Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi

Vierailija
11.08.2009 |

tai oikeastaan jo toukokuulla, mutta sain 3 kk ajan palkkaa, vaikka työvelvoite päättyi samantien. Nyt maanantaina olen virallisestyi sitten työtön.

Mitä tekisitte? Lapset eskarilainen ja 4 v, olleet vuoden päiväkodissa. Kesä lomailtiin, menivät nyt takaisin. Heillä on siellä omat kuviot ja kaverit. Pitäiskö ottaa 4-päiväiseksi?

Ja entäs mä itse? Töitä oon hakenut, huonoa on. Koulutustani voin lisätä. Ja koko ajan haen töitä...

Kuinka isot perheen tulot pitää olla, että menee täysi maksu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 4550e. Se kun täytyy/ylittyy niin maksimi pk-maksut menee.

Vierailija
2/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 vanhempaa, olen myös joutumassa työttömäksi...

on 4550e. Se kun täytyy/ylittyy niin maksimi pk-maksut menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tykkää olla tarhassa. Joopa joo... Oletko kysynyt? Ehkä tykkäis olla kotonakin - jos saisivat. Eskailaisen pitää olla, mutta ei varmaankaan koko päivää. Tunne syyllisyyttä!

Vierailija
4/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä sulle tule, kun jäät työttämäksi ja hoidat ITSE OMAT lapsesi.

Vierailija
5/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vapaaehtoistyöhön vaikkapa mummoja ulkoiluttamaan, niin olet yhteiskunnalle hyödyksi. Kun et jaksa omia lapsiasi hoitaa.

Vierailija
6/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kyselleet milloin päiväkoti alkaa ja kaipailleet kavereitaan vähintään loppukesän... vaikka on ollut kivaa eikä tylsää, uimareissuja ja muuta. Samanikäiset kaverit ovat kaikki päiväkodissa, jos ovat syksyn kotona.

Entäs mun työnhaku, soittelu, haastateluissa käynti, mahdollinen äkillinen työllistyminen (jos tuuri käy), jos opiskelen jatko-opintoja... Missäs lapset on silloin? Ei oo mummoja tai muita jotka voisivat päivällä vahtia että voisin edes teoriassa käydä jossain haastattelussa.

Minusta 4 päivää on järkevämpi kuin että haetaan klo 15 jolloin kaikki leikit on aina kesken...

ap

Lapset tykkää olla tarhassa. Joopa joo... Oletko kysynyt? Ehkä tykkäis olla kotonakin - jos saisivat. Eskailaisen pitää olla, mutta ei varmaankaan koko päivää. Tunne syyllisyyttä!

Vierailija
7/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on vaikeaa saada paikkaa + eskarilaisella on kuitenkin se eskari.

4-päiväistä mietin, niin on pitkä viikonloppu ja sen saa varmaan nopeasti takaisin 5-päiväiseksi, jos tarve tulee.

ap

Vierailija
8/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se duunin etsiminen käy ihan kokopäivätyöstä.

Ja veikkaan, että kun duuni löytyy, pitää aloittaa mahdollisimman pian. Ihan turhaan ottaisit lapset kotiin ja rikkoisit heidän rutiininsa. Voithan työllistyä nopeastikin ja sitten lapsilla uudet kuviot mahdollisesti uudessa hoitopaikassa (jos edes saavat paikkaa)

Voithan sitten pitää lasten kanssa kotipäiviä silloin tällöin.

Vierailija
9/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole työssä etkä opiskele:

1. Viet lapset tarhaan, MUTTA vastineeksi teet vapaaehtoistyötä.

2. Hoidat lapsesi itse.

Hyvä lakiehdotus!

Toivottavasti menee pian läpi.

Vierailija
10/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisit sitten lounaan jalkeen kotiin. Ehtisit aamupäivät hakea töitä ja käydä haastatteluissa ja iltapäivä jäisi leppoisaa aikaa lasten kanssa. Lapste pysyisivät paremmin ryhmän mukana kun olisivat kuitenkin joka päivä päiväkodissa.

Vierailija
11/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on PAKOLLISTA, jos työkkärin kautta nauttii yhteiskunnan tukia.

Vierailija
12/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollut töistä jotain joustovapaita ym. Eivät oo tykänneet. Haluan jäädä tämän ja tämän kaverin kanssa leikkimään jne. Kyse on kumminkin jo sen ikäisistä lapsista, joilla on kaverit jo tärkeät.

Pidän mielummin silloin tällöin koko päivän tai vaikka säännöllisesti esim. perjantain tai maanantain vapaana, niin on pitkä vapaa viikonloppu ja paikka kuitenkin olemassa.

ap

Hakisit sitten lounaan jalkeen kotiin. Ehtisit aamupäivät hakea töitä ja käydä haastatteluissa ja iltapäivä jäisi leppoisaa aikaa lasten kanssa. Lapste pysyisivät paremmin ryhmän mukana kun olisivat kuitenkin joka päivä päiväkodissa.

Vierailija
13/13 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa haetaan niitä töitä, sovitaan haastatteluita, käydään niissä jne?

Luultavasti aloitan jotkut täydennysopinnot, suoritan jotain mikä parantaa työllistymistäni jatkossa.

ap

Jos et ole työssä etkä opiskele:

1. Viet lapset tarhaan, MUTTA vastineeksi teet vapaaehtoistyötä.

2. Hoidat lapsesi itse.

Hyvä lakiehdotus!

Toivottavasti menee pian läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän