Isotuloiset! Paljonko maksatte veroja, paljonko jää käteen?
Kiinnostaisi tietää että kuinka kannattavaa on pyrkiä suuripalkkaisiin töihin. Paljonko jää käteen 3000e palkasta? Entä 4000e? 2500? Kuinka suuret ne erot todellisuudessa on siinä tienaako 5000e vai 3000..
Kommentit (28)
En miellä itseäni isotuloiseksi, mutta reilun 3000euron palkasta jäi viime kuussa käteen n.2200euroa. Noin tonni meni veroihin ja muihin tulonsiirtoihin. Käteen jäävään osaan vaikuttaa veroprosentti, johon taas vaikuttaa mahdollisen asuntolainan korot, työmatkakustannukset jne. toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Joskus vertailin kaverin kanssa - hänellä jäi käteen pienemmällä palkalla suhteessa paljon enemmän, sillä työmatkakulut olivat paljon suuremmat. Eli ei voi yksi yhteen laskea palkka -> käteen jäävä osuus. Ja palkan suuruus ei kai ole suoraan suhteessa työnmielekkyyteen...
Käteen jää noin 3000. Isotuloinen en kylläkään ole. Miehen brutto 7000, netto n 4500.
ja nettopalkka n. 2800 €. On bruttotuloihin nähden melko suuri veroprosentti, kun ei ole esim. asuntolainaa ja korkovähennyksiä...
veronalainen ansio 6700 (=palkka + autoedunverotusarvo+puhelin+lounarit), palkka 5900 käteen, 2900€/kk
Veroprosentti on oikein laskettu, asuntolainaa on ja kuulun kirkkoon
mutta menee varmaan tähän, vaikka ei kovin suurituloiselta aina tunnukaan. Brutto 5240, netto 3309. Normaalisti brutto n. 4500 ja netto n. 2700. Asuntolainasta isot vähennykset lapsikorotuksilla yh kun olen eli veroprosentti 30 tai näin parempi kuukausina vähän yli.
käteen 2277€ ja miehellä 5000€:sta 2500€ - autoedun verotus rokottaa pahasti!
Käteen 3150. Asuntolainaa on vähäsen ja kuulun kirkkoon, lainakorkoja makselen nykytasolla noin tonnin vuodessa.
vaan että maksaa 2 500 euroa veroja, käteen jää 4 400. Tästä näppärä laskee että brutto 6900.
Vero ja eläkemaksut vie noin 60% tuloista. Olen yrittäjä. Tienaan reilun 10 000/kk ja käteen jää noin 4000. Repikää siitä huumoria.
vertailuja sen takia, että jokaisella on erilaiset vähennykset. Esimerkiksi isot työmatkakulut tai asuntolainan korot pienentävät tehokkaasti veroprosenttia. Kuntakohtaiset erot ja seurakunnan jäsenyys myös vaikuttavat.
Omaa tilannetta kannattaa selvitellä verohallinnon verokorttilaskurilla.
Mä maksan reilun 72000 euron tuloilla reilut 30000 euroa veroja.
Olen opiskelemassa ja mietin että mihin kannattaa tähdätä.
t. ap, 500-800e käteen kuussa...
No mut mä pidän.
Olen opiskelemassa ja mietin että mihin kannattaa tähdätä.
t. ap, 500-800e käteen kuussa...
Kun se koulutus ei sitä palkkaa määrää...
t. DI, jonka palkka vaihdellut välillä 2000-4000e/kk työstä riippuen
No mut mä pidän.
Olen opiskelemassa ja mietin että mihin kannattaa tähdätä.t. ap, 500-800e käteen kuussa...
suomessa liian korkeat palkat ....1600/kk olisi sopiva max palkka kaikille......alkaisivat ökyrikkaat myydä osakkeita pois tarvitsiville
Brutto 5000e, netto 3700e. Vähennyksiä on tulonhankkimislainan korot, asuntolainan korot ja työmatkakulut (oma auto).
Minun tulot brutto 1500e, netto 1150e, ei vähennyksiä.
ja käteen jää n.4000e.