Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista musiikkia kuunnellaan ns. hyvissä, sivistyneissä perheissä?

Vierailija
15.09.2009 |

Tuli vaan mieleen tuosta nimi-ketjusta. Hyvät perheet erottaa kuulemma musiikkimausta.

Mitä fiksut ihmiset kuuntelevat (klassisen lisäksi) ?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme jopa hänen konsertissaan äskettäin ja upea kokemus olikin.

Sivistyneitä tai ei...

Vierailija
2/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen tosiaan sitä suomalaista tanssimusiikkia ja sen rytmiä ja iskuja jne ja pohdin miten tulkitsisin esimerkiksi tangon tanssimalla. Vaatii ihan tarpeeksi tekemistä älynystyröilleni sekin. Vaikka jonkun mielestä hyvin simppleiä lähiömusiikkia kaiketi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä soi Metallica, Apulanta, Iron Maiden yms.

Toki pidän klassisestakin (soitan ja laulan klassista), mutta sitä harvemmin kotona soi.

Vierailija
4/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä kuunnellaan paljon esim. Andrea Bocellia, jos laitetaan ihan levy soimaan. Lisäksi Apulannalla on aivan ihania biisejä. Yleensä vaan laitetaan kuitenkin radio päälle (useimmiten voice tai iskelmä) ja kuunnellaan sitä mitä sieltä tulee :-). Ja viikonloppuisin vietetään nostalgisia youtube-iltoja miehen kanssa, ja kuunnellaan ihania 80-luvun biisejä. Että näin sivistynyt musamaku meillä :-).

Vierailija
5/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autossa soi viimeksi JMKE, Metallica, Apulanta, Kotiteollisuus ja hei mun suosikki, Klamydia!

Klassinen musiikki...jossain hautajaisissa on ollut.

Molemmat akateemisia, kovapalkkaisia ja äärettömän fiksuja ynnä sivistyneitä.

Vierailija
6/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuunneltiin Jazzia, bluesia ja klassista. Muutakin kuuneltiin paljon. Meillä soi aina musiikki.

Meitä vietiin jo pieninä konsertteihin, myös klassista kuulemaan.

Itse jatkan perheeni kanssa samalla "sivistyneistö" linjalla ja kodissamme soi eniten Metallica, Kotiteollisuus, Egotrippi, Liekki, CMX, Ismo Alanko ja muutamat muut saman suunnan bändit.

Olen silti edelleen kaikkiruokainen musiikin suhteen.

Vierailija
7/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autossa soi viimeksi JMKE, Metallica, Apulanta, Kotiteollisuus ja hei mun suosikki, Klamydia!

Klassinen musiikki...jossain hautajaisissa on ollut.

Molemmat akateemisia, kovapalkkaisia ja äärettömän fiksuja ynnä sivistyneitä.

Vierailija
8/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunneltiin vain klassista, miehen kotona myös jazzia.

edelleen kuunnellaan klassista sekä nyt myös lastenlauluja! ;) on muuten vaikea löytää hyvällä maulla ja laadukkaasti tehtyjä lastenmusiikki-cd:itä...

Vierailija
9/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun europoppia

Vierailija
10/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylempi korkeakoulututkinto ja meillä kuunnellaan Linkin Parkia, Nightwishia, PMMP:tä, Coldplayta, Apulantaa, Keanea, Happoradiota, eri lastenmusa CD:itä, joskus klassista jne jne. Aika usein myös radio päällä, YleX (jos minä saan valita) tai Voice (jos lapset saa valita).

Vanhempi soittaa huilua ja nuorempi rumpuja. Itse koitan pitää kouluaikana hankittua pianonsoittotaitoa yllä niin paljon, että voidaan lasten kanssa jammailla huviksemme silloin tällöin.

En tiedä, onko se sivistyneisyys enemmänkin sitä että on avoin kokeilemaan uutta ja maistelemaan eri suuntauksia sen sijaan, että olisi fakkiutunut klassiseen tai jazziin, koska niin "kuuluu" olla....

Vierailija
11/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä ole akateemisia tutkintoja kummallakaan, ei kai se ole hyvyyden tai sivistyksen mittari? Emme ole rikkaitakaan, mutta olemme avarakatseisia ja fiksuja.

Me emme kuuntele kotona ollenkaan musiikkia.

Vierailija
12/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiruokaisesti musiikkia laidasta laitaan, en lajittele mitenkään, jos musiikkin on hyvää, se on hyvää riippumatta mistään lokeroinnista. Harvin tosin kuulee mitään "hyvää" nykyäään. Ja ihan ns. hyvästä perheestä olen.

Vierailija
13/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taatusti kuuntele sivistymättömät perheet.

Vierailija
14/29 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni kuunnellaan pääsääntöisesti progeeta. poikani soittaa fuusiojazzia. Joskus kun olen ottanut lasin tai kaksi sherryä kaivan saxophonini komerosta ja osallistun jammailemaan. Meillä on erityisen hyvä suhde ja musiikki on kolmas kielemme.

Vierailija
15/29 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sivistynyt, fiksu, uskovainen perhe. Ja kuuntelemme monenlaista TAIDOLLA tehtyä musiikkia, jazzista rockiin ja klassiseen. Monenlaisesta musiikista voi nauttia, jos se on tehty ja esitetty hyvin.

Pannassa meillä on tyhjänpäiväinen, aivoton poppi ja örinähevi.

Vierailija
16/29 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä toinen aikuinen on akateemisesti koulutettu ja toinen ei. Ollaanko me sivistynyt perhe?

Jos ap meidät em. genreen kelpuuttaa, niin meillä kuunnellaan vähemmän klassista, enemmän punkkia, sekä 70-luvun punkkia että hc:tä. Ja käydään paljon keikoilla.

Vierailija
17/29 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se nousi mieleeni kun katsoin tuota sivistyneistön suosimia lastennimiä-ketjua: siellä tuli esille musiikkimaku yhtenä sivistyksen indikaattorina. Eipä sen kummempaa.

Itseäni hieman huvittaa tämä kova sivistyksen palvonta ja ihmisten luokittelu, mitä tehdään jopa lasten nimien perusteella. Mistä tämä kamala luokittelujen tarve oikein kumpuaa? Omasta epävarmuudesta ja arvottomuuden tunteista?

Vierailija
18/29 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanssimusiikkia. Olen akateeminen, raitis ja fiksu ihminen. Kauniiksikin kehuttu.

Vierailija
19/29 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri juttu kuunnella Vivaldia kuin Saariahoa...

Mutta entä muut musiikkigenret - mikä on ok ja mikä ei?

ap

Vierailija
20/29 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuunnellaan vain hengellistä musiikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme