Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana oleville H1N1 rokote tokana!

Vierailija
17.09.2009 |

Hoitohenkilöstö saa ensimmäisen satsin. Riskiryhmään kuulumattomat 25-65 vuotiaat rokotetaan viimeisenä, jos silloinkaan. Mitä mieltä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mun sanoneen... Lihavat saa riskiryhmäkategoriassa mukana ton rokotteen. Pitäisköhän alkaa lihotuskuurille...

Aattelit sitten varta vasten aiheuttaa itsellesi terveydellisiä ongelmia (sydän- ja versiuonitaudit, diabetes, sappikivet, uniapnea, nivelrikko ja erinäiset syövät), jotta saisit H1N1-rokotteen ensimmäisten joukossa?

Vierailija
42/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saako se alle 6 kk vauva äidinmaidosta suojaa sikainfluenssaa vastaan, olettaen että äiti on ehtinyt saada rokotuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat listalla myöhempänä koska heille on kerennyt pitemmän elämänsä aikana kehittyä parempi immuniteetti tauteja vastaan. Kun taas raskaana olevilla se on vaarallista mahassa kasvavalle pienelle vauvalle. Hoitohenkilökunta taas voi altistua normaalia enemmän taudille kuin esim. terveet lapset!

Näin minulle selitti asian erän joka itse on lähihoitaja!

Vierailija
44/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pelottaisi ottaa rokotus josta ei ole tarkkaa tietoa, mutta toisaalta pelottaa myös ajatus siitä että jäisi ilman, varsinkin kun minä tunnun sairastuvan ihan kaikkiin mahdollisiin tauteihin mitä ikinä liikkuukin... :(

Ja miten käy vauvan, joka syntyy ehkä joskus lokakuun lopulla..?

tuskin ehdin saada rokotuksen raskaana ollessa. Ilmeisesti en synnytyksen jälkeen kuulu mihinkään riskiryhmään, mutta entäs alle 6 kk vauva, sitäkään ei ilmeisesti rokoteta...? Toisaalta en kyllä tiedä haluanko edes rokotetta.

Luultavasti olen väliinputoaja tuossa piikkijutussa. En ehdi saada rokotetta pallomahaisena. Entä jos minut rokotetaan kun imetän? t: rv36

Vierailija
45/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa ei jostain syystä imetetä, onko se silti jotenkin vastustuskykyisempi virusten suhteen?

Vierailija
47/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ota sitä rokotetta siihen liittyvien mahdollisten riskien vuoksi. Sitten vasta mietin jos virus muuntautuu tosi tappavaksi.

Rokote kun piti kehittää nopeasti tehokkaaksi, niin lisäsivät siihen immuniteettiä stimuloivaa ainetta (adjuvant). Se toisilla ihmisillä voiilmeisesti saada aikaan Guillain-Barré syndrooman (GBS) hermosotollinen/neurologinen sairaus. Mun mielestä testiaika rokotteelle on niin lyhyt, etten siksi uskalla tuota ottaa. Viimeeksi vuonna 76 jenkeissä rokotettiin samaa sikainfluenssavirusta vastaan tuolla samalla tehoainesosalla ja GBS:sää alkoi ilmaantua rokotetuille. Ei vakuuta.

Tässä linkki world health organisation:in sivulle:

http://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/vacc…

Vierailija
48/48 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeeksi vuonna 76 jenkeissä rokotettiin samaa sikainfluenssavirusta vastaan tuolla samalla tehoainesosalla ja GBS:sää alkoi ilmaantua rokotetuille.

T