Minusta suurin osa äideistä tyhmistyy.
Minulla ei ole koiraa, viittauksena alla olevaan koiranomistajat tyhmiä-ketjuun.
Minun mielestäni iso osa naisista tyhmistyy kun saa vauvan. Ei juuri siinä alkuvaiheessa, mutta kun ovat olleet kotona pari vuotta ja lähtevät ihmisten ilmoille, niin sen huomaa.
Lapset saavat juosta kaupoissa, ravintoloissa irrallaan, kosketella joka paikkaan, kiljua, kauheeta huutoa ihmisten ilmoilla.
Ei mitään sääntöjä, eikä alkeellisia käyttäytymistapoja vaadita lapsilta, oletetaan, että kyllä ne oppii itsestään. Tyhmyyttä sanon minä!
Ihan oikeasti nykyisin suurin osa äidesitä on aivan uusavuttomia, ihan kuin pelättäis, että lapsi jotenkin hajoaa, jos siltä aletaan vaatimaan jotain.
ne eivät liity lasten käyttäytymiseen julkisilla paikoilla vaan esim muistitehtävillä tutkittuun kognitiivisen älykkyyden vaihteluun. Se kuulemma alenee imetysaikana ja paranee siitä noin puolen vuoden päästä. Jotenkin hormonaalinen juttu. Luin tästä kun itse imetin ja se kieltämättä selitti, miksi unohtelin asioita...
Sen sijaan tuo lasten käytös kaupoissa jms saattaa liittyä äitien tyhmyyden tsijasta siihen että suhteellisen järkevät ja älykkäät vanhemmat valkkaavat ne taistelut, joita kulloinkin haluavat käydä. Jos on tarkoitus opettaa lapsi syömään herneitä, on turha haukkua hänet siitä, miten hän pitää haarukkaa. jos tarkoitus sammuttaa tulipalo, on turha haukkua palokuntaa siitä, että se oli väärin sammutettu.