Mä oon sekoittanut meidän kaksoset
vauvat on ihan samannäköiset. Aiemmin erotin ne vaatteista, mutta nyt äitini oli unohtanut, kummalle oli pukenut kummat vaatteet ja nyt kukaan ei enää tiedä, kumpi on A- ja kumpi B-lapsi.
Vauvat on nyt noin 2 viikkoa. Onko tästä jotain haittaa? Vauvat on ihan terveitä, kumpaakaan ei tarvitse kummemmin seurailla kotona.
Ihan kamalaa. Kuinka tällaista voi tapahtua??
Kommentit (103)
Toki onhan vähän hassua että noinkin voi tosiaan käydä mutta oathan vauvat kuitenkin yksilöitä vaikka saman näköisiä ovatkin. Mitäs jos oikein koittaisi rauhoittua ja miettiä onko juuri esim navoissa, painossa, tukassa, temperamentissa tai jossain muussa eroa mistä voisi tunnistaa..? Ovathan vauvat syntyneetkin toinen ensin ja toinen sitten, mitäs kun isompana haluavat tietää kumpi syntyi aiemmin niin "öö, menitte siinä pariviikkoisina vähän sekaisin, vaikea sanoa.." Jos ei nyt varsinaisesti traumaattista olekaan niin kyllä mulle äitinä kuitenkin ois aika kova paikka...
ellei vieressä ole kylttiä, että tämä kuva otettu vauva B:stä jne?
vaatesysteemi jolla hän erotti vauvat. kai siinä systeemissä on ollut joku jatkuvuus, ei kai voi olettaa että hän on merkinnyt pieneen ruutuvihkoon monta kertaa päivässä että mitä laittoi kummankin päälle.
mutta eivätköhän synnytyssairaalasta osaa neuvoa tässä asiassa.
Ja ihmettelen, jos ei siellä ole neuvottu mitään pysyvämpää merkkiä lapsiin laittamaan (esim. just se kynsilakka).
Kyllä sinä tiedät kumpi on kumpi, ihan varmasti tiedät.
tää on ihan kauheaa :-( Nyt on jo silmät itkusta niin turvoksissa, etten näe edes kunnolla. Huomenna pystyn vasta soittamaan neuvolaan.
Äitinikin on ihan kauhuissaan, kun ei ole varma vaatteista.
heti kun olin pienen hetken pois lasten luota, niin jotain tällaista kamalaa tapahtuu...
ap
oletteko ottanut valokuvia lapsista, auttasko se?
juoksentelin välillä muualla
Ja soita sinne synnytyssairaalaan osastolle, sinnehän saa soittaa kotiuduttuaan.
mutta pistä kynsilakkaa varpaankynteen toiselle. esim aina B:lle kynsilakkaa isovarpaaseen
meillä oli toi varokeinona, mutta muutenkin kyllä tunnistin..
etsi jotain merkkejä mistä vastaisuudessa tunnistat esim. onko korvissa mitään eri muotoa, tai hampaissa (sitten kun puhkeaa) , jotain syntymämerkkejä tms
Ja soita sinne synnytyssairaalaan osastolle, sinnehän saa soittaa kotiuduttuaan.
ja myös lastenkin kun ei tiedä oliko a vai b-vauva. Suhteuta asia, sinulla on kaksi kaunista ja tervettä lasta, pieniä ovat niin etköhän selviä asian yli.
kaivat pyykkikorista varovasti vaatteet ja katsot kumman variset vaatteet ovat pinossa alimpana kummat ylimpana.
Ap sanoi, että neuvolaan voi soittaa vasta huomenna, itse en jaksaisi sinne asti odotella, joten soittaisin synnärille.
Oikeesti joskus mietin et jos on identtiset kaksoset niin et miten ihmiset toimii ettei vauvat mene sekaisin.
Olin kerran hoitamassa lapsia jotka varmaan oli menny useempaankin kertaan sekaisin sillä vanhemmat ei isompanakaan erottaneet lapsiaan muuten kuin siitä että toisella pojalla oli niskassa sellainen pitkä hiushuitula. Vanhemmat aina kokeili niskaa ja sitten vasta sanoivat lapsen nimen:)
Toivottavasti selviää teillä kumpi vauva on kumpi. Sitten täytyis varmaan jokin merkki myös keksiä mistä tunnistaa varmasti.
mutta oikeasti: vedä syvään henkeä ja rauhoitu. Sulla on kaksi tervettä lasta, se on pääasia, eikös? Ihan varmasti keksit, kumpi on kumpi, kunhan rauhoitut vähän. Oot varmaan vähän väsynyt ja hormonit hyrrää. Ei tästä oikeasti mitään vakavaa voi seurata, et varmaan ole ainoa äiti, jolle näin on käynyt. Tässäkin ketjussa joku kaksonen kirjoitti, miten omat isommat sisarukset oli seikoittanut heidät tahallaan vauvoina.
Sitten kun keksit, kumpi on kumpi, merkkaa heidät, niin kuin tässä on neuvottu. Mutta nyt lepää hetkinen, ja juo vaikka kuppi teetä tms, jotta olo paranisi.
Nyt kummatkin vauvat ilman vaatteita ja sitten menet vaa'alle vauva sylissä. Se joka on nyt painavampi on erittäin todennäköisesti se vauva joka oli syntyessäänkin painavampi.
No huh huh, tais olla viimeinen kerta kun tälle palstalle tulen edes käymään. Terveisiä vaan ylläpidolle, että pitäkää edes jonkinlaista seulaa näistä viesteistä joita tänne pääsee läpi. Itse identtisten kaksosten äitinä voin sanoa varmasti, ettei kukaan oikeasti kaksosten äiti kirjoittele tänne tuollaisia aloitusviestejä. Ja muille herjaajille tiedoksi, syntyi vauvoja sitten yksi tai kolme kerralla, jokainen heistä on jo kohdusta saakka oma erityinen yksilönsa ja ainutlaatuinen omana itsenään. Kenelläkään äidillä ei ole "kahta omenaa" niinkuin joku älykääpiö tyhmyyksissään kirjoitti. Tiedoksi muuten, on kaksosille itselleen tärkeä tieto onko ollut syntyessään a vai b-vauva. Ja sitten vielä, pienten ihanien kaksosina syntyneiden kaksiviikkoisten äidillä on aina paljon paljon tärkeämpää tekemistä kuin roikkua täällä kirjoittelemassa ajantappoviestejä. Voi ei, palstan pitäjät, reagoikaa pls! Tämä oli ala-arvoista tekstiä tällä palstalla joten poistakaa moinen p.ska.
Kun ihmettelin, että kuinka valokuva voisi tilanteessa auttaa ellei kylttiä vieressä vauva b jne. En lukenut ap:n viesti tarkasti huomatakseni että nimenomaan vaatteilla oli alunperin heidät erottanut..
No huh huh, tais olla viimeinen kerta kun tälle palstalle tulen edes käymään. Terveisiä vaan ylläpidolle, että pitäkää edes jonkinlaista seulaa näistä viesteistä joita tänne pääsee läpi. Itse identtisten kaksosten äitinä voin sanoa varmasti, ettei kukaan oikeasti kaksosten äiti kirjoittele tänne tuollaisia aloitusviestejä. Ja muille herjaajille tiedoksi, syntyi vauvoja sitten yksi tai kolme kerralla, jokainen heistä on jo kohdusta saakka oma erityinen yksilönsa ja ainutlaatuinen omana itsenään. Kenelläkään äidillä ei ole "kahta omenaa" niinkuin joku älykääpiö tyhmyyksissään kirjoitti. Tiedoksi muuten, on kaksosille itselleen tärkeä tieto onko ollut syntyessään a vai b-vauva. Ja sitten vielä, pienten ihanien kaksosina syntyneiden kaksiviikkoisten äidillä on aina paljon paljon tärkeämpää tekemistä kuin roikkua täällä kirjoittelemassa ajantappoviestejä. Voi ei, palstan pitäjät, reagoikaa pls! Tämä oli ala-arvoista tekstiä tällä palstalla joten poistakaa moinen p.ska.
miten voit olla varma, ettei kukaan kaksosten äiti oikeasti kirjoittele tällaisia aloitusviestejä? Ja mikäli tämä olisikin provo, ketä tämä nyt loukkaa? Juu, ymmärrän, että tuo omenakommentti oli vähän kaukaa haettu, mutta mitä pahaa itse aloituksessa on?
pystyn joskus sanomaan lapsilleni esimerkiksi heidän omat syntymäkellonaikansa, syntymäpainonsa, pituutensa jne.
Ja tätä vastustaville sanon vielä, että kyllä he ovat jo ihmisiä ja heillä on oikeus saada nämä tiedot itsestään kuten muillakin ihmisillä on.