Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkö huononi raskausaikana, kyse oli diabeteksesta!

Vierailija
17.09.2009 |

Paljon täällä puhutaan raskausdiabeteksesta, mutta tällainen ei ole tullut vielä vastaan... Olen ollut koko raskausajan normaalipainoinen, BMI 24. Näkö alkoi kuitenkin huonota 20 raskausviikolla ja menin silmäläkäriin ja sain lasit. Lopuksi lääkäri vielä kysyi, onko sokerirasitusta tehty. Ihmettelin asiaa ja soitin neuvolaan, missä sanottiin, että sokerirasitusta ei normaalipainoiselle tai jos ei ole sukurasitusta niin tarvitse tehdä. Soitin kuitenkin vielä toiselle silmälääkärille, joka kertoi, että näön huononeminen on ihan tyypillistä kun raskausdiabetes kehittyy. Sitten tehtiin kokeet ja sitähän se oli. Sain lopulta insuliinipistokset ja 3 viikkoa niiden aloituksen jälkeen näkö oli palautunut normaaliksi.

Luulin, että tiedän paljon terveydestä, mutta tämä oli yllätys!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näkömenee?

Seuraavana se tappaa jos ei hoida. Yllättääkö?

Vierailija
2/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kertoa asiasta. Se oli yllättävää, että näön huononeminen parissa kuukaudessa oli ainoa oire. Ei väsymistä, janottamista, pissattamista. Oire oli yllätys myös äitiysneuvolan terveydenhoitajalle, ei kuulemma tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näön huononemisesta on aika vähän puhuttu raskausdiabeteksen yhteydessä (tai ehkä riskiryhmille on kerrottu, mutta minä tavis en muista kuulleeni asiasta). tiedän kyllä että II tyypin diabetekseen oire kuuluu.

Vierailija
4/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu käsittääkseni asiaan raskaudessa, tai ainakin minulla on kuulunut kaksi kertaa, vaikka mitään normaalia diabetestä ei ole todettu... korjatkaa jos olen väärässsä?

Vierailija
5/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä kyllä pari naista, jotka ovat valittaneet näön huononemista raskausaikana. Milläköhän mekanismilla niin tapahtuu? Tavallisilla diabetikoillahan silmänpohjia kuvataan säännöllisesti, mutta ne ei vissii ole palautuvia muutoksia niin kuin raskaudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi