Mitä te teetätte kotitalousvähennyksellä? Ei kai tavallinen ihminen tee mitään koko
meni vähän sivuun varsinaisesta aiheesta, mutta liittyy kuitenkin verotusasioihin..
Kommentit (37)
ja sitten remontteihin. Tänä vuonna sähkäri kävi ainakin. Ja satelliittiasentaja.
Eikä sen tosiaan tarvitse olla sitä kolmea tonnia.
se vaikuttaa teihin juuri niinkuin ollaan suunniteltu korkeimmalla taholla.
Eli ajatushan on kannustaa ostamaan se palvelu yritykseltä ihan virallisesti ei pimeesti. No sitten saa vähennyksiä ja tästähän mammat innostuu eikun lisää ostamaan. Näin saadaan raha kiertämään suomessa ja työpaikat säilyy ja verottaja saa rahaa kun yritykset maksaa veroja palkaa työntekijöitä.....
Hienohan tuo on, mutta siltikin siivoan kotini itse sanokaa mitä sanotte. Minusta tuntuu kuin tuosta olisi tullut joku muoti ilmiö kuka saa eniten käytettyä kotitalousvähennyksiä.
Yksi valopää kerran innoissaan selitti kuinka hienoa on kun saa tehdä työmatkavähennykset kun muutti helsingistä vantaalle. Ei tullut hälle sitten mieleen, että maksaa joka kuukausi tuplasti enemmän siitä matkasta.
En mä päästäis meille ketään tapetoimaan. Aivan kamala ajatuskin. Tietysti jos ei osaa...
Ei putkihommia ole joka vuosi. Meillä on seuraavaksi putkien uusinta 50 vuoden kuluttua. Muoviputkien pitäis sinne asti kestää. Kai nyt yhdet putkenuusinnan on varaa itsekin maksaa kerran elämässään.
Tai no, en minä osaa tapetoida mutta vaikka osaisin niin vaikeaa se olisi kolmen pienen lapsen kanssa... Miehellä on oma yritys missä hän on 6 päivää viikossa, jos tällaisen talon tapetoi niin että tekee töitä sunnuntaisin vain niin pari kuukautta pitää hommaan varata :) Ja taas siinä että mies on pois töistä tapetoinnin takia ei ole mitään järkeä, rahallisesti on fiksuinta että mies tekee sitä minkä parhaiten osaa ja se remonttimies myös.
Ja mitä siivoukseen tulee niin siitä en luopuisi ikinä! Ei siksi etten osaisi vaan ihan siksi etten viitsi enkä halua! I-H-A-N-A-A on tulla siivottuun kotiin eikä itse tarvi pistää tikkua ristiin.
kerrostaloasunnon kylpyhuoneremppaan ja keittiön uudelleen kaakelointiin.
Ensi vuonna ei sitten remontoidakaan ainakaan mitään suurempaa, mutta eihän sitä vähennystä sitten tarvitakaan.
Ja ei, emme olisi osanneet tehdä kaikkea itse - useimmissa tapauksissa se ammattilaisen työn jälki on parempaa.
ja meillä täyttyi kevyesti (putkityöt kun vaihdettiin vesikattila, ilmalämpöpumpun asennus) ja maalaustöitä sisällä. Ollaan paaaaljon tehty itesekkin mutta ktson että kahden työssäkäyvän on järkevää teettää vaikka maksimisummalla. Olen tosi onnellinen että summa kasvoi ja ilmeisesti ensi vuonna voi olla vaikak 6000 työstä vähennyksiin. Haaveilen kylppäriremontista.... mutta itse asiassa meisän piti siirtää ilmalämpöpumpun asennuslasku 09 vuodelle koska työmenot paukkui yli, kun se tremonttityö vahennys vielä tänä vuonna on niin pieni...
Aivan loistavaa kun ei tarvitse uhrata viikonloppuja siivouksesta tappeluun! Siivooja käy kahden viikon välein ja väliviikoilla imurointi riittää.
Entä paljonko maksaisi kylppäriremontti pieneen 4 neliön kylppäriin?
niin ei ole mikään pakko käyttää kotitalousvähennyksiä. Ei kai se tee tyhmäksi niitä, joilla on talo huollettavana ja käyttävät kotitalousvähennyksiä työllistäen samalla laillisesti pienyrittäjiä...
Ihme idiotismia taas, että jos itse tykkää tapetoida ja asentaa putkia (?), niin muut, jotka ostavat palveluja ovat tyhmiä. Joissain tilanteissa siivooja on ihana apu arkeen, toisissa taas silkkaa laiskuutta. Mutta parempi siivoja verokortilla kuin pimeänä minun järkeni mukaan myös ihan niidenkin kannalta, joilla ei ole varaa kyseisiin palveluihin.
jos ihmiset ostavat palvelut virallisesti yrityksiltä.. Ärsyttää sellaiset ihmiset joiden mielestä kaikki pitäisi saada puoli-ilmaiseksi tai pimeänä ja sitten kuitenkin ollaan suureen ääneen vaatimassa kaikki palvelut yhteiskunnalta.
Monelle on ehkä sama maksaako yrittäjä veronsa, jos vaan itse saa halvalla, mutta sitten jos yhteiskunta vähentää palveluja, niin johan siitäkin vingutaan.
Kotitalousvähennys on hyvä juttu, itsekin harkitsen siivoojaa...
Eikä talo ole ainoa rakennus, kun onhan pihoissa yleensä autotallia, varastoa, jne. Ja pihatöistäkin voi vähentää. Ja ihan tavallisia ihmisiä ollaan. Minä en edes ole töissä, joten yhteensä meidän tulot jää roimasti alle perheiden keskitulon. Ja kyllä tulee kotitalousvähennys joka vuosi kokonaan käytettyä eikä riitäkään. Tosin meillä kyllä on rakennuskantaa tavallista enemmän.
Vuodessa maksamme siis 4200 euroa siivoojalle. Tuosta menee 100 euron omavastuu ja lopusta voi vähentää 60% eli siis 2460. Lisäksi meillä tulee satunnaisia muita kotitalousvähennykseen liittyviä kuluja.[
i]kävijä raskii tilata siivoojan 3000 euron edestä.
Tietysti jos on varaa. Itseäkin tekisi mieli, mutta ei tosiaan ole varaa maksaa tonnia ja pitkälle toista töistä, jotka voi tehdä itse.
[/quote]
vähennykset. Töiden osuus oli noin 1000 Euroa eli takaisin tulee 500.
laitatat tapetteja, uuden keittiön, teet putkihommia jne, niin saat sen kotitalousvähennyksen. Millainen ihminen nyt muka EI remontoisi esim omakotitaloa säännöllisesti jos asuu siinä vuosikymmeniä? vaikka talo olisi upouusi, joutuu sitä remppaamaan viimeistään 10-15 vuoden päästä. Talon hoito on jatkuva prosessi, ei sellaista asiaa olekaan kuin "valmis talo".