Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on vastuussa, kun posti hukkaa huutisostoksen?

Vierailija
21.09.2009 |

.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä ole merkitystä onko huutosostos.

Vierailija
2/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kiloperusteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juuri tuon takia minulla on myyntiehdoissa että en vastaa tai korvaa postin hukkaamia tai rikkomia tavaroita.

Vierailija
4/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostit?

Vierailija
5/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vastuussa postin hukkaamista -

mainintaa. Se on yleinen käytäntö, ettei myyjä ole vastuussa enää tuotteesta kun pakkaa hyvin ja luovuttaa postin kuljetettavaksi.

Tosin fiksu huutismyyjä kyllä pistää vahingon puoliksi eli palauttaa osan myyntihinnasta takaisin.

Vierailija
6/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti! Itse käytän postia tosi paljon, pisimmillään olen Mongoliaan lähetellyt useita lahjapaketteja, ja kaikki ovat aina menneet perille.

Itse epäilisin ensimmäiseksi, että toinen osapuoli valehtelee. Mutta nykyään on nuo seurantakoodit, joten paketti luulisi löytyvän.

Vierailija
7/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan möin. Suht kallis tuote lähtettiin maksikirjeenä. Kerta se on ensimmäinenkin, että moista tapahtuu, 500 kauppaa on mennyt hyvin.

Meillä lukee, että emme vastaa postin hukkaamista tai turmelemista tuotteista, mutta liekö tuo meidän vastuun poisvievä?

Vierailija
8/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei käytännössä koskaan korvaa kai mitään, tai korkeintaan lähetyskulut jos käy tuuri. Myyjä saattaa tulla vastaan. Mulla se riippuu ostajasta, jos on negapalautteita niin en usko ostajan luotettavuuteen enkä tarjoudu korvaamaan mitään. JOs on rehdin tuntuinen ostaja niin saatan ehdottaa 50/50 jakoa.

Vierailija
9/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetän yritykseni kautta joka arkipäivä 20-30 lähetystä (paketteja ja kirjeitä) ja kyllä niitä vaan valitettavasti muutama vuodessa häviää. Eikä auta lähetystunnuskaan, ovat hävittäneet jopa tunnuksellisen paketin jota ei koskaan löytynyt. Ja korvaaminen on tosi nihkeää.

Ihan oikeasti! Itse käytän postia tosi paljon, pisimmillään olen Mongoliaan lähetellyt useita lahjapaketteja, ja kaikki ovat aina menneet perille. Itse epäilisin ensimmäiseksi, että toinen osapuoli valehtelee. Mutta nykyään on nuo seurantakoodit, joten paketti luulisi löytyvän.

Vierailija
10/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivisia palautteita. Uskoisin, että syyllinen on kyllä ihan posti.

ap

Vierailija
11/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuittia eikä ole seurantaa. Postipakettia voi seurata.

Vierailija
12/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

posti korvasi huutispaketin, satasen arvoinen huonekalu, joka ei kyllä ole voinut ilmaan hävitä = postin työntekijä lienee sen varastanut. Ei ollut vakuutettu, en tiedä, miten uskoivat hinnan.

Itsellä joskus posti hävitti yrittäjän lähettämän vaatepaketin (maksikirje), jäi yrittäjän tappioksi.

Kirjeistä ei tietenkään jää mitään jälkeä, postipaketit korvataan. Miten, sitä en tiedä.

Vierailija
13/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ostajat on niin pihejä, että haluavat mieluummin maksikirjeenä kuin pakettina lähetettävän.

Vierailija
14/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kaksi kertaa hävinnyt lähettämäni huutispaketti (kirje tietysti, joten ei seurantakoodia) tai sitten ostaja on valehdellut ettei ole saanut pakettia, mutta minä olen sen taatusti lähettänyt. Enkä minä sentään ole lähettänyt kuin yhteensä varmaan alle sata ostosta, joten prosentteja se hävikki on eikä promilleja.

Lisäksi jo kahtena vuonna on käynyt niin, että vanhempani eivät ole saaneet meidän joulukorttiamme. Edellisen kerran niin kävi vuonna 2005 ja toisen kerran viime vuonna eli 2008. Molemmilla kerroilla kuoressa on ollut paksuhko (itse tehty) kortti ja joitakin valokuvia, eli on ollut paksu kuori, joten ehkä joku työntekijä on sen varastanut luullen sisältävän rahaa?

Tuolloin vuonna 2005 katosi muuten varmuudella ainakin kolme muutakin joulukorttia (lähetämme yleensä noin 60 korttia), mutta valtaosastahan emme saisi edes tietää jos ovat kadonneet, koska yleensä ei ole tapana kysellä ihmisiltä jälkikäteen tuliko joulukortti perille tai miksi ette meille lähettäneet...

Jokaisesta kadonneesta olen aina tehnyt katoamisilmoituksen, eikä koskaan ole kuulunut mitään eikä ole korvattu mitään.

Vierailija
15/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kerran kirje tuli heti sen jälkeen mutta ainakin 2 krt on paketti hävinnyt. Ekan kerran ilmoituksen ja ostajan kuittauksen jälkeen paautin tuotteen rahat, en postimaksuja ja seuraavalla kerralla ei ostaja tehnyt kuittausta ja ei palannut joten en palauttanut mitään. Yhden kerran kirjekuori oli auennut ja palautin silloin koko summan. Kyse on tosi pienistä rahoista joten en ala moisista tappelee.

Vierailija
16/23 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä muutamia valokuvia niin oletko varma, että olet maksanut lähetyksestä riittävästi postimaksuja? Ihan joulumerkillä ei tollainen lähetys nimittäin mene.

Vierailija
17/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylläriylläri: kummallakin kerralla kirjekuoressa on ollut jotain rahanarvoista. Sattumaako? Epäilen. Eli vuosikaudet posti on tullut luotettavasti perille, mutta sitten kun esim. lähetetään leffaliput postissa, ei niitä koskaan tulekaan. Jotain outoa mielestäni. Että kyllä niitä posteja oikeasti katoaa. Ja postiltahan on aivan turha pyytää rahoja takaisin...

Vierailija
18/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huutiskirje - A4 - kokoa katosi.Sisällä oli vauvanbody Minigrip-pussissa. Lähetin katoamisilmoituksen. Löytyi viikon päästä siitä postista, minne oli pitänytkin, muttei siis mennyt perille asti osoitteeseen. Kirje oli auki... En tiedä, oliko itsestään auennut, vai oliko joku avannut. Vastaanottajalle oli postista sanottu,että kirjeestä on lähetetty kotiin saapumisilmoitus (vaikka siis ihan tavallinen kirje). Ei vastaanottaja ollu sellaista ikinä saanut.

Toinen tapaus n. 15 v. sitten. Lähetin kaukaiselle sukulaiselle toiselle puolen Suomea kirjeen, jossa oli paljon hautajaiskuvia miehensä hautajaisista. Ajattein, että onpas kiittämätön sukulainen, joka ei kiitä kuvista. Heh, 7kk päästä soitti. Postimies oli tuonut kirjeen ovelle ja pahoitellut, että kirje oli löytynyt siivouksen yhteydessä laatikon, seinän ja hyllyn välistä!

Vierailija
19/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity suoraan ap:n kysymykseen, mutta tässä pari meille sattunutta tapausta. Lähdimme neljän viikon lomareissulle ja tilasin postilta jakelunkeskeytyksen. Asiasta tuli vielä varmistuskin ja maksoin laskunkin, kun eräpäivä olisi sattunut juuri matkan ajaksi. Onneksi kukankastelijalla oli myös meidän postilaatikon avain, ja hän sattui varmuuden vuoksi vilaisemaan laatikkoon. Posti tuli koko neljän viikon ajan. En tiedä, missä vaiheessa postimies olisi virheensä huomannut, kun posti olisi jo tursunnut ulos.

Toinen moka oli, että postimies oli jättänyt paketin meidän portaille. Ei ollut aivan mahtunut postilaatikkoon, joten jätti sen sitten ulos. Huuto.net ostos, onneksi myyjä oli hyvin pakannut, eikä satanut sinä päivänä, eikä myöskään varkaita pistäytynyt.

Ja näitä riittaisi kolme lisää.

Sinällään Itellan hyväksi on sanottava, että kun olen reklamoinut kyseisistä asioista netin kautta, olen saanut vastuksen viimeistään seuraavana päivänä pahoittelujen kera ja asia on selvitetty. Esim tuossa postinkeskeytysjutussa sain rahani takaisin kaksinkertaisena sekä kaksi arkkia postimerkkejä. Samoin tuo paketin jättäminen portaille oli selvitetty heti postimiehen kanssa ja taas tuli lisää postimerkkejä.

Vierailija
20/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeampi ja edullisempi.

Pienellä varauksella suhtaudun kyllä postin hukkaamiin tavaroihin. En osta koskaan sellaiselta huutismyyjältä jolla lukee ei korvata postin hukkaamia tavaroita. 30 vuotta olen ollut ko, laitoksen asiakas eikä kertaakaan ole paketti hävinnyt. Kerran kirje teki matkaa kuukauden, mutta se on ollut ainoa tapaus. Joka tapauksessa ihmeellisen paljon posti hukkaa juuri huutonetistä ostettuja tuotteita.