Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parin kuukauden ikäinen vauva pitää jo viedä mummolaan

Vierailija
21.09.2009 |

yökylään, että pääsee itse bilettämään?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja mun siskolle mummi ja vaari olivat kaksi tärkeintä ihmistä meidän elämässä... äidin lisäksi tietysti (isä ei vielä tuolloin ollut mukana kuvioissa, mutta se on toinen tarina se...).

Mun vaarini muutti mun ja mieheni luokse asumaan neljä vuotta ennen kuin kuoli ja me hoidettiin häntä kuolinpäivään saakka... Se oli mulle kunniatehtävä enkä päivääkään vaihtaisi pois.

Mä en ikinä kuunaan maailmassa sanoisi, että mun äitini jotenkin hylkäsi mut, kun SAIMME viettää lomamme, vapaita ja kaiken haluamamme ajan vaarin ja mummin kanssa... Meille nuo ajat olivat tosi tärkeitä jo ihan pienestä pitäen...

Miksi ihmeessä mä en haluaisi tällaista suhdetta omien lasteni ja oman äitini välille?? En nimittäin usko, että mun ja isovanhempieni välinen suhde oli mikään ainoa laatuaan.

heather82

Vierailija
22/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette olta lastenvahtia? Jos kerran edes tunniksi jonnekin haluatte, niin palkatkaa ihmeessä lapsenvahti sille 5-vuotiaallenne.

Meillä ei tosiaan ole paikkakunnalla sukua, ystävät on kiireisiä sinkkuja ja lapsettomia, joilta ei tohdi kysyä lastenhoitoapua kun ei voi koskaan tehdä vastapalvelusta. Ei ole oikein ketään ketä palkatakaan, kun en osaa luottaa ventovieraisiin ja MLL:n toimintaa ei paikkakunnalta löydy, että olisi edes jonkinlainen takuu siitä, että hoitaja olisi luotettava.

Silloin muutaman kerran vuodessa kun mummo pääsee hoitamaan lasta, päästään kyllä menemään, mutta kolme vapaailtaa vuodessa miehen kanssa kaksin on kyllä aika vähän. Mutta tämä on ollut tiedossa jo silloin kun lasta harkittiin ja ehkä me sitten 15 vuoden päästä mennään sinne tanssimaan. Onpahan jotain mitä odottaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt sitä, että kuinka teillä kestää rinnat ja hormonit pitkää eroa (siis yön yli)? Toki voi pumpata liiat maidot pois, mutta mulla on ainakin sydän särkynyt jos lypsän maitoa jota en voi antaa lapselle. Vai kannatteko siellä baarissa jotain termospulloa mukana?

Esikoista imetin tuossa iässä 1-2 tunnin välein, joten oma olo olisi kovin tukala hyvin nopsaan jos ei saisi rintoja tyhjennettyä kunnolla.

Sanottakoon, että olen itse myöskin ollut käymäseltään bileissä esikoisen ollessa 6 viikkoa, mutta silloin vauva oli isänsä hoteissa. Itse maltoin olla 5-6 tuntia veke.

Vierailija
24/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan sillä että ollaan viihdytty!

Ja kun mummo on kasvattanut noin IHANAN miehen mitä mun ukko on, niin hyvin se pärjää meidänkin muksujen kanssa.

Maitoa olen luovuttanut jokasesta lapsestani (en tietty luovutusaikana juo ja tarkottaako yö ilman vauvan heräämisiä kännäämistä?)

Maitoa en ole pumpannut baarissa.

Vaikka vauva saattaa olla rinnalla usein, niin olen selvinnyt klo 21-04 välisen ajan pumppaamatta rintojani, tai nukun hyvin koko yön jos lapsi nukkuu koko yön tai lapsi on yön hoidossa mummolla.

Meillä nuorin on nyt 9 kk ikänen ja muutaman kerran ollut mummolassa yötä. Kertaakaan pyyntö ei ole tullut meiltä vanhemmilta.

On vastuunonttamista ottaa lapselle joku hoitaja ja juoda että lapsi on saman katon alla.

Meillä isovanhemmatkin juo (no yksi mummo on absolutisti) baareissa, joten miksi pienten lasten vanhemmat ei baariin saisi mennä?

Tai nukkua?

Tai katsoa leffoja ja syödä kiinalaista kahdestaan?

14

Vierailija
25/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette olta lastenvahtia? Jos kerran edes tunniksi jonnekin haluatte, niin palkatkaa ihmeessä lapsenvahti sille 5-vuotiaallenne.

Meillä ei tosiaan ole paikkakunnalla sukua, ystävät on kiireisiä sinkkuja ja lapsettomia, joilta ei tohdi kysyä lastenhoitoapua kun ei voi koskaan tehdä vastapalvelusta. Ei ole oikein ketään ketä palkatakaan, kun en osaa luottaa ventovieraisiin ja MLL:n toimintaa ei paikkakunnalta löydy, että olisi edes jonkinlainen takuu siitä, että hoitaja olisi luotettava. Silloin muutaman kerran vuodessa kun mummo pääsee hoitamaan lasta, päästään kyllä menemään, mutta kolme vapaailtaa vuodessa miehen kanssa kaksin on kyllä aika vähän. Mutta tämä on ollut tiedossa jo silloin kun lasta harkittiin ja ehkä me sitten 15 vuoden päästä mennään sinne tanssimaan. Onpahan jotain mitä odottaa. :)

Oppikoulua tai ammattikoulua? Sielta voisit kysella. "Koeaja" lapsenvahti niin etta olet itse paikalla kunnes luotat tarpeeksi.

Vierailija
26/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo niin monta ketjua olemassa, että kaivakaa ne esille ja lukekaa sieltä!

Vierailija
27/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2+:lla luin päivällä ketjua jossa jotkut valopäät haukkuivat jo siitä kun vauva viety alta kk vanhana nukkumaan päivällä mummolaan kun isä ja äiti käyneet jossain. Siis pari tuntia.

Tääkin palsta alkaa jo ärsyttää kun ei muuta osata kuin tuollaisesta asiasta tapella.

P.S Jos se mummo/pappa/kummi näkee lasta lähes joka päivä

Vierailija
28/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikoulua tai ammattikoulua? Sielta voisit kysella. "Koeaja" lapsenvahti niin etta olet itse paikalla kunnes luotat tarpeeksi.

Mietin joskus, että laitan lehteen ilmoituksen, mutta tuntuu hurjalle jättää lapsi oudon ihmisen seuraan. Olen ehkä liikaa katsellut jenkkisarjoja. :)

MLL:n hoitotädin huostaan uskaltaisin jättää kun olisi jonkinlainen "takuu" olemassa. Tai jos joku tuttu osaisi suositella sukulaistyttöä tms. En ole kyllä asiaan viime vuosina kamalasti edes enää jaksanut perehtyä, menee tämä elämä näinkin. Perheenä tehdään kyllä kaikenlaista kivaa yhdessä ja erikseen pääsemme tuulettumaan tietenkin. Arvaat varmaan, että niinä harvoina hetkinä kun saadaan olla ihan kaksin, ajasta todellakin nautitaan täysin siemauksin... :)

Vierailija
29/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maitoa tule, joten poisolo sen vuoksi ei ole ongelma. Musta kukin tavallaan. Jos ei halua/voi/kykene jättämään lastaan, on se ihan ok. Minä itse en taas edes aiemmin ymmärtänyt, että siinä olisi jonkun mielestä jotain pahaa, että mummo silloin tällöin hoitaa jopa jo vauvaa. Ja mitä väliä sillä on, että tapahtuuko se hoitaminen yön yli vai päiväaikaan? Varsinkin jos on erinomaisen hyväuninen vauva kyseessä?

Vierailija
30/38 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiaa ihmetellään, niin itse ihmettelen sitä, miten kukaan jaksaa bilettää, kun on pieni vauva. Mun kolme lastani ovat olleet kaikki niin huonoja nukkumaan, että jos olen vapaaillan tai yön saanut, niin olen tylsästi käyttänyt sen nukkumiseen.

Ei vaan, ihanaa, että joillakin on sellaisia mummoloita, jonne voi lapsen hoitoon viedä. Ja ihanaa, että on sellaisia lapsia, joita voi hoitoon jättää! Itsellä lähin mummola 300 km päässä, ja vauvat tosiaan olleet tisussa kiinni ekan puoli vuotta. Mutta iloitsen kyllä niiden puolesta, kenellä asiat toisin!

Vierailija
31/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miten voi olla noin huono erimielisyyksien sietokyky? Elämään nyt vaan kuuluu ristiriidat ja konfliktit. Eikö täällä olis aika tylsää, jos oltais kaikki kaikesta samaa mieltä?

Jos alkaa ottamaan näitä tän palstan juttuja henkilökohtaisesti, ni kandee meittiä mikä siihen on syynä.

Vierailija
32/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi bilettäminen on tärkeämpää kuin oma vauva?

miten niin tärkeämpää. jos mummo on luotettava hoitaja, niin miksei voisi viedä yöksi. lapsella on siellä varmasti hyvä ja turvallinen olla. äitii saa hieman omaa aikaa ja jaksaa taas paremmin vauva-arkea.

Vierailija
33/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahsenkeskiselle romanttiselle illalliselle ja sen jälkeen teatteriin :D oli ihana ilta ja vauva oli ollut kuin herran enkeli mummilassa:)

Vierailija
34/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkumaan ja käytiin itse pippaloimassa kaveriporukan kanssa; eli hyvää ruokaa kivassa ravintolassa ja yökerhossakin pyörähdettiin. enpä ole osannut edes ajatella että tuossa olisi jotain pahaa ollut.

Vierailija
35/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ne, joissa kerrotaan, että mummo on lapselle tosi tuttu ja läheinen ihminen, ja lapselle on hyvä luoda sosiaalisia suhteita muihinkin aikuisiin, ja ikää on vauvalla sitten jotain 2kk...

Vierailija
36/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka keimailee uusimmassa MeNaisissa joissakin kissanristiäisissä? Eikös tällä Penttilällä ole lastenhoito järjestetty palkatulla lastenhoitajalla, ainakin jokin aikaa sitten täällä kauhisteltiin Penttilän työnhakuilmoitusta...

Vierailija
37/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

40

Vierailija
38/38 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vauvan kannalta tärkeintä ole hyvä hoito, eikä se, mitä äiti rentoutuessaan tekee?

Itse en olisi raaskinut noin pientä antaa yöhoitoon, mutta en tuomitse niitä, jotka niin tekevät. Ensimmäisen kerran olimme kuitenkin mieheni kanssa yhtä aikaa poissa kotoa vauvan ollessa 3 kk, kävimme ystäviemme kanssa syömässä ja drinkeillä. Eräät ystävämme olivat tulleet toiselta paikkakunnalta toisen ystävämme luo, joka siis asuu meidän kanssa samalla paikkakunnalla. Sitten en taas käynytkään moneen kuukauteen missään, kun ei tullut mitään erityisempää tilaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi