Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä miksi jollekin murhatun omaiselle pitäisi maksaa kärsimyksestä

Vierailija
17.09.2009 |

Jos joku tappaisi minulle läheisen ihmisen ja joutuisi maksamaan minulle vaikka 7000 euroa kärsimyksestä niin mä en vaan tiedä mitä mä niillä rahoilla tekisin.

Jotenkin tuntuu todella traagiselta, että saisin 7000 euroa sellaisen henkilön kuolemasta jonka kuolemaa ei mikään maailman raha korvaisi. 7000 eroa! Eihän se edes ole paljoa. Mieluummin olisin vaikka ilman ja surisin suruni rauhassa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiskulujen korvaukset ymmärrän kyllä. Lieventääkö se raha sitä surua niinkin paljon, että kannattaa lähteä käräjille vaatimaan?

Vierailija
2/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu vieraalta että jos joku läheisistäni nyt tapettaisiin ja saisin rahaa siitä???

Kävisinkö vaikka syömässä niillä kuolleen ihmisen tuhorahoilla....hyh jotenkin karmivaa :/

En voisi käyttää sellaista likaista rahaa:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä tilannetta: perheenisä murhataan. Perheen tulotaso tippuu, äiti joutuu yksin maksamaan lainanlyhennykset ja kaiken muun. Muun surutyön lisäksi hän joutuu yöt valvomaan miettien raha-asioita. Eikö ole oikein ja kohtuullista, että se joka riisti perheeltä isän, korvaa vaikkakin rahallisesti?

Siis toki raha ei tuo ihmistä takaisin ja ei korvaa sitä surua, mutta se helpottaa uhrin omaisten elämää.

Vierailija
4/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä tilannetta: perheenisä murhataan. Perheen tulotaso tippuu, äiti joutuu yksin maksamaan lainanlyhennykset ja kaiken muun. Muun surutyön lisäksi hän joutuu yöt valvomaan miettien raha-asioita. Eikö ole oikein ja kohtuullista, että se joka riisti perheeltä isän, korvaa vaikkakin rahallisesti?

Siis toki raha ei tuo ihmistä takaisin ja ei korvaa sitä surua, mutta se helpottaa uhrin omaisten elämää.

Mutta eihän nämä korvaukset ole Suomessa niin suuria, että niillä paria kuukautta pidemmälle pärjäisi.

Vierailija
5/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta eihän nämä korvaukset ole Suomessa niin suuria, että niillä paria kuukautta pidemmälle pärjäisi.

[/quote]

Mutta on sekin jo jotain, että on jonkin verran aikaa järjestää elämäänsä ja miettiä vaihtoehtoja.

Vierailija
6/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin että se on tarkoitettu terapiaan yms. ammattiauttajan maksamiseen.

Vierailija
7/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku kuolee henkirikoksen uhrina ja tällä on alaikäisiä lapsia. Kyllähän lapsilta jää paljon sellaista saamatta, joita isä olisi voinut antaa. Esim. maksaa autokoulun tai auttaa rahallisesti opiskeluissa tai ostaa jotain uteen kotiin.

Saahan lapset toki Kelalta jotain korvausta, mutta varmastikaan se ei ole samoissa summissa, mitä vanhempi normaalisti lapselleen ostaisi.

Eri asia on sitten aikuiset, en osaa nyt siihen ottaa kantaa.

Vierailija
8/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä sillä rahalla voi maksaa.

Vierailija
9/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi mitenkään muutenkaan tuoda takaisin murhattua ihmistä niin yritetään edes antaa sitten rahaa. Eihän siinä ole se ajatuskaan, että raha korvaisi ihmistä vaan kun ei ole muutakaan mitä antaa ja jollakin tavalla halutaan vähän hyvittää menetystä. Rahalla voi kuten muutkin sanoivat maksaa vaikka terapiaa tai vuokraa jonkin aikaa.

Vierailija
10/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on omisten ahneutta rahastaa lähisen kuolemalla. Mikään rahasumma ei kuitenkaan korvaa poismennyttä!

Vierailija
11/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekijällä olis rahaa ja omaisuutta niin kyllä minä vaikka kiusaks sitten nyhtäsin siltä kaikki ja sais elää varattomana se sitten. Lahjottasin sitten vaikka hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
12/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiskulujen korvaukset ymmärrän kyllä. Lieventääkö se raha sitä surua niinkin paljon, että kannattaa lähteä käräjille vaatimaan?

Siellä käsitellään kuitenkin myös tämä korvausasia. Ei toki tarvitse vaatia mitään.

Vierailija
13/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän niissä piireissä missä ihmisiä tapetaan ei ole kauheasti varoja millä korvauksia maksetaan. Nykyisin ei valtiokonttorikaan enää maksa kärsimyskorvauksia omaisille, ennen maksoi. Joten saamatta usein jää, mutta voihan se joillekin omaisille silti olla tärkeää että oikeuslaitos arvioi kärsimyksen edes jonkun arvoiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi