Millä perustelet itsellesi oikeutesi edistää ekokatastrofia
esim. asumalla valtavassa talossa, omistamalla kaksi autoa, tekemällä vapaa-ajan lentomatkoja, ostamalla usein ja aina uutta tavaraa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi juuri sinulla ja perheelläsi on mielestäsi oikeus toimia siten, että siitä kaiken nykytietämyksen mukaan seuraa harmia tuleville sukupolville?
Kommentit (49)
Jos käyntejä kaupungissa vain muutamia kertoja viikossa ei kande ostaa kuukauskorttia. Yksi suunta meiltä maksaa 7e (matkaa 40 kilsaa). Tulee halvemmaksi mennä omalla autolla.
Asunto:pieni, kerrostalo, keskustassa,
ei autoa,
ei lennettyjä vapaa-ajanmatkoja,
ostan todella harvoin muuta kuin ruokaa (ja sitäkin mieluiten kerran viikossa, ja kasvispitoista).
Melkoisen pieni pisara tämä on, mutta olenpahan osani tehnyt (ja asenteeni lapsille opettanut).
Ja jotta nyt ei riekuttaisi, että "niin kun köyhä on niin noihan on pakkoa!" niin omalta osaltani ei kyse ole siitä.
Iloni elämään revimme muusta kuin maapallon tuhoamisesta ja törsäämisestä.
Mä teen parhaani mutta se on vähän sama kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan kun ajattelee millaisia paskapäästöjä tulee USA:sta ja Kiinasta. Me kyllä lennellään vapaa-ajalla muutaman kerran vuodessa reittikoneilla. Nuo koneet lentäisi ilman meitäkin joten ihan sama ollaanko kyydissä vai ei :p
"Ilmastonmuutos? Se on kiinalaisten vika. Isi nyt vaan tykkää isoista autoista."
kaikki eivät asu samassa paikasa, jossa suku ja ystävät asuvat 500m säteellä ja työpaikkakin on nurkan takana. Minä nyt satuna sumaan 1000km päässä omista sukulaisistani ja menen sinne tila-autolla, koska muuten en pääse. Työpaikalle en pääse julkisilla, tai työmatka kestäisi 1,5h suuntaan ja lapset joutuisivat kärvistelemään hoidossa liian kauan. Enkä näe mitään järkeä laittaa viisihenkisenä perheenä 2h+keittiön kämppään 250 000€, kun samalla hinnalla saa omakotitalon muualta.
Mä teen parhaani mutta se on vähän sama kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan kun ajattelee millaisia paskapäästöjä tulee USA:sta ja Kiinasta. Me kyllä lennellään vapaa-ajalla muutaman kerran vuodessa reittikoneilla. Nuo koneet lentäisi ilman meitäkin joten ihan sama ollaanko kyydissä vai ei :p
Junttiauto.com vol. 2
"Ilmastonmuutos? Se on kiinalaisten vika. Isi nyt vaan tykkää isoista autoista."
tai ainakin lue mihin vastaat. Mä en ole autosta kirjoittanut yhtään mitään kun meillä ei sellaista ole. Julkisilla kulkee koko perhe.
1. Emme asu valtavassa talossa, vaan paritalokolmiossa.
2. Omistamme 2 autoa koska kummankin on päästävä töihin ja kummankin päivät sisältävät eestaas ajelua joka ei onnistuisi julkisilla täällä.
3. Emme tee lentomatkoja.
4. Ostamme muuten mitä tarvitsen mutta minä shoppailen turhaa krääsää (vaatetta ja kenkiä) koska... no jääköön se salaisuudeksi, sitä ei voi perustella hyvin.
Näin siis meillä.
kulkea julkisillakin, mutta sitten minulla menisi vartin sijaan 1-1,5 h matkoihin. Ei kiitos!
Mies taas tarvitsee autoa töissään.
Uusia vaatteita ostan aina, sillä en todellakaan halua kenenkään hikisiä paitoja itselleni.
Leluja ostetaan verrattain harvoin muutenkin, ja silloin ostetaan täsmäostoja.
Ja ylipäätään ajattelen, että muut ihmiset eivät ole sen saastaisempia kuin itse olen.
Uusia vaatteita ostan aina, sillä en todellakaan halua kenenkään hikisiä paitoja itselleni.
mutta sitten möin sen. Ja ostin polkupyörän. Ja näillä mennään, hyvin polkee :) Aikaa menee vähän enemmän matkoihin ja pidemmät työmatkat täytyy järjestää työkaverin kanssa kimpassa ai sitten julkisilla. Ehkä vähän hankalampaa kuin omall autolla huristelu, ok, mutta kyllä on kuulkaa HYVÄ MIELI!!!