Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan miehen tajuamaan, että kengät laitetaan kenkähyllyyn???

Vierailija
15.09.2009 |

Meillä on todella ahdas eteinen ja mies jättää isot kenkänsä joka ikinen kerta kotiin tullessaan keskelle eteisen lattiaan, niin että muut sitten kompuroivat niihin kenkiin, kun menevät ulos tai tulevat sisälle. Meillä on eteisessä kenkähylly, mihin kengät ois tarkoitus laittaa, mutta mies on ilmeisesti liian laiska nostamaan kengät lattialta hyllyyn. Pikku juttuhan toi on, mutta mua vituttaa, kun ne kengät lojuu aina keskellä sitä pientä eteistä, missä ei muutenkaan meinaa mahtua liikkumaan, eikä varsinkaan silloin, jos siinä on jotain ylimääräistä romua. En myöskään viitsisi joka kerta nostaa miehen kenkiä hyllyyn, kun kohta luulee ihan tosissaan, että mä olen hänen äitinsä, joka siivoaa hänen sotkut. Onneksi meidän lapset sentään laittavat kengät omille paikoilleen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosiaan niin ahdas eteinen, ettei väliovi mahdu edes kiinni, jos kengät eivät ole kenkähyllyssä. Eli ei riitä, että miehen 45 kokoiset kengät on reunassa, kun sitten ei ovi mahdu aukeamaan. Ja välioven pitää olla kiinni, ettei kaikki lasten (ja meidän aikuisten) meteli kuulu rappuun. Eli ainoa vaihtoehto on se, että kengät ovat hyllyssä. Tietty voin alkaa miehen kenkiä piilottelemaan yms. mutta haluaisin, että tajuaisi ihan järkipuheella, miksi kenkien on oltava siellä hyllyssä. Mutta ei tajua. Enkä haluaisi lähteä sillekään tielle, että aina itse siivoan miehen jäljet, koska tiedän, ettei mies sen jälkeen tee enää mitään itse.

T:ap

Vierailija
2/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies tulee töistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän nyt kenkien paikka on kenkätelineessä, sitä ei edes kukaan määrää. Erittäin epäkohteliasta jättää kanootit niin että muut joutuu niihin kompuroimaan.

Vierailija
4/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla selviät, kun alat laskemaan miehesi yhdeksi lapsistasi. Ei enää vituta niin paljoa.

Paitsi se, että isompi lapsi tekee isomman sotkun.

Mies ei edes itse tajua sitä, että häntä kohdellaan kuin lasta, mutta minua se jaksaa huvittaa, ja sitä on sitten vitutuksessa kiva naureskella itsekseen.

Elämä on.

Mutta olen kyllä todennut senkin, että aika hyvän miehen olen löytänyt, jos suurimmat ongelmat liittyvät paskaisiin kalsareihin tai ympärillä lojuviin tavaroihin.

Yksi kaverini tulee töihin silmä mustana, ja yhden mies juoksee vieraissa.

Pitää osata suhteuttaa...

Vierailija
5/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapset osaavat laittaa kenkänsä kaappiin. Olen yrittänyt sellaistakin, että olen sanonut lapsille isän kuullen, että näköjään meidän perheessä ei enää tartte laittaa kenkiä kaappiin kun iskäkään ei laita.. Tästä lähtien kaikki saa jättää kenkänsä eteiseen. Ja niin kaikki jättivät. ei se mun miestä häirinnyt.

Mulla palo hermot siihen sotkuun ja nyt olen luopunut toivosta. Siirrän ne itse ja puren hammasta.

Edes se ei auttanut, että kerran meidän 1 v heitti kengän vessanpönttöön...

Vierailija
6/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi tietää ja ymmärtää tämän, mutta tahtoo sisimmissään alistaa sinua määräämällä haisevien kenkiensä paikan talossaan.

Vierailija
7/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän nyt kenkien paikka on kenkätelineessä, sitä ei edes kukaan määrää. Erittäin epäkohteliasta jättää kanootit niin että muut joutuu niihin kompuroimaan.

Meillä kengät on lattialla ihan hyvässä epäjärjestyksessä. Siitä ne saa hyvin jalkaan lähtiessä ja siihen ne luontevasti sisään tullessa jäävät. Jos kenkiä ei löydy, ne on olleet liian tiellä ja joku on potkaissut ne pois eli seuraavalla kerralla enemmän sivuun. Jos ovi ei mene kiinni, se, joka sulkee sitä siirtää kengän jalalla. Käyttämättömät kengät ovat kaapissa tai telineessä, muuten olisi läes mahdoton liikkua tallomatta niitä, ny riittää katsoa mihin astuu. Miksi pitäisi kehittää joku massiivinen kriisi kaikesta? Tietysti jos yhdessä on päätetty, että meillä on paikat tiptop niin onhan se ikävää, ettei toinen pidä kiinni sanastaan.

Eivät kaikki ihmiset tee asioita samalla tavalla.

Vierailija
8/22 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noukin tätänykyä kengät kiltisti natisematta hyllyyn - säästyy turhilta riidoilta ja olen itse tyytyväinen.

Vierailija
9/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään.

Meillä mies kitisee minulle, kun lapsi käy pureskelemassa hänen parempia kenkiään eteisessä, muttei siis siltikään älyä nostaa niitä kenkäkaappiin.

(Joskus) nuo äijät vaan ovat ääliöitä, ja jos en itse nouki hänen tossujaan kaappiin, ne eivät sinne löydä koskaan.

Onneksi sinun lapsesi ovat ottaneet opiksi sinulta, eivätkä mieheltäsi. Se antaa toivoa, että omatkin pojat oppivat toimimaan oikein.

Vierailija
10/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono mies. En huolisi tuollaista.

Vierailija
11/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kengät menee kiltisti hyllyyn,

saat pukkasta välillä mua myös pyllyyn.

Varmasti tulee mieleen joka kerta kotiin tullessa tämän jälkeen tuo teksti mieleen ja ehkä viestikin menee siten paremmin perille.

Vierailija
12/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää, että mies siirtää kengät reunaan eikä jätä niitä keskelle.

Ja sinähän voit potkaista ne reunaan jos ovat keskellä.

En oikein tajua aina näitä juttuja, missä toinen parisuhteen osapuoli päättää, että tässä on nyt kenkähylly tms johon kengät kuuluvat.

Ja sitten paimennetaan sitä toista osapuolta ja valitetaan jos se ei toimi niinkuin itse haluaa.

p.s. ja olen nainen :)

Vierailija
13/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osta vaikka pari kenkähyllyä lisää, eiköhän se siitä. Kysyy varmaan miksi kenkähylly on keskellä lattiaa että siihen meinaa kompastua. Sitten voit tyytyväisenä sanoa, että juuri siksi että ne kengät menisi siihen KENKÄHYLLYYN!

Vierailija
14/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhalla vesisateeseen pihalle ne kengät... oppis laittamaan paikoilleen.

Sinulle joka et ymmärrä tätä "ongelmaa" niin ilmeisesti teillä ei ole ahdasta eteistä... tai sun miehes ei tapaa jättää tavaroitaan hujanhajan ympäri kämppää ;)

Vierailija
15/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä potkin syrjään. Kysessä on mies, joten se ei opi koskaan.

Käske poikien täyttää vedellä iskän kenkä tyyliin Eemelin metkut.

Kerrot sit miehelle, että oli varmaan niin hollilla noi sun kenghät ja ei niitä kukaan huomaisi, jos olisi hyllyssä.

Vierailija
16/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä silti ymmärrä ongelmaa =) Tosin tarkoitin asiaa hieman laajemmassa mittakaavassa eli en tajua sitä, että parisuhteen toinen osapuoli päättää jostain asiasta että se tehdään näin ja sitten toisen on tehtävä niin - ja jos ei tee niin valitetaan.

Vierailija
17/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä silti ymmärrä ongelmaa =) Tosin tarkoitin asiaa hieman laajemmassa mittakaavassa eli en tajua sitä, että parisuhteen toinen osapuoli päättää jostain asiasta että se tehdään näin ja sitten toisen on tehtävä niin - ja jos ei tee niin valitetaan.

Minusta se on ongelma, että kengät ovat keskellä lattiaa. Ehkä olen liian sovinnainen ihminen, mutta minusta se on normi, että kengät eivät ole heti oven edessä niin että niihin kompastuu vaan pois tieltä. Ei kyse ole mistään perheen sisäisestä valtataistelusta.

Vierailija
18/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kengät ovat reunassa. Tottahan toki on selvää, ettei kenkiä ei voi jättää kulkureitille, mutta onko ne pakko laittaa juuri siihen kenkätelineeseen?

Vierailija
19/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kengät lattialta löytäessäsi asiasta yhden kerran. Jos mitään ei tapahdu, ilmoita että tästä lähtien et varoita, vaan muistutat YHDEN kerran ja sitten pistät kengät pois lattialta itse.

Kun mitään ei tapahdu yhdestä huomautuksesta, niin toimi näin:

Kiikuta kengät miehen työpöydälle/vaatekaappiin/sängyn alle/ruokatuolillensa joka kerta kun ne ovat lattialla hyllyynlaittokehotuksesta huolimatta.

Sitten kun mies kysyy oletko nähnyt hänen kenkiään, sano tyynesti että pyysit häntä laittamaan ne paikoilleen, missäs niiden paikka on? Kun mies myöntää että kenkien paikka on kenkähyllyssä, lupaa paljastaa kenkien kätköpaikka jos mies seuraavalla kerralla laittaa kengät hyllyyn. Muussa tapauksessa kengät löytyvät mistä milloinkin, sillä lattialla ne ovat tiellä ja kun tarpeeksi niihin suutut, niin heität vaikka roskiin jos ei muuten pääse lattialla kulkemaan.

Vierailija
20/22 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa ihan koiran koulutukselta tai lapsen kasvattamiselta. Ei ihme, että miehet lähtevät menemään =)

Ei puoliso ole miehen äiti..