Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä päiväkodin vanhempainillassa on?

Vierailija
17.09.2009 |

Anteeksi tyhmä kysymys... :)

Tyttäreni 1v 3kk aloitti päiväkodin 1 kk sitten. Nyt olisi ensimmäinen vanhempainilta, mutta minulla on silloin työvuoro ja lapsen isäkin on työmatkalla ja mummi hoitaa tuon illan. Pitäisikö yrittää vaihtaa työvuoroa vanhempainillan takia? Pelkkää hyvää palautetta ihanasta lapsestani olen päiväkodista vain saanut.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan on muutenkin teille yhdentekevä. Pitäkää toki linjanne!

Vierailija
2/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan on muutenkin teille yhdentekevä. Pitäkää toki linjanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikan käytäntöjä ja kerrotaan yleisiä asioita hoidosta. Sikainfluenssa ja sen ehkäisy on varmasti juttelulistalla numero 1.

Mä olen sitä mieltä että noissa vanhempainilloissa kannattaa käydä.

Vierailija
4/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä niissä yleensä valitettavasti tuppaa samat jutut aina vaan pyörimään, koulumaailmassa ainakin. Päiväkodissa ehkä enemmän jutut vaihtuu, meillä ollut joskus jopa jotain ryhmätehtäviä tms vanhempien kesken.

Vierailija
5/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

#2, miksi edes vaivaudut?

Lapseni on meille, minulle ja isälle, maailman tärkein asia! Eikö joltain saisi asiallista kommenttia?

-ap

Vierailija
6/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, taidan kyllä koittaa vaihtaa päivystysvuoroni ja mennä vanhempainiltaan.

-ap

Vierailija
7/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käydään eri asioita läpi ja kerrotaan päiväkodin käytännöistä, uusista päätöksistä ym. Ja vanhemmat saavat esittää mielipiteitään.

Yleensä päiväkoti / vanhempainvastaava lähettää koosteen käsitellyistä asioita kotiin vanhemmille. Jos et pääse paikalle, saat varmasti koosteen.

Jos työvuoron vaihtaminen on hankalaa, niin älä hätäänny. Kukaan ei luule ettet välitä lapsesta ta vastaavaa!

Vanhempainilta saattaa olla myös puuduttava kokemus, jos on vanhempia jotka haluavat murista eri asioita ja joskus keskustelut ajautuvat ihan harharaiteille. Välttämättä et menetä mitään, jos et pääse vanhampainiltaan.

Sano erikseen tarhatädille, että olet työvuorossa ja pyydä koostetta läpikäydyistä asioista.

Vierailija
8/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänet kärrätään päiväkotiin vuoden ikäisenä?

Vierailija
9/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin miettivät että ei välitä lapsesta, mutta huomioivat asian kuitenkin... Tuo oli hyvä neuvo, että kerrot asiasta etukäteen ja pyydät erillisen koosteen, jos et millään pääse paikalle.

Vierailija
10/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä muutenkin tietty selkeä näkemys henkilökunnalla.

Vierailija
11/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja se näkyy niin, että hänet kärrätään päiväkotiin vuoden ikäisenä?

Sulla kun ei näytä olevan mitään sanottavaa pk:n vanhempainilloista.

Vierailija
12/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinihän oli ihan selkeä heti: Miksi suotta vaivautua sinne, kun on kerran työ etusijalla nyt ja ollut jo siinä vaiheessa, kun vuoden vanha on päiväkotiin tuupattu.

Koko ketjun aloitus on turha.

Vierailija
13/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä. Esitin asiallisen kysymyksen enkä tunne huono vanhemmuutta, jos lapseni on päiväkodissa tuon ikäisenä 5h päivässä.

Vierailija
14/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja empatiaa muidenkin lapsille.

Kysymyksesi oli typerä. Teillä on vaan kovasti työesteitä, jotka ajavat lapsesi edelle.

Ja se mitä sinä tunnet tai et tunne, on epäoleellista ja näköjään lapselle vahingollista. Et ole maailmannapa. Huono äiti kyllä olet.

Vierailija
15/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vaan ovat niin besserwissereitä ettei mikään muu kuin se heidän oma tapansa ja elämänsä voi olla oikea. Mutta, kysymykseen: itse yrittäisin mennä, mutta jos se ei millään onnistuisi, niin kertoisin siitä etukäteen ja pyytäisin jotain koostetta asioista.

Vierailija
16/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseen että yksivuotias ei kuulu päiväkotiin.

Jos ei viitsi itse hoitaa, miksei hanki hoitajaa kotiin tai vie sitten edes perhepäivähoitajalle?

Vierailija
17/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinihän oli ihan selkeä heti: Miksi suotta vaivautua sinne, kun on kerran työ etusijalla nyt ja ollut jo siinä vaiheessa, kun vuoden vanha on päiväkotiin tuupattu. Koko ketjun aloitus on turha.

jotka ei ymmärrä lukemaansa...

Vierailija
18/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-tää-kö ta-va-ta vai AUTTAAKO ISOT KIRJAIMET?

Vierailija
19/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseen että yksivuotias ei kuulu päiväkotiin. Jos ei viitsi itse hoitaa, miksei hanki hoitajaa kotiin tai vie sitten edes perhepäivähoitajalle?

joidenkin on oikeasti pakko mennä töihin. Itse olen ollut kotiäitinä 8v, mutta ymmärrän enemmän kuin hyvin, että kaikilla ei ole siihen halua/mahdollisuutta. Ja mielestäni se on jokaisen oma asia, miten asian hoitaa. Varmasti kummassakin tapauksessa kasvaa ihan yhtä lailla niitä rakastettuja tai vähemmän rakastettuja lapsia.

Vierailija
20/41 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, minulla on jo elämä Ja empatiaa muidenkin lapsille. Kysymyksesi oli typerä. Teillä on vaan kovasti työesteitä, jotka ajavat lapsesi edelle. Ja se mitä sinä tunnet tai et tunne, on epäoleellista ja näköjään lapselle vahingollista. Et ole maailmannapa. Huono äiti kyllä olet.

niin sä et olisi vauvan av-palstalla kiukuttelemassa.