Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perustelet itsellesi oikeutesi edistää ekokatastrofia

Vierailija
15.09.2009 |

esim. asumalla valtavassa talossa, omistamalla kaksi autoa, tekemällä vapaa-ajan lentomatkoja, ostamalla usein ja aina uutta tavaraa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi juuri sinulla ja perheelläsi on mielestäsi oikeus toimia siten, että siitä kaiken nykytietämyksen mukaan seuraa harmia tuleville sukupolville?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos ne tehdään lentokoneella ulkomaille.

Ensimmäisenä pitäisi saada tehtaat y suuret saastuttajat aisoihin.

tämä on tietysti se ilmeinen tulos. Luulen että melkein jokainen vastaa juuri näin. Kukaan ei muka tahdo tehdä mitään ennen kuin kaikki muut ovat tehneet osuutensa. Tosiasiassa aina löytyy vielä joku, joka ei ole toiminut. Tämän vuoksi kannatankin itse tiukentuvaa lainsäädäntöä näissä asioissa eli pakkokeinot ja rankemman kautta taloudellinen kiristys käyttöön - mahdollisimman pian.

Omakotitalosta en luovu, enkä autosta, koska työnteko ei sitten onnistu, lapsista en luovu. Tavaraa ostan vain tarpeeseen, kirppikseltä en vaatteita osta, kun en sieltä koskaan mitään löydä. Lomamatkojakin aion tehdä jatkossa. Hmm, kelpaako kierrätys, ruoan hankkiminen mahdollisuuksien mukaan omasta kasvimaasta ja metsästä ja metsästäen?

Vierailija
22/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos ne tehdään lentokoneella ulkomaille.

Ensimmäisenä pitäisi saada tehtaat y suuret saastuttajat aisoihin.

tämä on tietysti se ilmeinen tulos. Luulen että melkein jokainen vastaa juuri näin. Kukaan ei muka tahdo tehdä mitään ennen kuin kaikki muut ovat tehneet osuutensa. Tosiasiassa aina löytyy vielä joku, joka ei ole toiminut. Tämän vuoksi kannatankin itse tiukentuvaa lainsäädäntöä näissä asioissa eli pakkokeinot ja rankemman kautta taloudellinen kiristys käyttöön - mahdollisimman pian.

Omakotitalosta en luovu, enkä autosta, koska työnteko ei sitten onnistu, lapsista en luovu. Tavaraa ostan vain tarpeeseen, kirppikseltä en vaatteita osta, kun en sieltä koskaan mitään löydä. Lomamatkojakin aion tehdä jatkossa. Hmm, kelpaako kierrätys, ruoan hankkiminen mahdollisuuksien mukaan omasta kasvimaasta ja metsästä ja metsästäen?

mun lentomatkat ovat niin häviävän pieni osa suurta kokonaisuutta, että en todellakaan aio matkojani karsia. Muut saa viherpiiperöidä niin paljon kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me piiperretään sinunkin perheesi puolesta!

...Muut saa viherpiiperöidä niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
24/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpia syitä näille päästöille ja muille ei ole suomalainen yksityisautoilu vaan Kiinan, Intian, Venäjän ja Usan teollisuuden päästöt. Kiina ja jenkit eivät kai ole edes sitoutuneet mihinkään ilmastosopimuksiin? Joten vähentäkää te vaan autoilua ja supistakaa kaikkea kulutusta todennäköisesti ennestään jo vähästä, ei se mihinkään vaikuta ennen kuin suurten valtioiden isot linjat on edes jotenkuinkin samansuuntaiset.

Vierailija
25/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajan tila-autolla työmatkat, ai miksi? No siksi, että työmatka on 35 kilometriä ja työ 3-vuorotyötä. Työpaikka kirkonkylällä eikä julkisilla pääse!

Vierailija
26/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei ole aivan välttämätöntä töiden takia. Ainakin kaupungeissa se on ihan turhaa kerskakulutusta, kun joukkoliikenne pelaa. Ja aivan tajuttomat käyttökulutkin - en minä kyllä sellaisia maksaisi.

Kahden auton omistaminen taitaa olla pääasiassa laiskuutta tai turhaa statuksen tavoittelua. Jotkut jopa ylpeilevät sillä, että eivät koskaan käytä bussia.

Vierailija
27/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei ole aivan välttämätöntä töiden takia. Ainakin kaupungeissa se on ihan turhaa kerskakulutusta, kun joukkoliikenne pelaa. Ja aivan tajuttomat käyttökulutkin - en minä kyllä sellaisia maksaisi.

Kahden auton omistaminen taitaa olla pääasiassa laiskuutta tai turhaa statuksen tavoittelua. Jotkut jopa ylpeilevät sillä, että eivät koskaan käytä bussia.

onnistu ilman kahta autoa eläminen: mies ajaa autolla, koska ei voi julkisilla kulkea monen toimipisteen väliläl ja itse teen työtä, jossa asiakas vaihtuu vähän väliä ja voi olla sellaisessa paikassa, jonne julkisilla ei edes pääse. Plus päälle lasten viemiset hoitoon, kaupassa käymiset jne.

Vierailija
28/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajan tila-autolla työmatkat, ai miksi? No siksi, että työmatka on 35 kilometriä ja työ 3-vuorotyötä. Työpaikka kirkonkylällä eikä julkisilla pääse!

29/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on työpaikka on keskustassa ja työvuorot hankalia ja kun sitä unelmataloa ei saatu rakennettua ihan kaava-alueelle (tyhmä pankki ei antanut tarpeeksi lainaa), niin on ihan pakko olla autoja että sieltä pääsee ihmsten ilmoille.

.. Ainakin kaupungeissa se on ihan turhaa kerskakulutusta, kun joukkoliikenne pelaa.

Vierailija
30/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina ja jenkit eivät kai ole edes sitoutuneet mihinkään ilmastosopimuksiin?

Mutta Obama taitaa olla jo ainakin lähellä sopimusta. Sillä ainakin on ihan eri linja kuin edeltäjällänsä, onneksi. Arnold Schwarzenegger on Californiassa tehnyt kovasti töitä puhtaamman maailman eteen.

Vierailija
31/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muksujakin on enemmän kuin yksi. Onhan se mukavempaa mennä mummolaan yhdellä autolla, kuin kahdella. Sinnekään kun ei julkisilla pääse.

Vierailija
32/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulutustavaroita, joita normisuomalainen ilomielin ostelee.

Vierailija
33/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiva julkinen liikenne saisi bensan hinnan nostaa 2€! Ja haja-asutusalueille halvempaa!

Vierailija
34/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiva julkinen liikenne saisi bensan hinnan nostaa 2€! Ja haja-asutusalueille halvempaa!

kuin missä käyvät töissä?

Vierailija
35/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)Asumme suuressa talossa, mutta käytämme vain luomuenergiaa.

b)Käytämme julkisia kulkuneuvoja, vaikka omistamme auton.

c)Matkustamme lomalle autolla tai junalla.

d)Kierrätämme ja ostamme lähes kaiken käytettynä

Vierailija
37/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa valmistetaan ihan hirveä määrä sellaisia kulutustavaroita, joita normisuomalainen ilomielin ostelee.

kun kaikkea raaka-aineita ei mainita. Kiinaa on lähes mahdoton boikotoida vaikka niin haluaisi tehdäkin.

Vierailija
38/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"esim. asumalla valtavassa talossa, omistamalla kaksi autoa, tekemällä vapaa-ajan lentomatkoja, ostamalla usein ja aina uutta tavaraa? "

Kaikki nuo sopivat minuun.

Mitään ekokatastrofia ei ole tulossa, en usko tuomiopäivän ennustuksiin vaan elän normaalisti.

Vierailija
39/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muksujakin on enemmän kuin yksi. Onhan se mukavempaa mennä mummolaan yhdellä autolla, kuin kahdella. Sinnekään kun ei julkisilla pääse.

"Autossa on kivaa kert sillon isil ja äitil on aikaa jutella mun kans. Ja nyt kun isil on uusi auto se tankkaa huoltsikal niin usein et mä saan ainakin 3 jätskii kun mennään mummolaan." -Niina"

Vierailija
40/49 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen parhaani mutta se on vähän sama kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan kun ajattelee millaisia paskapäästöjä tulee USA:sta ja Kiinasta. Me kyllä lennellään vapaa-ajalla muutaman kerran vuodessa reittikoneilla. Nuo koneet lentäisi ilman meitäkin joten ihan sama ollaanko kyydissä vai ei :p

"Ilmastonmuutos? Se on kiinalaisten vika. Isi nyt vaan tykkää isoista autoista."