Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "kävelytuoli" täysin turha?

Vierailija
21.09.2009 |

Vauvelimme on kohta 8 kk ja löysin netistä Oran mainoksessa

http://www.tarjousnet.fi/lajittelu.php?task=2

tosi makeen rallikävelytuolin, ja mietin vaan että kuinkas pitkä käyttöikä moisella ajopelillä on? Hintaa on kuitenkin jonkinverran, että onko käyttökokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme kävelemään oppiminen hidastui sen avulla. Hän piti kyllä siinä olemisesta liikaakin ei itse vekotinta ostettu kun saatiin lainaan, mutta palautettiin ja toinen lapsemme sai oppia kävelemään ihan oikeasti.

Vaikuttaa myös siten, että lapsi voi alkaa varvastamaan. Elä osta! Hanki mieluummin työnnettävä taaperokärry tai sellainen potkutteluauto jossa työntöaisa.

Vierailija
22/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti ole mitään esteitä siihen, että tutustuu siihen pottaan...

tuon ikäisen ei ole vielä pakko käydä potalla, jokainen lapsi on katsos yksilö.

potassa nyt ei niin paljoa "tutustumista" tarvita.

Kyllä sinne löytää kun asiaa on. Meillä kaikki lapset täysin kuivia alta 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi tykkäsi olla siinä ja jos oli iltapäivällä ottanut pitkät unet sai kuluttaa ylimääräistä energiaa siinä sitten illalla.

No saimme tuolin ilmaiseksi ja käyttöikää oli vajaa kaksi kuukautta. Eli siitä kun alkoi istumaan pidempiä aikoja, siihen kun lähti konttaamaan.

Ja voi anteeksi kun olimme niin itsekkäitä että halusimme nukkua alkuyön kunnolla. Itse ainakin jaksoin sen aamuyön heräilyn paremmin kun ei tarvinnut alkuyöstä heräillä tunnin välein. Kuitenkin joku meinää sössöttää siitä että miksi pitää lapsi väsyttää..

Vierailija
24/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on poikamaisempi kuin tuo Brion tavaravaunu.

Käyttöikää muutama vuosi ja jos ostat tosi suositun merkin saat siitä hyvän hinnan kun myyt.

Vierailija
25/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.br-lelut.fi/uploads/images/95873.jpg

PS Tosi huonoja linkkejä tässä ketjussa.

Vierailija
26/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuis paikkakunta kohilleen nii ei tarttis postikuluja maksella.

Vierailija
27/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa sanoi hyppykiikusta. Hypotonisen ja kehitysviiveisen lapsen kanssa fysioterapeutit ovat olleet kuvioista 4kk iästä lähtien, aina on sanottu että vauva lattialle mahalleen, ei mitään ylimääräisiä hiluvitkuttimia.

Vierailija
28/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelytuolia ei suositella, koska kävelemään oppiminen voi viivästyä, jalat ja lonkat voivat joutua virheasentoihin jne.. eli on täysin turha kapistus! :)

Vierailija
29/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy potalla, niin kannattaisi todellakin aloittaa jo. Eli lapsi potalle samalla kun käyt itse vessassa.

Ei ole mitään tekemistä kävelemään oppimisen kanssa mutta käytän vieläkin 1 v 1 kk ikäisellä "telineenä" kun esim käyn vessassa (muuten lapsi sekoilee ihan mitä sattuu sillä välin).

Vierailija
30/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti ole mitään esteitä siihen, että tutustuu siihen pottaan...

Vierailija
32/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isot tilat teillä on, että sillä kävelyvaunulla pääsee huristamaan? Mun mielestä ne on ihan järkyttävän kokoisia, meillä jäisi kyllä heti kiinni johonkin kulmaan tai nurkkaan.

Liikkumisen tukemiseen tosiaan taaperokärry tai mopo on paljon pitempiaikaisempi riemu.

Jos sitten tarvitsee hillitä lapsen liikkumista esimerkiksi jonkun ruoanlaittovaiheen vuoksi, niin lapsi vaikka syöttötuoliin katsomaan äitiä siksi aikaa.

Vierailija
33/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitallinen kapistus!

Estää ja hidastaa lapsen oman tasapainon ja motoriikan kehittymistä. En ymmärrä, miten kukaan hankkii lapselleen sellaisen.

Vierailija
34/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen elämä täytetään tavaralla, eikä anneta pienelle mahdollisuutta OPPIA ITSE.

Vierailija
35/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kyseisen tuolin hankinnan puolesta, mutta hinta on ollut vähän korkea mielestäni, huom ei asiantuntemusta. Keskustelujen puitteissa voisin melkein ajatella, että hankinta voisi jäädä väliin.

Vierailija
36/51 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä iso pahvilaatikko tuo jo monia leikkejä lapsille. Ei tarvitse olla valmista leikkitelttaa. Ikkunat on leikattu seiniin ja kattoon kurkistusluukku. Tarvittaessa on toiminut autonakin ja mitä kaikkea muuta se mielikuvitus tarjoaakaan ja saa vielä itse somistella tusseilla.

Vierailija
37/51 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävelytuoli on ihan vihoviimeinen kapistus. Se haittaa motorista kehitystä ja provosoi varvastusta.

Vierailija
38/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tuollainen kävelyvaunu keikata ns. pystyyn ihan pienellä? Olen kyllä tuollaistakin jo katsellut, mutta ei ole tutuilla ollut, joten on jäänyt omalta kohdalta vielä katselu asteelle, mutta pian olisi sitten hankinta edessä?

Vierailija
39/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoselle hankittiin ja nyt kuopuksella käytössä. hyvin vähän käytetään mutta just vaihtelun vuoksi silloin tällöin ja jos tarvii saada lapsi "sidottua" johki. :)

Vierailija
40/51 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käyttö on satunnaista. Terve järkikin sanoo, että lapsen on enimmäkseen oltava vapaana.

Mutta leluna ja liikkumisvälineenä tuo on loistava ja tosiaan vauvan saa siihen aika turvallisesti talteen hetkeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi