G: Raskaana olevat, aiotteko suostua koekaniineiksi ja ottaa SIKAINFLUENSSAROKOTTEEN?
Kommentit (34)
Ihan tilastoja seuraamalla ilmenee, että perusterveelle ihmiselle ei sikainfluenssa ole kovin vaarallinen. Uskon itse sen pätevät myös raskaana oleviin.
Ai? Jännä juttu? Kun itse olen kuullut nimenomaan, että tämä sikaflunssa on osoittautunut jostain syystä vaaralliseksi nimenomaan terveille 20-40v aikuisille. Raskaana oleville perusterveille se on myös ollut jostain syystä tappava - tietysti vain pienelle osalle, mutta kuitenkin.
Kuullut mistä? Iltalehden lööpeistä?
Aluksi alle 3-vuotiaatkin kuuluivat riskiryhmään, mutta nyt eivät kuulukaan. Eli ovatko kuolleet palanneet henkiin ja riskityhmiä muutettu?
Laitapa lista niistä raskaana olevista perusterveistä, jotka ovat sikainfluenssaan menehtyneet. Varotoimenpide ei tarkoita että se perustuisi jo tapahtuneeseen faktaan.
on sitten aina aiemmin ollut kielletty raskaana olevilta. Multakin varmistettu joka kerta piikille mennessä, etten vaan ole raskaana.
On vai? Itse kun olen lukenut että sitä nimenomaan suositellaan raskaana oleville ekan kolmanneksen jälkeen - ja rokote antaa myös syntymän jälkeen suojaa lapselle sitä influenssaa vastaan.
Kaikkiin rokotteisiin liittyy aina pieniä riskejä, mutta niin liittyy sikainfluenssan sairastamiseenkin, hyvät ihmiset. Kyllä minä nyt mieluummin otan sen turvalliseksi arvioidun rokotteen kuin taudin, joka saattaa pahimmillaan viedä odottavan äidin hengen.
Ei muuten pidä paikkaansa, ettei raskaana oleva saisi ottaa kausi-influenssarokotetta. Esim. Usa:ssa sitä nimenomana suositellaan raskaana oleville.
Niin ja Heikkilä on hörhö, hänen mielipiteitään ei nyt kannattaisi ensimmäisenä kuunnella. Jos olette yhtään lukeneet hänen muita kannanottojaan, niin nehän ovat todella provosoivia ja kärjistäviä aina.
Laitapa lista niistä raskaana olevista perusterveistä, jotka ovat sikainfluenssaan menehtyneet.
niin saat listaa menehtyneistä. Tähän mennessä kaikista sikatautiin kuolleista 6% on ollut odottavia äitejä.
Laitapa lista niistä raskaana olevista perusterveistä, jotka ovat sikainfluenssaan menehtyneet.
niin saat listaa menehtyneistä. Tähän mennessä kaikista sikatautiin kuolleista 6% on ollut odottavia äitejä.
Olisin hyvin kiitollinen, jos laittaisit linkin sivuille, jossa olet listan tai tekstin löytänyt. Googlaamalla en näitä löydä.
Q: Why does CDC recommend that pregnant women receive the 2009 H1N1 influenza vaccine?
A. It is important for a pregnant woman to receive the 2009 H1N1 influenza vaccine as well as a seasonal influenza vaccine. A pregnant woman who gets any type of flu is at risk for serious complications and hospitalization. Pregnant women who are otherwise healthy have been severely impacted by the 2009 H1N1 influenza virus (formerly called “novel H1N1 flu” or “swine flu”). In comparison to the general population, a greater proportion of pregnant women infected with the 2009 H1N1 influenza virus have been hospitalized. In addition, severe illness and death has occurred in pregnant women. Six percent of confirmed fatal 2009 H1N1 flu cases thus far have been in pregnant women while only about 1% of the general population is pregnant. While hand washing, staying away from ill people, and other steps can help to protect pregnant women from influenza, vaccination is the single best way to protect against the flu.
Minun on vaikea nähdä syytä, miksi H1N1-rokote olisi sen vaarallisempi kuin kausi-influenssarokotekaan, koska se on kuitenkin ymmärtääkseni valmistettu samalla menetelmällä, eikä siinä ole mitään mystistä. Itselleni oli uutta, että raskaanaolevat on tähänkin asti rokotettu influenssia vastaan, ja tämä tieto poisti ainakin itseltäni suuremmat pelot rokotetta kohtaan.
On varmaankin järkevämpää verrata H1N1-rokotetta juuri kausi-influenssarokotteeseen kuin johonkin 30 vuotta sitten epäonnistuneeseen rokotteeseen, kuten on joissain lähteissä tehty (siis nämä tyypit, jotka maalailevat kauhukuvia rokotteesta). Eiköhän nykyään jo tunneta aika tarkasti rokoteteknologia, varsinkin influenssavirusrokotteiden kohdalla.
että Tamiflu, joka on lääke jo sairastuneelle, ei siis rokote vastaan.
Tamiflulla on niitä sivuoireita. Eikä ole todisteita että sairastuminen kävisi helpommin jos lääkkeen ottaa.
Ei siis mitään tekemistä rokotteen kanssa!
Tämä on sama juttu kuin vanhus ottaa joka vuotisen influenssarokotteen ja sairastuu FLUNSSAAN ja sitten jättää seuraavana vuonna ottamatta rokotteen koska ei tehonnut aikasemminkaan ja kuolee huonolla tuurilla!
Influenssarokote kun ei torju flunssaa.
Olisin hyvin kiitollinen, jos laittaisit linkin sivuille, jossa olet listan tai tekstin löytänyt. Googlaamalla en näitä löydä.
että raskaanaoleminen tarkoittaa riskiryhmässä olemista.
Toisin sanoen perusterve ei-raskaanaoleva painii eri sarjassa kuin perusterve raskaanaoleva. Raskaus on riskitekijä sikainfluenssassa.
Ja juuri siksi suomessakin raskaanaolevat aiotaan rokottaa ensimmäisenä. Koska tämä on ilmeisesti yksi selkeimpiä riskiryhmiä. Ja samalla rokotteella voidaan kenties pelastaa kaksi ihmistä.
sekä tamiflu-lääkkeen syöminen. Mutta tietääkö joku onko rokotetta vielä testattu yhdelläkään raskaana olevalla?
Jos keuhkokuume se vaarallisin jälkitauti, niin kuitenkin Suomessa hyvin hoidettavissa. Olen perusterve, eikä raskaus sitä miksikään muuta.
Rokotetta ei todellakaan ole testattu raskaana olevilla ihmisillä. Kuten ei lääkkeitä yleensäkään. En ota mitään turhaa riskiä.
Niin ja työskentelen itse hoitajana vuodeosastolla. Onneksi meillä ei kuitenkaan ensisijaisesti hoideta sikainfluenssaan sairastuneita. Onneksi siksi ettei tarvitse työpaikkaa ruveta muuttamaan.
Ja meillä ei työterveyshuolto eikä neuvolan th suosittele rokotteen ottamista.
niin meillä on kaikki muut sairastanut 3 viikon sisällä kuumeflunssan paitsi minä. Siis mies ja kolme poikaa. Olen raskaana viikolla 37.
raskaana olevat eivät ole olleet riskiryhmässä - mutta tässä ns. sikaflunssassa raskaana olevien ryhmässä kuolleisuus on ollut korkea.
Normaalisti kuolleet ovat iäkkäitä ja heikkokuntoisia.