Tunnetteko yhtään ylipainoista kasvissyöjää? ev
Kommentit (21)
Olen muutaman kilon yli ihannepainon eli bmi 24,7. En käytä mitään lihaperäistä, en kalaa, maitoa tai munaa. Kasvisruokaakin voi laittaa monella tavalla. Valitettavan usein esim ravintoloissa se kasvispihvi tms lilluu öljyssä. Syön muutoin perustervellisesti mutta jäätelö (soijajäde) on minun paheeni ja syön myös melko paljon leipää.
vegaaneissa ei niinkään.
Moni kasvisyöjä syö juustoja, ja nehän lihottavat.
Samoin myös esim. sipsit ovat ihan vegaanille kelpaava herkku, eli kyllä epäterveellisesti voi syödä jos haluaa;)
"kasviksiahan" ne sipsitkin on ;o)
Enkä lihaksi luokittelisi karkkeja, jäätelöä, pullaa, kakkuja, pipruja, vegepizzaa... Onhan noita.
joissa on liivatetta.
Tunnen sekä lihavia että laihoja, vegaaneja ja vegetaristeja.
tutuista kasvissyöjistä on ylipainoisia... Taitaa porukassa olla kyllä yksi normaalipainoinenkin tapaus.
Ilmeisesti tuntemani ihminen laittaa vähän liikaa juustoa kasvisruokiisa.
Mutta minun tutut kasvissyöjät kyllä oikeastikin panostavat terveelliseen ruokavalioon, ehkä liikaakin.
ovat hyvin hoikkia. Mutta panostavatkin ruokavalioonsa ja pitävät sen monipuolisena. Jos kasvissyönti on leivänmussuttamista jollain, niin en ihmettele jos turpoaa. Ja samalla on takuulla aliravittu.
Syön kyllä myös kalaa ja juustoa, että en ole varsinaisesti kasvissyöjä.
ja yksi lapsista (täysikäinen). Eikä kyse ole ihan parista kilosta...
Kyllä kasvisruokakin lihottaa kun sen tekee voilla, kermalla ja juustolla höystettynä:)