Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pianonsoiton opettajat hoi!

Vierailija
20.09.2009 |

Paljonko yksityiset pianotunnit maksaa? Puoli tuntia? 45min? Ajattelin viedä tyttäreni tunneille ja kiinnostaa paljonko keskimäärin se maksaisi :)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä ei ole pimeä työvoima ja on yksityistunnit, normihinta on VÄHINTÄÄN 40 euroa/ 45 minuuttia.

Yksityinen soitonopettaja maksaa myös ALV:n tunnin hinnasta. Hintoja polkevat opiskelijat ja harrastajaopettajat.

Musiikkikouluissa ja -opistoissa sekä kansalaisopistoissa harrastaminen on tietysti kuluttajalle edullisempaa eikä tue harmaata taloutta.

Vierailija
22/39 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko yksityiset pianotunnit maksaa? Puoli tuntia? 45min? Ajattelin viedä tyttäreni tunneille ja kiinnostaa paljonko keskimäärin se maksaisi :)

Sibelius-Akatemian perusopiskelijat (kandi- ja maisterikoulutuksessa olevat) opettavat yksityisesti 20 euroa per tunti/45min ja matkakulut päälle, jos tulevat teille kotiin.

Jos menette tunnille Akatemiaan, on se n. 20 euroa per kerta.

Käteisellä maksetaan.

Puoli tuntia voi olla 15 euroa. Yleensä pianonsoiton voi aloittaa 5-vuotiaana, jotkut jo 3–4-vuotiaina, muttei niin nuorena aloittaminen ole tavallista. Toisin on usein esim. viulussa ja sellossa.

15 minuuttia ei oikein riitä yhdelle opetuskerralle. Mieluummin sitten 15 min ja pieni tauko, ja taas 15 min.

Vartti menee niin nopeasti eikä siinä ehdi paljon mitään, varsinkin jos tunti on kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta menee lähemmäksi 200 kuin 20€. Olen itse soittanut yksityisellä 5 ja nyt jo 3 vuotta musiikkiopistossa..!

Kuka muka ottaa 200 euroa per yksityinen opetuskerta?

Tiedän tunnettuja suomalaisia oopperalaulajia, jotka ottavat "vain" 100 euroa per tunti.

Onhah toki poikkeuksia, mutteivät ne opeta missään musaopistossa – siis musiikkiopistossa, eikä edes yliopisto ole kyseessä – sentään...on sinua nyt taidettu huijata ylihinnoilla ja raskaasti...

T. ammattimuusikko

Vierailija
24/39 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin yksityistunneilla käynti ei kyllä johda oikein mihinkään. Musiikkiopistoonhan eivät kaikki pääse jos ei lahjoja riitä, ja tietenkin 10-vuotias on jo liian vanhakin aloittamaan oikeaa soitonopiskelua ja silloin yksityistunnit ovat ihan hyvä vaihtoehto. Mutta jos oikeasti aikoo musiikista jotain oppia, musiikkiopistoon.

Anteeksi nyt vaan, mutta historia tuntee kuuluisia muusikoita, jotka ovat "vasta" teini-iässä aloittaneet instrumenttinsa opiskelun.

Myös pianisteja on siinä joukossa, todella kuuluisiakin.

Ja sitäpaitsi yksityisellä opiskelu on johtanut ihan hyvään menestykseen monen oppilaan kohdalla; viitaten ylläolevaan kommenttiini.

Ja vielä tuohon "myöhään" aloittamiseen: esimerkiksi puhaltajien kohdalla 10-vuotiaasta ylöspäin on ihan hyvä ikä aloittaa, (ooppera)laulamisesta puhumattakaan.

Vierailija
25/39 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta menee lähemmäksi 200 kuin 20€. Olen itse soittanut yksityisellä 5 ja nyt jo 3 vuotta musiikkiopistossa..!

Vierailija
26/39 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös harrastanut pianonsoittoo joskus ajat sotte. Ja se kesti 45 minaa. Yhteensä 75€ ois kyl voinu vähemmänkin maksaa ja ei se minusta maksa noin vähän. Mut saattaa.

Vierailija
27/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 30min/ 15-18 euroa sis. alv 23% on yleinen hinta. Tuntipalkaksi muodostuu siis n 33 euroa. Eli ihan hyvä tuntipalkka.

Vierailija
28/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoaa pääsykokeissa sisään valituille soittotunnin hintaan 11 e/45 min.

Jos menet oppilaaksi avoimelle puolelle (ei pääsykokeita) hinta on 34 e/30 min.

Vierailija
29/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitonopettajan kotiin käymään. Lapsi tosin vasta 3v, joten täytynee odotella vielä jokunen vuosi. Vai voisiko aloittaa jo tutustumisen pianoon ns. leikin varjolla?

Vierailija
30/39 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitonopettajan kotiin käymään. Lapsi tosin vasta 3v, joten täytynee odotella vielä jokunen vuosi. Vai voisiko aloittaa jo tutustumisen pianoon ns. leikin varjolla?

Onko sulla mahdollisuutta viedä lapsi muskariin? Jos ei, niin minusta aikaisin edes hivenen järkevä aloitusikä on n. 5-6 v.

Vierailija
31/39 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa vrmaa 1000€

Vierailija
32/39 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaransoittoa opetetaan yksityisesti täällä 20 eurolla tunti, itse saa pyytää, onko tunteja kaksi kertaa viikossa vai kerran kuussa vai miten nyt haluaakin. Ammattimuusikko siis opettaa. Sama opettaja on myös seurakunnan maksamana ryhmäopettajana, siis hän tulee kerran viikossa yhdeksi illaksi seurakuntatalolle ja sinne saa mennä ryhmässä opettelemaan ilmaiseksi hänen johdollaan iästä riippumatta, sekä akustisella että sähkökitaralla. Kirkollisverot hyvässä käytössä.

Vierailija
33/39 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen Robin Widjeskog, 23, ja opiskelen Jyväskylän ammattikorkeakoulussa musiikkipedagogiksi. Olen soittanut pianoa 8 vuotiaasta saakka, pääpainona populaarimusiikki, vapaa musiikillinen luovuus ja säestys. Teen bilebändikeikkaa, sekä omaan pitkän kokemuksen eri bändeissä ja projekteissa soittamisesta.

Tarjoan pianonsoitonopetusta Jyväskylän keskustassa ja sen lähialueilla. Opetus onnistuu joko kotiopetuksena, tai kämpälläni Mäki-matissa. Myös etäopetus mahdollista.

Lähestymme pianonsoittoa oppilasta motivoivasta näkökulmasta. Voimme käsitellä oppilaan mielenkiinnon mukaan muun muassa:

-Pianonsoiton perusteet

-Nuotinluku

-Vapaa pop/jazz säystys

-Sointujen hahmottaminen

-Musiikin teoria

-Biisinteko

-Valmennus muusikon koulutuksen pääsykokeisiin

Alaikärajana pidän 7 vuotta, yläikärajaa ei ole.

Hinnoitteluna 30min=20 tai 45min=25€

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä!

Parhaiten tavoittaa säpo: robin.widjeskog@gmail.com

Vierailija
34/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi käy yksityisellä nin hinta on 25€ 30 min

Vierailija
35/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Widjeskog kirjoitti:

Hei! Olen Robin Widjeskog, 23, ja opiskelen Jyväskylän ammattikorkeakoulussa musiikkipedagogiksi. Olen soittanut pianoa 8 vuotiaasta saakka, pääpainona populaarimusiikki, vapaa musiikillinen luovuus ja säestys. Teen bilebändikeikkaa, sekä omaan pitkän kokemuksen eri bändeissä ja projekteissa soittamisesta.

Tarjoan pianonsoitonopetusta Jyväskylän keskustassa ja sen lähialueilla. Opetus onnistuu joko kotiopetuksena, tai kämpälläni Mäki-matissa. Myös etäopetus mahdollista.

Lähestymme pianonsoittoa oppilasta motivoivasta näkökulmasta. Voimme käsitellä oppilaan mielenkiinnon mukaan muun muassa:

-Pianonsoiton perusteet

-Nuotinluku

-Vapaa pop/jazz säystys

-Sointujen hahmottaminen

-Musiikin teoria

-Biisinteko

-Valmennus muusikon koulutuksen pääsykokeisiin

Alaikärajana pidän 7 vuotta, yläikärajaa ei ole.

Hinnoitteluna 30min=20 tai 45min=25€

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä!

Parhaiten tavoittaa säpo: robin.widjeskog@gmail.com

Voi että kun asut Jyväskylässä. Täällä olisi aikuisopiskelijaksi haluava Helsingissä, joka soittanut 10 vuotta nuorempana ja nyt 26-vuotiaana haluaisi taas ottaa tunteja. N. 8 vuotta välissä, etten ole soittanut.

Vierailija
36/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianopedagogi Joan Lastin (1982) mukaan pianonsoittoharrastus on paras aloittaa 7–8-vuotiaana, sillä tähän ikään mennessä oppilaalle on kertynyt tarpeeksi itsevarmuutta ja rohkeutta. Hänen kokemuksensa mukaan yhdentoista ikävuoden saavutettuaan lapselle on kehittynyt pidättyvyyttä ja itsevarmuuden puutetta, jotka voivat olla kehityksen esteinä.

Vierailija
37/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto-oppilaan on arvioitu oppivan soittamaan keskitasolla sujuvasti noin kahdeksassa vuodessa.

Vierailija
38/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google on aika hyvä kertomaan noita asioita, joita AP viestissään kysyy. Toki kaikilla soitonopettajilla ei ole nettisivuja. Yhden tunnen henkilökohtaisesti, jolla nettisivuja ei ole. Mutta hänellä on niin paljon oppilaita, ettei enempää voi ottaa. Eli hänen ei tarvitse palvelujaan netissä mainostaa, koska ihan perinteisen puskaradion kautta olisi tulossa jonoksi asti oppilaita, jos vaan aikaa olisi rajattomasti.

Vierailija
39/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yläikärajaa mikäli ei halua ammattimuusikoksi. Harrastuksen voi aloittaa minkä ikäisenä tahansa.