Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit vauva mahassa tupakoivaan ystävääsi?

Vierailija
15.09.2009 |

Kyseessä on siis äiti, joka odottaa esikoistaan. Muutaman kaljankin saattaa välillä ottaa (max.3/kerta).

Hän ei voi "listeriariskin" vuoksi syödä pästöroituja juustoja, jotka ovat käyneet uunissa, "ettei vaan pikkuiselle käy mitään". Minua tällainen tekopyhyys kuvottaa, mutta se voi kertoa jotain minustakin.

Koska minulla on jo omia lapsia, en voisi (enkä voinut silloinkaan) kuvitellakaan vaarantavani lapsen terveyttä oman itsekkyyteni vuoksi.

Nykyään koko kaveri tuntuu todella vastenmieliseltä ihmiseltä. Miten itse suhtautuisit häneen? Miten voisin kertoa, mitä ajattelen hänen käytöksestään niin, että se ehkä vaikuttaisi hänenkin ajatuksiinsa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään tupakoijaa joka olisi pystynyt raskausaikana lopettamaan vaikka useimmat on vähentäneet ja yrittäneet.

Tupakoitsija yleensä polttaa aina vaan "sen yhden vielä"

Sellaista ihmistä en ole tavannut joka kantaisi kaunaa äidilleen raskaudenaikaisesta tupakoinnista - mutta monesta muusta syystä kyllä.

Ei raskaana tupakointi todellakaan ole mikään ylpeydenaihe, mutta jotenkin väsyttää kun nimenomaan siitä jaksetaan kiihkota, nimenomaan ne joita asia ei millään tavalla koske.

Jos välitätte niin paljon toisten vauvoista niin käyttäkää se energia varojen keräämisen kehitysmaihin missä lapsia kuolee nälkään ja lopettakaa tuo tekopyhä jauhaminen.

Minä taas tunnen USEITA jotka lopettaneet vuosia kestäneen tupakoinnin kuin seinaan saatuaan kuulla raskaudesa.

Itsekin olin ennen ensimmäistä lasta polttanut 10 vuotta ja lopetin plussaan. Ikävä kyllä aloitin uudelleen polttamisen, kun imetys aika oli ohi ja taas ehdin polttaa kuusi vuotta kunnes tein positiivisen testin ja taas lopetin samantien.

Eli kyllä tupakoinnin voi lopettaa JOS HALUAA.

Kyse on puhtaasti motivaatiosta ja itsekurista.

Ja kaikenmaailman selittelyt on säälittäviä... mitä sillä on väliä jos jonkun tuttu sai terveen lapsen vaikka poltti. Ei se silti tarkoita, että polttaminen on terveellistä. Vain täysin sivistymätön/tietämätön juntti voi sanoa ettei tupakoinnista ole haittaa.

Kaikki tutkimukset, joita on PALJON ovat osoittaneet tupakoininnin haitalliseksi sikiölle.

Niin ja on minullakin tuttavapiirissä se yksi joka ei lopettanut, hänen kaikki lapsensa syntyneet täysiaikaisina mutta alle 3 kiloisina. ensimmäinen painoi alle 2500g. Sattumaako, voi olla, mutta voi myös johtua polttamisesta.

Minunkin lapsella voi ilmaantua kasvaessa ongelmia, samanlaisia kuin mitä tupakointi aiheuttaa mutta ainakaan koskaan ei tarvitse miettiä että minä olisin ne lapselleni tahallisesti aiheuttanut.

Vierailija
62/66 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on kans yks joka lopetti "kuin seinään" kun teki positiivisen raskaustestin. Eikä ole sen jälkeen tehnyt edes mieli. Helppoa oli siis.

Itse olen sitä mieltä ollut aina että oman terveyden saa pilata, mutta toisen joka ei pysty edes itse siihen vaikuttamaan ei saa.

Mielestäni vanhempien tehtävä on pyrkiä tarjoamaan mahdollisimman hyvät lähtökohdat lapselle ja menee kyllä mielestäni aika perseelleen jos sitä ei alota jo raskausaikana.

Tiedän senkin, että jotkut eivät vain pysty lopettamaan, mutta minusta se on väärin. Okei en ole itsekään täydellinen ja varmasti mokia teen ja paljon, mutta minusta tupakointi on niiiin itsekästä raskausaikana kuin olla vaan voi. kuten jo muutkin maininneet, altistuuhan sitä savuille muuallakin, mutta tartteeko sitä määrää vielä lisätä...

Tällähetkellä odotan toista lastani. Näiden välissä en ole polttanut yhtään tupakkaa eikä ole tehnyt tiukkaakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tupakkaa ei ole lapselle vaarallista.... no ehkä se ei tapa, mutta ei kai se tupakka nyt terveellistäkään ole :)

että jos pitää valita niin kyllä se minusta on ennemmin tämmönen "paha" kuin hyvä

Vierailija
64/66 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä taas tunnen USEITA jotka lopettaneet vuosia kestäneen tupakoinnin kuin seinaan saatuaan kuulla raskaudesa.

Itsekin olin ennen ensimmäistä lasta polttanut 10 vuotta ja lopetin plussaan. Ikävä kyllä aloitin uudelleen polttamisen, kun imetys aika oli ohi ja taas ehdin polttaa kuusi vuotta kunnes tein positiivisen testin ja taas lopetin samantien.

Eli kyllä tupakoinnin voi lopettaa JOS HALUAA.

Kyse on puhtaasti motivaatiosta ja itsekurista.

Ja kaikenmaailman selittelyt on säälittäviä... mitä sillä on väliä jos jonkun tuttu sai terveen lapsen vaikka poltti. Ei se silti tarkoita, että polttaminen on terveellistä. Vain täysin sivistymätön/tietämätön juntti voi sanoa ettei tupakoinnista ole haittaa.

Kaikki tutkimukset, joita on PALJON ovat osoittaneet tupakoininnin haitalliseksi sikiölle.

Niin ja on minullakin tuttavapiirissä se yksi joka ei lopettanut, hänen kaikki lapsensa syntyneet täysiaikaisina mutta alle 3 kiloisina. ensimmäinen painoi alle 2500g. Sattumaako, voi olla, mutta voi myös johtua polttamisesta.

Minunkin lapsella voi ilmaantua kasvaessa ongelmia, samanlaisia kuin mitä tupakointi aiheuttaa mutta ainakaan koskaan ei tarvitse miettiä että minä olisin ne lapselleni tahallisesti aiheuttanut.

[/quote]

Vierailija
65/66 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivoisin, että syntyisi vaikeasti vammainen/fas- lapsi, oppisi rankimman kautta ja seuraavat lapset toivottavasti säästyisi idioottiäitiltä!

Vierailija
66/66 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää lapsillenne kun ne käy lapsettomuushoidoissa ettei parin röökin polttaminen haittaa.. Huhhuh! Yksi rööki on lapsivedessä 12 tuntia, jos polttaa toisen tän ajan sisällä niin sitä paskasempaa vettä kurluuttelee.

Lapsivesi uusiutuu kolmen tunnin välein.

Minun isäni on polttanut aina sisällä asunnossa, joten äitini koko raskausajankin olen altistunut tupakansavulle.

Samaten koko lapsuuteni ja nuoruuteni.

Mitään hedelmällisyysongelmia minulla ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän