Onko kellään ollut migreenissä sormin tuntuvaa sykettä/kuplimista päänahassa???
Minulla oli eilen migreenikohtaus, ja pahimman kivun aikana tuntui normaalin jyskytyksen lisäksi sellaista ihme sykettä/kuplimista/elohiirtä tietyssä kohtaa päänahassa. Sen pystyi ihan sormin tuntemaan. Menin nukkumaan ja herättyäni oire oli kadonnut.
Kommentit (7)
Huolestuin jo vähän vaikka tajusinkin, että ei se aivoissa ole vaan heti ihon alla.
ap
Tuntuuko syke vain sydämen sykkeen tahdissa, vai hyppiikö suoni muutenkin? Minulla se hyppäsi muutamia kertoja normisykkeen välissäkin.
ap
en ole tarkemmin ajatellut, mutta mielestäni menee se sykkiminen sydämen tahtiin
kohtauksen aikana tai se voi olla jopa päänsäryn syy
On ihan mahdollista, että sinulla on harmittomia sydämen lisälyöntejä, joita et tunne muutoin kuin päänahassasi. Itse tunnen ne ihan selvästi sydämessä, mutta lääkärin mukaan suurin osa ihmisistä ei niitä edes huomaa.
Mahdollista on myös se, että sinulla on jännityspäänsärky vyyhtiytynyt migreenin kanssa. Päänahan kipeys ja/tai muut tuntemukset kun ovat varsin tyypillisiä jännityspäänsärylle.
Tarkkaile seuraavassa kohtauksessasi kuuluuko päänahan oireet silloinkin kuvioon. Jos niin on, kannattanee alkaa kiinnittää huomiota niska-hartiaseudun kuntoon. Jännityspäänsäryn ja migreenin vyyhtiytyminen on nimittäin harvinaisen inhottava cocktail. Kokemusta on...
Tuntuuko syke vain sydämen sykkeen tahdissa, vai hyppiikö suoni muutenkin? Minulla se hyppäsi muutamia kertoja normisykkeen välissäkin.
ap
sykkii myös suoni ohimolla...