Mammografiasta
Olin tänään ensimmäisen kerran elämässäni. Ei sattunut lainkaan, vaikka jotkut on sanoneet, että on kovin kivulias. Yksilöllistä, näemmä.
Kommentit (14)
Ppikkeuksellinen aloitus, jos ei syytetä muita, joilla kokemus eri kuin ap:lla. 8/10
Pienirintaisilla sattuu yleensä. Samoin, jos on mastopatiaa.
Tyhmä kysymys varmaan, mutta voiko silikonirintainen mennä mammoon? Voiko implantti rikkoontua kovassa puristuksessa, mitä mammografia aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys varmaan, mutta voiko silikonirintainen mennä mammoon? Voiko implantti rikkoontua kovassa puristuksessa, mitä mammografia aiheuttaa?
Voi. Ei voi ellei ole jo rikki ennestään.
Mä kerran pyörryin sinne, koska laite painoi kiinni kipupisteisiin. Mulla on mastopatiaa ja käyn usein mammossa. Kerron joka kerta kokemuksesta ja sen jälkeen kukaan ei ole painanut levyä niin tiukasti kiinni et kipu vie tajun. Myös tuoli on selän takana nykyisin varmuuden vuoksi🤭
Joo kannattaa käydä, mulla todettiin 4v. sitten syöpä. Elämä on ihanaa. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Miten voit nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin nopeasti leikkaukseen ja sen jälkeen sädehoitoon. Kiitos kysymästä :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin nopeasti leikkaukseen ja sen jälkeen sädehoitoon. Kiitos kysymästä :))
Hieno juttu! 😊 Syöpä ilmeisesti saatiin kokonaan pois?
Rentouta hartiat ja älä yritä auttaa muuten kuin kuuntelemalla ohjeet. Jos työnnät rintaa eteen viemällä hartioita taakse (jolloin myös rintakudos vetäytyy taaksepäin, jostain syystä aika moni yrittää tehdä tätä) niin silloin sattuu kun joudutaan "kiskomaan" rintaa levylle ellei kuvaaja ole tarpeeksi ammattitaitoinen ja komenna rentouttamaan asentoa.
Mä en kyllä ymmärrä, että miksi n. 30 v. tuhkakohtuiset rummot kulkee mummografioissa, kun eivät voi kersoja saada kuitenkaan?!
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, että miksi n. 30 v. tuhkakohtuiset rummot kulkee mummografioissa, kun eivät voi kersoja saada kuitenkaan?!
Mammografialla ei ole mitään tekemistä kersojen saamisen kanssa muuten kuin että raskaudet ja imettämiset pienentävät rintasyöpäriskiä. Mutta tämänhän sinä toki jo tiesitkin.
Kannattaa käydä.