Kotiäidit, joudutteko huolehtimaan miehenne työeväistä?
Laitan joka päivä ruoan niin, että kun mies tulee kotiin, pääsee valmiiseen ruokapöytään. Ruokaa täytyy olla aina sen verran, että mies saa siitä seuraavaksi päiväksi työhön mukaan. Tuohan on ihan järkevää.
Nyt meillä olisi eilistä kastiketta sen verran, että koko perhe söisi sitä tänään perunoiden kera. Se vain ei riitä miehelle työhön mukaan. Ja sitten saan nalkutusta siitä, kun miehellä ei ole ruokaa töihin. Miehen mielestä minun pitää huolehtia siitä, että teen uuden ruoan. Olen koettanut sanoa, että kävisi joskus vaihtelun vuoksi työpaikan ruokalassa. Juuri tuon vuoksi, ettei MINUN tarvitisi aina huolehtia hänen ruokailustakin...
Kommentit (32)
Meillä tehdään ruokaa isoja annoksia kerralla. Joskus ruokaa teen minä, joskus mies. Tarkoituksena on että satsista riittää lounas minulle ja lapsille sekä miehelle työevääksi. Ihan fiksuahan se on että ottaa töihin eväät jos hyvää kotiruokaa on tarjolla. Mutta ei se ehdoton sääntö ole, vaan tarvittaessa ukko kipaisee lähikaupasta valmisaterian ruokatauollan. Eli mielestäni järkevää että saa kotiruokaeväät, mutta ei ehdotonta.
ateria on vähintään 8e, niin herkullisen kotiruoka-annoksen hinta on ...euro. Repikää siitä.
Kotiäitivuosina laitoin aina miehelle eväät valmiiksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Pakastimessa oli aina varalla ruokaa annosrasiaan pakattuna, jos päivällisestä ei jäänyt. Huolehdin myös sen ruoan sulamaanottamisesta illalla.
Missään nimessä mies ei tuota minulta vaatinut, mutta erityisesti kiitteli pöperöitäni ja viitsimistäni. Miehen työpaikalla on ruokala, mutta ruoka maksaa 7,50 ja ei välttämättä ole edes hyvää.
Nyt olen työäiti ja edelleen kippaan ne päivällisen jämät miehelle eväsrasiaan. Mies sitten tekee puolestaan jotain muita kotihommia.
Ihan mielelläni hoidan meidän perheen ruoka-asiat, mutta varmasti ärsyyntyisin jos joku sitä minulta vaatisi itsestäänselvyytenä.
Eikä se edes syö eväitä ja jos söisi niin itse saisi murehtia, enhän minä hänen äiti ole!
ruuat miehelle töihin. teen illaksi ison satsin ruokaa. Mies tulee valmiiseen pöytään. Minä ja lapset syödään samaa ruokaa seuraavana päivänä lounaaksi ja laitan myös miehelle annoksen töihin mukaan. joskus käy niin ,että ruokaa ei riitä miehelle. Silloin mies käy ruokalassa tai menee kaupan kautta töihin.
Erikseen en kyllä ala miehelle uutta ruokaa tekemään.
Nyt kun asutaan kahta taloa, sitä enää harvoin saa tehdä. Mies arvosti, kun kotona oli joku huoltamassa koko lapsikatraan (viisi lasta) ja hoitamassa kaikki kodin 'naistentyöt'. Mies kävi töissä, elätti perheen ja hoiti raskaat ulkotyöt sekä auon huollot.
Aikuinen mies hoitaa itse ruokansa. Toki jos joskus jää yli sopivia annoksia niin tarjoan niitä mukaan.
Mä koen sen vaan rakkauden osoituksena, eikä se ole mulle mitenkään vastenmielinen homma. Laitan yleensä edellisen päivän ruokaa, jugurtin, leivät ja hedelmän/salaattia. Saatan väsätä ihan varta vasten ruokaakin. Välillä kun ruokaa ei jää käy mies tietenkin mukisematta ruokalassa mutta kalliimmaksi se tulee. Kyllä mieskin mua "passaa", hieroo joka ilta puoli tuntia kun katsotaan telkkaria.
jää edes ylimääräistä, joten itse huolehtii sapuskansa töihin tai käy ulkona syömässä.
Mies syö työpaikkaruokalassa 3 euron lounaan, sisältää salaatit, leivät ja juomat. Ei kannata väsätä eväitä tuolla hinnalla.
Mies tulee kotiin lounaalle, joten teen aina ruuan koko perheelle, kun lapsetkin on alle kouluikäisiä. Nyt olen vihdoin oppinut tekemään sen verran suuria annoksia, että illalla voidaan lämmittää samaa. Ennen tein usein illalla vielä uudet ruuat.
Jos joskus tähteitä ei riitä kuin lapsille, niin ei mies siitä meteliä nosta. Tekee sitten itselleen lämpimiä voileipiä tai kaivaa pakastimesta jotain nakkeja tai lihapiirakkaa. yritetään huolehtia, että siellä pakastimessa olisi aina jotain hätävararuokaa, ettei kenenkään tarvi nälässä olla.
Kyllä katsoisin pitkään jos ukko tommosta ehdottais ees, ja nauraisin sit paskasesti. Kyllä meillä aikuiset osaa ite sapuskansa hankkia, en laita koskaan ruokakaapin ovia lukkoon, että mieskin kyllä sinne pääsee.