Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuritatte lastanne, jos tuhma esim. kaupassa?

Vierailija
19.09.2009 |

Mulla on tällainen ongelma, että kaksi aika vilkasta lastani ovat alkaneet käyttäytyä huonosti kaupassa. Siis saattavat lähteä juoksentelemaan ympäri kauppaa, eivät usko ettei mennä leluosastolle, tai tulee kauhea itku kun ei mennä(=molemmat itkee kauheella äänellä). Lähtevät kassalta huitelemaan pois mun näkyvistä mun maksaessa tai pakatessa ostoksia yms..Pienempi lapseni mahtuu ostoskärryjen istumapaikalle, eli joutuu siihen jos tuhmailee, mutta en ole keksinyt vielä oikein hyvää rangaistusta isommalle. Kotona lapset joutuvat miettimään miettimistuoliin jos ovat tuhmia, mutta kaupassa tämä ei oikein onnistu. Kädestä ei saa nykyään vetää kiukuttelevaa lasta edes pois kaupasta, ja kahta en voi pois kantaakaan. ja ostoksetkin pitäisi saada kotiin asti. Mikä siis neuvoksi. Ongelmaksi on siis muodostunut lähinnä vain nuo kaupassakäynnit. Nykyään kyllä käyn useimmiten ilman lapsia ostoksilla, mutta välillä joutuu menemään heidän kanssaan, eikä meno saisi tietenkään olla hurjaa yleisillä paikoilla. Jos on vain toinen lapsi mukana, kauppareissu onnistuu hyvin. Ennen on siis puhe tehonnut ja ovat tulleet nätisti kulkemaan vierelle kun olen käskenyt. Lapset ovat siis alle kouluikäisiä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmien ja otsan kurtistus, selvästi ankara äänensävy. Näillä komennan niskoittelevan lapsen kärryjen luo, joista on pidettävä kiinni kunnes annan taas luvan mennä. Jos annan. Tämä toimii meillä sekä kaupassa että pienempänä myös kadulla, joskus 2-3 -vuotiaana, kun olis muuten harhaillut autotielle.

Vierailija
22/24 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pelikielto toimii meillä, tosin vähän isompi lapsi. Kiukuttelun ja ulinan jätän TÄYSIN huomiotta ja satunnaisesti ostan jotain kivaa ylläriä... sitten JOS koko reissu sujunut loistavasti.

Huomiotta jättäminen on muuten todella tehokas konsti... antaa ujeltaa, jättää huomiotta ikävän käytöksen ja palkitsee toivotun.

Hermoja se kyllä raastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä kyllä tuima katse riittää. Lapsi tajuaa, että nyt ei mene oikein :)

Hän laskee katseensa ja rauhottuu. Väkivaltaa en ole koskaan käyttänyt. Käytän katsettani myös kun neuvon naapuria hiljentämään stereoita, tai opastan muita kulkemaan oikealla puolella tietä. Sinkkosella on todella hyviä ohjeita. Vaikkei tuo omani ole häneltä lainattua.

Vierailija
24/24 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tekisin niin, että ottaisin aina vain toisen mukaan niinä kertoina, kun pystyy ja se joka käyttäytyy kauniimmin saa tulla sitten seuraavalla kerralla mukaan.

Sitten, kun tämä alkaisi sujua, niin lupaisin molemmat mukaan ja se joka ei käyttäydy kunnolla niin jää seuraavalla kerralla kotiin. Tämä toimii kuitenkin vain jos lapset haluavat tulla kauppaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän