Mä oon sekoittanut meidän kaksoset
vauvat on ihan samannäköiset. Aiemmin erotin ne vaatteista, mutta nyt äitini oli unohtanut, kummalle oli pukenut kummat vaatteet ja nyt kukaan ei enää tiedä, kumpi on A- ja kumpi B-lapsi.
Vauvat on nyt noin 2 viikkoa. Onko tästä jotain haittaa? Vauvat on ihan terveitä, kumpaakaan ei tarvitse kummemmin seurailla kotona.
Ihan kamalaa. Kuinka tällaista voi tapahtua??
Kommentit (103)
Hyvinkään sairaalassa saa ainakin lapsille henkilötunnukset heti ja ne on viralliset, samat tulevat kela korttiinkin! Näin on ollut jokusen vuoden jo käytäntö.
Oletko ap saanut selville kumpi on A vauva ja kumpi B vauva?
yhdelläkään ole ollut tuollaista väliaikasta henkilötunnusta!! ole niin sairaanhoitaja kun tytkkäät, mutta tuo kertomasi ei ole totuus...ainakaan joka sairaalassa! OYS:ssa on lapset AINA olleet äidin henkilötunnuksen mukaan "rekisteröityjä", tiedoksesi vaan!!
kyllä meidän lapsella oli väliaikainen henkilötunnus jo synnärillä. Syntynyt 2007. Mutta voihan olla, jos lapsi ei tarvitse mitään hoitoa, ei saa mitään tunnusta.
Ja olen ollut sairaalassa arkistossa töissä ja siellä on vauvojen potilaspapereita, joissa on väliaikainen sairaalassa annettu tunnus. Sitten myöhemmin jos tulevat uudestaan potilaaksi, käytetään sitä virallista hlötunnusta. Mutta siis sieltä sairaalan järjestelmästä näkee, mikä on ollut se väliaikainen tunnus, että osataan etsiä oikeat paperit.