Minkäs verran teidän 11-kk lapset syövät?
Meillä on erittäin vähäruokainen, nirso lapsi. Aamulla ja illalla syö vähän puuroa, lisäksi 1prk hedelmäsosetta (tai banaania), puoli purkkia viiliä ja vajaan purkillisen lihasosetta..Siinä päivän ateriat, joskus vielä vähemmän. maitoa menee 400mm.. Kaverin lapsi syö yli kaksinkertaiset annokset. Mutta minkäs teet, kun ei maistu.. :/
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2009 klo 18:06"]
AAMULLA syö hetken tissiä (päivän ainoa kerta,toinen yöllä). Puuroa syö aika lailla desin,päälle vettä.Tuossa KYMMENEN AIKAAN juo pullosta 60-80ml maitoa. PUOLILTA PÄIVIN syö yhden purkillisen (125g) lihasosetta ja päälle muutaman lusikallisen jotain hedelmäsosetta,vettä. KOLMELTA purkillinen jugurttia tai hedelmäsosetta ja maitoa n.80ml.VIIDELTÄ taas purkillinen lihasosetta (125g) ja vettä tai maitoa,ehkä vähän hedelmäsosetta. ILTAPUURO n. 1dl ja maitoa n. desi päälle.
Poika painaa 8kg ja on n.74cm pitkä... Ja enempää ei alas saa ruokaa menemään, ei sitten millään.
[/quote]
Eipä tuo nyt hirveän vähältä kuulosta....
Tyttöseni 11kk, saa rintamaitoa niin usein kuin haluaa.
Aamulla yritän vähän herättyä tarjota puuroa, leipää, smoothieta tai jotain uutta. Kurkkua vähän nakertaa ja hädin tuskin ottaa lusikalta Dvitamiini tipat.
11 aikaan uus yritys. Kieltäytyy purkki ruuista, ehkä muutama teelusikallinen hedelmäsosetta menee. Kurkkua ja leipä murusia menee.
15 aikaan uus yritys, sama juttu.
18 aikaan iskä syö pitzaa tai vastaavaa ja Semmonen tietysti kelpaa tyttösellekin...
Ennen nukkumaa tarjoan vielä puuroa tai lämmintä ruokaa. Joskus juo vähäsen jugurttia.. Ei huoli ruokia. Maito kelpaa.
on vaan kaksi hammastakin vielä, en hoputa syömään.
Mun lapset söi molemmat tosi huonosti kiinteitä. Tyttö lähinnä maisteli lusikan tai kaksi, eikä saanut olla yhtään karkeutta ruoassa. Rintaa söi kyllä hyvin. Lopetti itse imetyksen kuin seinään 11kk vanhana ja rupesi syömään hyvin. Poika kieltäytyi kokonaan syömästä kiinteitä. Puoli vuotta tarjosin vaikka mitä, mutta ei. Vaihdettiin syöttäjää ja äitinikin päätti lomlla, että nyt hän opettaa pojan syömään, mutta luovutti hänkin aika nopeasti. Imetys muuttui vähitellen siinä 1v1kk vähemmän tärkeäksi. Lopetin 1v2kk ja poika syö saman tien isoja annoksia ja ihan mitä vaan. Molemmat kasvoivat koko ajan plussakäyrällä, olivat sellaisia kunnolla pyöreitä rintamaitolapsia. minä ilmeisesti sitten vain tuotan kermaa, eivätkä ne tarvitse muuta ekaan vuoteen. Jos joskus vielä kolmannen saisin, niin olen vannonut, etten ruokailusta enää stressaa;-)