Jaaha yli 24 vuotiaat perusterveet saavat H1N1-rokotteen vain jos tilanne vaatii...!
Rokotettavia ryhmiä on kuusi ja se seitsemäs eli perusterveet yli 24 vuotiaat saavat rokotteen vain "mikäli epidemiatilanne vaatii rokotusten jatkamista..." ! Oho, eikös asiasta aiemmin uutisoitu että kaikki kansalaiset saavat rokotteen aikanaan? Nyt kerrotaankin että osa porukasta vain jos siltä näyttää...
Kommentit (30)
kroonista sairautta sairastavat 3-6-vuotiaat.. milloin heidät rokotetaan?
olen raskaana enkä todellakaan ottaisi rokotetta vaikka maksettais. enemmän haittoja kun hyötyä. onpa sitä flunssista ennenkin selvitty! selvittäkääpä kuinka paljon kyseistä rokotetta on tutkittu ja mitä haittoja ilmenny...
No kertokaapas te viisaammat nyt sitten mitä haittoja siitä rokotteesta oikein on?
Esittäkää influenssan haitat, jälkitauteineen sekä rokotteen haitat.
..olen tähän asiaan joutunut perehtymään ja minulla on siihen oma näkemykseni.
voiko siihen sairastua uudelleen?
eli että kannattaisiko sikainfluenssa "hankkia" nyt niin se olis pois alta. No mulle sanottiin ettei missään tapauksessa kannata sitä varta vasten "hankkia" koska ei voi tietää saako jälkatauteja ja jos saa niin millaisia. Lisäksi on muistettava että kaikista menehtyneistä 40% on ollut perusterveitä, nuoria ihmisiä. Sinällään kyseiseen tautiin ei ole monikaan menehtynyt, mutta menehtyneistä toi 40% on todellakin ollut perusterveitä.
Mulle myös sanottiin ettei ole tiedossa minkälaisen immuniteetin saa kun sikainfluenssan sairastaa. Jokatapauksessa vastustuskyky tilapäisesti heikkenee sairastamisen myötä ja siten on alttiimpi saamaan muitakin "pöpöjä", eli mulle sanottiin että paras mitä voi tehdä on yrittää välttää kyseistä tautia (eli huolehtia tehostetusta käsihygieniasta, ja epidemian jyllätessä lisäksi kannattaa välttää suuria ihmisryhmiä, mikäli mahdollista).
olisi se, että nyt olisin raskaana. Saisipa se syntymätön vauva suojan. Muiden minusta on syytä harkita.
Ensin tilattiin valtion rahoilla kaikille Tamiflut ja luvattiin kaikille, mutta kun sitten tuli influenssa, niin lääkkeitä ei sitten saakaan kuin tietyt ihmiset.
Sit tilattiin rokotteet, niin että "kaikille riittää", mutta sehän ei ole sama, että kaikki rokotetaan... Voi olla hyvinkin mahdollista, että osa vaikka rokotetaan kahteen kertaan.
Tämä on kyllä varmaan eka kerta kun suuria ikäluokkia sorsitaan missään asiassa. Eipä yllättäisi mua, jos vielä se rokotusjärjestys sieltä 24-64-vuotiaista keksittäisiin kääntääkin vielä vanhemmista nuorempiin...
on Tampereella sairaalan henkilökunnalla sikainfluenssaa eikä rokotteet ole vielä saatavilla.
helposti menehdy, niin siitä pienestä joukosta joka on menehtynyt niin 40% on tosiaan ollut ihan perusterveitä nuoria ihmisiä. Näin ollen jos kyseistä ikäryhmää ei ehditä rokottaa ennen toista aaltoa...luulisi sen olevan jo riskaabeliä hommaa?