Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen ainoa, eikä edes tärkein tehtävä ei ole äitiys.

Vierailija
20.09.2009 |

Sorry nyt vaan. Maailmassa on paljon asioita, kokekaa ne. Lasten kanssa tai ilman. SINÄ olet elämäsi ykkösihminen, elä oma elämäsi. Muuten annat karmean kynnysmaton mallin tyttärillesikin.

Ei muuta. Jatkakaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti antaisin henkeni lasten puolesta jos valita pitäisi. Enkä vaihtaisi elämääni lapsettomuuteen.

Vierailija
2/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkein tehtävä on levittää jumalan sanaa ja täyttää maa, nyt on 6 lasta ja seitsemäs tulee jouluksi. Oma etu ei ole tärkeä, minulla on puoliso joka huolehtii tarpeistani ja jumala, joka ohjaa ja opastaa lasten kasvatuksessa ja sanan julistamisessa.

siunausta sinullekin, tule mukaan tekemään asioita, joilla on merkitystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitelleet montako lasta tekevät.

Vierailija
4/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ainoa. Muut jutut on tärkeitä kyllä, mutta tulevat äitiyden jälkeen.

Jos näin ei ole, me kuollaan sukupuuttoon. Piste.

Vierailija
5/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on.

Vierailija
6/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kantilta asiaa nyt tarkkailee. Evoluutiobiologian kannalta lisääntyminen tärkeintä. Eksistentiaalifilosofisesti ajatellen ehkä ei.

Vierailija
7/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on elää täysi elämä. Sellainen joka itselle sopii.

Muita kunnioittaen toki, mutta ei koskaan vastentahtoisesti uhrautuen. Lapsia voi tulla tai olla tulematta, ensisijaisesti jokainen kuitenkin elää omaa elämäänsä. Ja en hetkeäkään ole väittänyt, etteikö lasten kanssa voisi elää täydesti, mutta kynnysmatot ei elä elämäänsä jvaan haahuilee sen.

Paljon onnea mysö sinun elämääsi, uskova, itse olen agnostikko, enkä koe siis jumalan sanan levittämisen millään muotoa olevan merkityksellistä tekemistä. Sinulle se on, joten jatka sitä.

Ja en ole itsekäs vaikka arvostankin itseäni ja omia tarpeitani, omaa elämääni. Elän niin hyvin kuin vain voin mutta niin, että kuolinvuoteellani voin sanoa:"Olipa täysi elämä! Mitään en olisi tehnyt toisin".

Paree muistaa, että se onni tulee ihmisille eri asioista, ulkoa tulevat elämisenmallit kahlitsevat ja rajoittavat.

ap

Vierailija
8/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ainoa. Muut jutut on tärkeitä kyllä, mutta tulevat äitiyden jälkeen.

Jos näin ei ole, me kuollaan sukupuuttoon. Piste.

jotkut tahtoo lapsia ja jotkut eivät, mutta jokainen elää elämänsä täysillä lasten kanssa tai ilman?

Vierailija
9/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on, niin voi lapsiparkoja. Kyllä se asioiden tärkeysjärjestys vaan NORMAALILLA ihmisellä on niin, että omat lapset (eli äitiys) ovat ne kaikkein TÄRKEIMMÄT ja muu tulee sitten jossain kaukana perässä. Luonnostaan se menee niin eli siis äiti (ja yleensä myös isä) tekee kaikkensa suojellakseen lapsiaan.

Tottahan jotkut "lapselliset" ajattelevat toisin tästä tärkeysjärjestyksestä, mutta silloin onkin jo jotain pahasti pielessä ko. ihmisellä.

Vierailija
10/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on, niin voi lapsiparkoja. Kyllä se asioiden tärkeysjärjestys vaan NORMAALILLA ihmisellä on niin, että omat lapset (eli äitiys) ovat ne kaikkein TÄRKEIMMÄT ja muu tulee sitten jossain kaukana perässä. Luonnostaan se menee niin eli siis äiti (ja yleensä myös isä) tekee kaikkensa suojellakseen lapsiaan.

Tottahan jotkut "lapselliset" ajattelevat toisin tästä tärkeysjärjestyksestä, mutta silloin onkin jo jotain pahasti pielessä ko. ihmisellä.

Ja he ovat, koska minä VALITSIN sen. Silloin tein sen päätöksen elää lapsellisen elämää. Lapseni ovat minulle tärkeintä... mutta ilman minua itseäni en voisi edes heistä nauttia, ilman minua heitä ei olisi, ilman minua he olisivat äidittömiä.

Kyllä minä heidät ihan ITSEÄNI varten tein. Mistä muista kuin itsekkäistä syistä äidiksi edes kannattaa tulla?? Silloin jos uhrautuu tekemään lapsia, lapsiparat ovat äidilleen ikuisessa kiitollisuudenvelassa. Mikä taakka!

ap

Vierailija
11/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ilmeisesti potee lapsettomuutta ja yrittää noilla jutuilla LOHDUTTAUTUA. Suotakoon se hänelle...

Tottahan lapseton ajattelee noista tärkeysjärjestyksistä ihan eri tavalla, kuin lapsia omaava ihminen.

Vierailija
12/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei enää tarvitse kantaa huolta!

Vierailija
13/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ilmeisesti potee lapsettomuutta ja yrittää noilla jutuilla LOHDUTTAUTUA. Suotakoon se hänelle...

Tottahan lapseton ajattelee noista tärkeysjärjestyksistä ihan eri tavalla, kuin lapsia omaava ihminen.

ap

Vierailija
14/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äidin tulee toki huolehtia omista lapsistaan, mutta jokaisen ihmisen eettinen vastuu on paljon, paljon laajempi.

Vierailija
15/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äidin tulee toki huolehtia omista lapsistaan, mutta jokaisen ihmisen eettinen vastuu on paljon, paljon laajempi.

Minä yritän olla myös aikuinen TOISTENKIN lapsille. Luoda osaltani turvallista maailmaa... se tekee sekä minut itseni, että toiset onnellisemmiksi. =)

ap

Vierailija
16/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lähtökohtaisesti ihminen itse on aina tärkein itselleen, mutta kun se lapsi/lapsia tulee, niin tuppaavat väkisin menemään jopa oman itsen edelle ja luonnostaanhan se menee niin, kuten joku edellä sanoi.

Kuvitellaanpa ap, että jos olisit jossain tilanteessa, jossa sinun pitäisi valita, että kumman hengen pelastaisit; itsesi, vai lapsesi, niin kumman siis valitsisit? Suurin osa äideistä pelastaisi varmaan lapsensa.

Vierailija
17/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lähtökohtaisesti ihminen itse on aina tärkein itselleen, mutta kun se lapsi/lapsia tulee, niin tuppaavat väkisin menemään jopa oman itsen edelle ja luonnostaanhan se menee niin, kuten joku edellä sanoi.

Kuvitellaanpa ap, että jos olisit jossain tilanteessa, jossa sinun pitäisi valita, että kumman hengen pelastaisit; itsesi, vai lapsesi, niin kumman siis valitsisit? Suurin osa äideistä pelastaisi varmaan lapsensa.

Tuossa tapauksessa tietysti pelastaisin lapseni. Itsenikin takia. Voisin sitten sanoa sen "mitään en olisi tehnyt toisin", jos pelastaisin itseni en koskaan voisi elää katumatta ja vihaamatta itseäni.

Miksi te ehdoin tahdoin taHDOTTE VIEDÄ NAISELTA MINUUDEN, OIKEUDEN ITSEENSÄ JA IDENTITEETTIINSÄ???

Vierailija
18/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet huutelee, että kyllä työssäkäyvät ja yhteiskunnallisesti aktiiviset naiset on itsekkäitä, kun naisen tehtävä on välittää vain ja ainoastaan omasta perheestään ja lapsistaan. Sekö sitten ei ole itsekästä?

Vierailija
19/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä on keneltäkään minuutta/identiteettiä viety, vaikka/jos joutuukin myöntämään, että omat lapset ovat se tärkein asia elämässä. Tai sitten se identiteetti on jo todella huonolla perustalla.

Vierailija
20/41 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä on keneltäkään minuutta/identiteettiä viety, vaikka/jos joutuukin myöntämään, että omat lapset ovat se tärkein asia elämässä. Tai sitten se identiteetti on jo todella huonolla perustalla.

Jokaiselle on oltava tilaa, myös äidille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi