Miksi parin kuukauden ikäinen vauva pitää jo viedä mummolaan
Kommentit (38)
Eiköhän ole jokaisen oma asia millon lapsen laittaa hoitoon ja mitä sillon tekee.
En vain itse olisi ikinä pystynyt jättämään vauvaa siksi, että voisin bilettää. Bilettäminen ei mielestäni ole arvokasta. Koitan jotenkin ymmärtää miksi se joillekin on?
Ja näin siksi, että voisin ymmärtää tuttua äitiä, joka siis tekee noin.
Miten tuo kysymys liittyy siihen kenen asia on, miten kukin lapsiaan hoitaa. Jotkut on hiukan herkkänahkaisia!
Keltä se on pois (sinultako?), että mummo saa viettää aikaa lapsenlapsen kanssa, äiti saa rentoutua ja nauttia, lapsi ei missään vaiheessa ole heitteillä vaan hyvässä hoidossa ja saa tuulettuneen, hyväntuulisen äidin?
Se mikä on sinulle arvokasta, ei välttämättä ole jollekin toiselle jne. En ymmärrä mitä niin pahaa tuossa on? Jotkut vanhemmat ryyppäävät kotona ja lapset ovat heitteillä, mutta tässä tapauksessahan ei tehdä mitään pahaa.
Itse hoidan lasta kotona, enkö voisikaan viedä häntä alkoholistivanhempieni hoitoon, en siis biletä, enkä siitä niin välittäisikään. En silti tuomitse ihmisiä, jotka tekevät jotenkin toisin kuin itse.
Ihmiset ovat erillaisia ja rentoutuvat eri tavoilla ja nauttivat eri asioista. Itse olen ajatellut aina että lapsen iällä ei ole merkitystä kun hänet jätetään hoitoon vaan sillä että kuka lasta hoitaa. Itse nautin baarissa käynnistä välillä..en niinkään juomisesta vaan tanssimisesta ja siitä kun näkee muita ihmisiä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että biletys olisi millään tasolla lastani tärkeämpää. Koen jaksavani paremmin äitinä kun pääsen välillä tuulettumaan :)
mä lähdin kaverin kaa tuulettuun kun vauva oli 6vkoa. jäi isin kanssa kotiin. hyvin ne pärjäs, vauva nukkui ja äiti oli henkisesti virkeempi :)
esikoisen jälkeen menin ulos vasta 1v synnytyksen jälkeen ja olin jo aika mökkihöperö.
mummola pyysi kuukauden ikästä yökylään, kahden kuukauden ikäsenä on lapsia saanut visiitille.
Pakko olla noin tiukkapiponen?
Jos sinä et halua/saa lasta/lapsia hoitoon niin kaikkien pitää olla kotona lapsien kanssa 247 kunnes lapsi menee kouluun?
* Mikähän on sitten se "oikea" ikä lapselle olla hoidossa?
* Miksi yöhoito on päivähoitoa pahempaa?
* Kännääkö vanhemmat silloin kun lapset on hoidossa?
* Mitä eroa on vaikka tarhahoidolla 9 kk ikäselle lapselle joka arkipäivä 9 h kerralla TAI viettää aikaa mummolla tai muulla LÄHEISELLÄ?
* Loppuuko parisuhteen KAHDEN KESKEINEN aika kun saadaan lapsi?
Kysyy kolmen lapsen äiti, joka iloitsee lapsiensa ja mummon läheisestä suhteesta! Ihanan miehen se tuosta 30 kymppisestä ukostani sai kasvamaan. Onni että lapsenlapset on hänen sydäntä lähellä.
Tosin saattaa johtua enimmäkseen siitä, että meillä ei ole kukaan ollut vapaaehtoinen ottamaan lapsia yökylään kovin aikaisin, eikä niitä tarjokkaita vieläkään oven takana jonota...
Kieltämättä pieni irtiotto vauva-aikana olisi varmaan tehnyt ihan hyvää.
oli lauantaina isänsä ja siskojensa kanssa kun olin "bilettämässä" (jos nyt tässä iässä voi enää puhua bilettämisestä ;))... kavereiden kanssa otettiin olutta ja parannettiin maailmaa kahteen asti yöllä :).
Seuraavana päivänä eväsretkelle ja pyörälenkille lasten kanssa :). Ei ongelmaa :).
Molemmat erittäin hauskoja asioita, mutta en koe, että "bilettäminen" olisi millään tavalla tärkeämpää kuin lapset. Tietenkään.
Ja siitä raaskimisesta: lähdin, kun vauva meni yöunille klo 20, nukkuu aamulla klo 8.30 putkeen. Kotiin tulin silloin 2 ja viikonloppuisin on mun vuoro nukkua sunnuntaina niin pitkään kun nukuttaa, joten en muutenkaan olisi herännyt aikaisin ;).
heather82
että esikoinen ja kuopus ovat olleet mummulassa yötä tasan 2kk iässä...
Mulle ja miehelle on tärkeää, että isovanhemmat saavat olla mahdollisimman paljon mukana lasten elämässä.. ei se yökyläily ole meiltä pois millään tavalla :).
Itse vietin lähes kaikki lomani isovanhempieni luona Helsingissä pienenä :)... mahtavia muistoja edelleen...
Omilla lapsillani on enää mummut jäljellä, viimeinen pappa kuoli tammikuussa... Silloin sitä tajusi, ettei noilla isovanhemmilla ole turhan paljon sitä aikaa lastenlastensa kanssa viettää...
Vähän meni off the topic, mutta who cares ;)
heather82
mielipiteet ovat kuin perseen reiät, jokaisella on sellainen!
Minusta on ihan eri asia jääkö lapsi kotiin isän hoitoon vai viedäänkö yksin mummolaan. Olen samalla kannalla kuin monet lapsipsykologit, että lapsi voi olla erossa äidistä yhtä monta yötä, kuin on vuotta.
Uskon lapsen kokevan hylkäämisenä sen, että äiti jättää hänet liian nuorena, vaikka sitten mummolaan. Ja hylkäämisestä lapsi syyllistyy. Vaan niin näkyy syyllistyneen tässä ketjussa jo monikin.
Mitäs tiukkapipoja ne avarakatseiset on, jotka ei ymmärrä, ettei muut ole samaa mieltä heidän kanssaan?
mummola jonne voisi viedä edes viisivuotiaan yhdeksi yöksi hoitoon. Tai edes kummi, tai täti tai ihan kuka hyvänsä.
En tiedä olisinko raskinnut kaksikuista yöhoitoon laittaa, mutta eipä ole koskaan tarvinnut asiaa pohtia kun hoitopaikkaa ei ole...
Mummot on elossa ja antaisin ilolla lapsen kummalle vaan yökylään, mutta niin kaukana, että hoitoon vienti tarkoittaisi vähintään neljän tunnin automatkaa.
Että viekää lapsenne hoitoon mummolle jos voitte ja nauttikaa mahdollisuudesta pieneen vapaahetkeen ilman syyllisyyden tunteita. :)
mielipiteet ovat kuin perseen reiät, jokaisella on sellainen!
Totta joka sana :)!!!
heather82
Siis mies on kyllä kuvioissa mukana ja hoitaa lapsia ilomielin. Olisi vaan niin ihana joskus päästä vaikka illaksi tanssimaan kaksin. Tai keilahallille tunniksi...
Miksi ette olta lastenvahtia? Jos kerran edes tunniksi jonnekin haluatte, niin palkatkaa ihmeessä lapsenvahti sille 5-vuotiaallenne.
Ai, että nykysin puhutaan sun mielestä jo pois ÄIDIN luota! :D
YKSI nainen on netin mukaan jauhanut että yksi yö per ikävuosi, ja se on sinusta "suositus yleisesti"?
Meillä on kolme lasta, jokka mielellään menee mummolaan yöksi. Ole sinä sielä hiljaa että se olisi jotain "hylkäämistä"! Kyllä lapsi sen ilmasee jos se hylätään.
Tai no kokee lapsi hylkäämisenä jos ainoa lapselle LÄHEINEN on äiti, äiti ja äiti eikä kukaan muu. Sitten alkaa 3- vuotiaana hoito ja viedään koko viikonlopuksi mummolaan -koska se pärjää hyvin kolmekin! :) Toi on minusta hylkäämistä.
Mutta ei se että lapselle on LÄHEISIÄ isä ja mummot ja vaikka kummit. Ja jos näin on, niin ei lapsi koe itseään hylätyksi koska tuntee olonsa turvalliseksi LÄHEISTENSÄ luona.
Eikä niin että lapsi on kolme vuotias ja äiti katkasee niin sanotusti napanuoran. Ymmärrätkö?
14
mielipiteet ovat kuin perseen reiät, jokaisella on sellainen! Minusta on ihan eri asia jääkö lapsi kotiin isän hoitoon vai viedäänkö yksin mummolaan. Olen samalla kannalla kuin monet lapsipsykologit, että lapsi voi olla erossa äidistä yhtä monta yötä, kuin on vuotta. Uskon lapsen kokevan hylkäämisenä sen, että äiti jättää hänet liian nuorena, vaikka sitten mummolaan. Ja hylkäämisestä lapsi syyllistyy. Vaan niin näkyy syyllistyneen tässä ketjussa jo monikin. Mitäs tiukkapipoja ne avarakatseiset on, jotka ei ymmärrä, ettei muut ole samaa mieltä heidän kanssaan?
muistat siita mita sinulle tapahtui kaksikuukautisena????
Miksi bilettäminen on tärkeämpää kuin oma vauva?