhteita ja lähtökohtia..
Muistan aina, kun jo lapsena kyselin mummoltani, että miksi ne alkuasukaslapset ei pääse taivaaseen, kun ne ei ole kuullut jeesuksesta...
..mummo vaan sanoi, että näin se on. Jollei usko, niin taivaaseen ei pääse..
Oli siinä rakastavassa jumalassa ja jeesuksessa ihmettelemistä:DDDDD
sinä uskot niin, niin ymmärräthän miten siinä käy? Kanuuna tai ei. Kaikki ei pääse.
haluaa sellaisen jumalan, joka heittää perheettään vähäpätöisen asian avulla suojelevan ihmisen helvettiin ikuisiksi ajoiksi kitumaan. Minua moinen sadistinen hirviö jumalana kyllä puistattaisi. Onko jumala todellakin niin pieni, ettei hän kestä yhtä hätävarjelu-valhetta? Kun tämä ihminen ei esimerkisi yritä tappaa ketään perhettään kuolemalta suojellessaan. Anteeksi nyt vaan, mutta suoraan sanottuna olet mielestäni aivan uskomaton ääliö ja todella huonoa mainosta uskovaisille.
En tiedä, missä menisi raja. Toivon, että minua ei testata!
Olen pyrkinyt elämässäni koko ajan lähemmäs Jeesusta, ja koen hänen läsnäolonsa vahvana. "Uskottomat" pitävät sitä hulluutena, mutta uskovat ymmärtävät tunteen. Mitä lähempänä olen Jumalaa, sitä enemmän annan itseni hänen käyttöönsä. Oma tahtoni on yhä enemmän sama kuin Jumalan tahto (tämä olisi siis tavoite). En koe yrittäväni täyttää jotakin ulkopuolelta annettuja normeja.
En ole koskaan ollut yhtä onnellinen kuin Jumalan rakastettuna ja Hänen käytössään.
tuon keskeisen sanoman, eli kristillisen etiikan suhteesta käskyihin.
niin silloinhan se perustuu pelkoon.
Tiedän kyllä, että maailmalla on ihmisiä vaadittu kieltämään uskonsa, mutta itseään on vaikea kuvitella sellaiseen tilanteeseen. Ja koko ajatus uskon kieltämisestä on absurdi: totta kai uskonsa voi ulkoisesti kieltää, voi sanoa, ettei usko. Mutta eihän sydämen uskoa voi kukaan ottaa pois.
Jos nyt piippu olisi lapseni ohimolla ja ampuja käskisi minua kieltämään uskoni, niin totta kai kieltäisin sen (näennäisesti) lapseni takia. Minun jumalakäsitykseni mukainen taivaallinen isä ei moisesta mene rikki. Ja jos menee, niin sitten pitää miettiä, haluaisinko moiseen olentoon edes uskoa.
Kiitos fiksusta vastauksestasi:)
T. agnostikko
niin silloinhan se perustuu pelkoon.
Tiedän kyllä, että maailmalla on ihmisiä vaadittu kieltämään uskonsa, mutta itseään on vaikea kuvitella sellaiseen tilanteeseen. Ja koko ajatus uskon kieltämisestä on absurdi: totta kai uskonsa voi ulkoisesti kieltää, voi sanoa, ettei usko. Mutta eihän sydämen uskoa voi kukaan ottaa pois.
Jos nyt piippu olisi lapseni ohimolla ja ampuja käskisi minua kieltämään uskoni, niin totta kai kieltäisin sen (näennäisesti) lapseni takia. Minun jumalakäsitykseni mukainen taivaallinen isä ei moisesta mene rikki. Ja jos menee, niin sitten pitää miettiä, haluaisinko moiseen olentoon edes uskoa.
mm..kertokaa, miksi ette uskovaiset pidä huivia, mikäli muutoin uskotte sanasta sanaan..?
Jeesus kumosi lain.
Mikä on homoseksuaalisuuden synnin olemus? Koko synti-käsite tuntuu niin lapselliselta.
Se rikkoo sen alkuperäisen tarkoituksen, miksi mies ja nainen on luotu erilaisiksi. Tämä on meitä ihmisiä suojeleva asia. Huom. teko on synti, ei kukaan ihminen.
Ilman syntiä kaikki olisi sallittua. Ei olisi hyvää eikä pahaa.
Raamatussa ei huomioida lainkaan erilaisia olosuhteita ja lähtökohtia.. Muistan aina, kun jo lapsena kyselin mummoltani, että miksi ne alkuasukaslapset ei pääse taivaaseen, kun ne ei ole kuullut jeesuksesta... ..mummo vaan sanoi, että näin se on. Jollei usko, niin taivaaseen ei pääse.. Oli siinä rakastavassa jumalassa ja jeesuksessa ihmettelemistä:DDDDD
Meille uskoville ihmisille annettiin TEHTÄVÄ viedä ilosanoma kaikkialle. Jos kaikki Jeesuksesta tietämättömät ihmiset pääsisivät automaationa taivaaseen, koko viestin viemisessä ei olisi pointtia...
Alkujaanhan kyse oli vain Israelin kansasta, mutta Jeesuksen ansiosta sanoma on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat ottaa sen vastaan.
vaikka en katso syntiä olevan olemassakaan.
Miksi valehtelija pääsee naimisiin, mutta homot ei?
Valehteluhan mainitaan synniksi 10 käskyssä. Homoutta ei siinä kielletä. Muuten miten miehen kanssa maataan kutten naisen kanssa maataan---> viittaan "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan" Eli makaatteko todellakin anaalisesti naistenne kanssa? en ymmärrä
Kiitos fiksusta vastauksestasi:) T. agnostikko
Minussakin on agnostikon vikaa. :)
36
käsityksen et me uskovat vihataan homoja?! EIKÄ JUMALA VIHAA VAAN HÄN VIHAA SYNTIÄ EI IHMISTÄ. Se on kuule selviö et raamattu on uskovien auktoriteetti koska me halutaan omasta vapaasta tahdosta seurata Jeesusta tehdä Jumalan tahdon. Jumalan tahto on et kaikki ihmiset pelastuisi ja tulisivat tuntemaan TOTUUDEN.