Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Raskaana olevat, aiotteko suostua koekaniineiksi ja ottaa SIKAINFLUENSSAROKOTTEEN?

Vierailija
14.09.2009 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai suostuako koekaniiniksi sikainfluenssalle, ja katsoa kuinka pahasti käy itselle siinä?

Vierailija
2/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kahdesta syystä riskiryhmään. toisaalta jännittää jos taudin saa ja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian riskialtista!

Vierailija
4/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveet sivuoireet niissä lääkkeissä.

Vierailija
5/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa todella paljon ja viime viikolla tulin siihen tulokseen, etten aio ottaa sitä. Mielestäni siinä on liikaa riskiä. En halua ottaa rokotetta, jota ei ole testattu kunnolla. Olen kaiken lisäksi allerginen, joten koskaan ei voi tietää, millä tavalla reagoin noin tuntemattomaan lääkkeeseen. Kuuntelin viime viikolla erään lääkärin puhetta radiosta ja hän sanoi, ettei itse ottaisi iki päivänä kyseistä rokotetta. Se oli viimeinen niitti minulle. Mutta olenko sitten huono ihminen, jos en ota sitä kun niitä kuitenkin kaikille tilataan? Ovatko neuvolan tädit moralisoimassa, jos kieltäydyn? Oikeastaan aivan sama, en todellakaan halua riskeerata.

Vierailija
6/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään elukoitakaan ei ruukata tiineenä rokottaa, joten tuskimpa rokote raskaana ollessa on sen kannattavampaa. Aion keskittyä huolehtimaan hygieniasta, sillä kun voidaan tehokkaimmiten estää tartunta.

Enkä usko että rokotetta on tutkittu riittävästi näin lyhyessä ajassa.

Vierailija
7/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nelosta, olen raskaana ja on astma, mutta siitä huolimatta en ota rokotetta missään nimessä.

Vierailija
8/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveet sivuoireet niissä lääkkeissä.

No lääkkeet on ihan eri asia kuin rokote. Nimenomaan rokotteen ottamalla voi säästyä taudilta, jonka tullessa pitäisi ottaa sitä kauhean sivuvaikutteista lääkettä ;-)

Mä en oikein tiedä. Todnäk otan rokotteen, jos en siihen mennessä vielä ole tautia sairastanut.

Vierailija
9/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääkäri perusteli tuota?

Kuuntelin viime viikolla erään lääkärin puhetta radiosta ja hän sanoi, ettei itse ottaisi iki päivänä kyseistä rokotetta. Se oli viimeinen niitti minulle.

Vierailija
10/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin viime viikolla erään lääkärin puhetta radiosta ja hän sanoi, ettei itse ottaisi iki päivänä kyseistä rokotetta. Se oli viimeinen niitti minulle. Mutta olenko sitten huono ihminen, jos en ota sitä kun niitä kuitenkin kaikille tilataan? Ovatko neuvolan tädit moralisoimassa, jos kieltäydyn? Oikeastaan aivan sama, en todellakaan halua riskeerata.

Tarkoitatko Antti Heikkilän haastattelua? Voin kertoa että lääkäreille ei Heikkilän haastatteluun kannata viitata, sillä hän on aika radikaali mietlipiteissään ja monen mielestä edustaa ääripäätä monessa asiassa. Mutta en tarkoita etteikö puhuisi osittain järkeä.

Ihan tilastoja seuraamalla ilmenee, että perusterveelle ihmiselle ei sikainfluenssa ole kovin vaarallinen. Uskon itse sen pätevät myös raskaana oleviin. Eli jos on oikeasti terve ja ei ole tapana sairastella kausi-influessoja ja ei ole keuhko-ongelmia, niin en itse rokotetta ottaisi. Mutta jos on sairastaipumusta tai perheen lapsilla on kauhkosairauksia tai astmaa tai muuta joka saattaisi aktivoida vakavan jälkitaudin itselle tai syntyneelle vauvalle, niin harkitsisin vakavasti rokotteen ottamista.

Vierailija
11/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan kauhulla, ehdinkö saada rokotetta ajoissa .... influenssarokotteen olen ottanut viimeisen 10 vuoden ajan joka vuosi

rv 34

Vierailija
12/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taudin aiheuttaman korkean riskin vuoksi. Jokavuotinen influenssarokote on nimenomaan raskaana oleville erittäin tärkeä, eikä siitä ole todettu haittavaikutuksia laajassakaan käytössä. Vaikea kuvitella miten influenssarokote yhtäkkiä olisi kamalan vaarallinen vain siksi, että siinä on eri tyypin pinta-antigeeni kuin tavallisessa influenssarokotteessa.

Vierailija
13/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapseni saavat myös heti ensilinjassa, vaikka sitten salaa takaoven kautta.

T. lääkäri

Vierailija
14/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummasti sitten kuitenkin rokotusasemat tulvivat porukkaa ovista ja ikkunoista 24/7 kun rokotukset alkavat.

Vierailija
15/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääkäri perusteli tuota?

Kuuntelin viime viikolla erään lääkärin puhetta radiosta ja hän sanoi, ettei itse ottaisi iki päivänä kyseistä rokotetta. Se oli viimeinen niitti minulle.

Jos siis on kyseessä Rado Rockin haastattelu, niin Heikkilä viittasi rokotteen testaamattomuuteen. Kokemuksen puute juuri siitä rokotteesta. Ja että tautiin ei kuole vaan jälkitauteihin ja kaikki (vai oliko suurinosa) kuolleista ovat olleet jo tavalla tai toisella sairaista tai heikkokuntoisia. Itse olen ymmärtänyt juuri päinvastoin, mutta mun tiedonsaanti on rajallista verrattuna lääkäreihin.

Toisaalta saman lääkärin mielestä ruoka-aineista vaarallisin on margariini ja muut kasvirasvajohdannaiset. Ja terveenä pysyy syömällä täysmaitotuotteita, ei kevytmaitoa ja jogurtteja.

Vierailija
16/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tilastoja seuraamalla ilmenee, että perusterveelle ihmiselle ei sikainfluenssa ole kovin vaarallinen. Uskon itse sen pätevät myös raskaana oleviin.

Uskot? Nämä nyt ei valitettavasti ole uskon asioita ollenkaan.

On ikävää että tutkittua, tilastoitua faktaa tästä taudista on vaikea saada kun sen ympärille kehitellään niin monenlaista huttua ja draamaa, ja kaikenlaisia "asiantuntijoita" otetaan mediassa esille. Se ei kuitenkaan tee faktoista uskon asioita, eikä maallikon logiikalla ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa, miten tauti oikeasti käyttäytyy.

Vierailija
17/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäämpä vain ettei kerkiä ajoissa kun viikkoja minulla on jo 35+

uskon että rokote on huomattavasti pienempi riski kuin itse sairaus. viitteitä sairauden vaarallisuudesta nimenomaan myös perusterveille raskaana oleville on maailmalla niistä maista joihin influenssa on jo ehtinyt.

Lisäksi rokotus suojaisi nykytietämyksellä vastasyntynyttäkin joten siinäkin iso hyöty.

Mutta olkaa toki muut ottamatta, mitä useampi kieltäytyy niin sitä useampi halukas sen sitten nopeasti saa.

Vierailija
18/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenko sitten huono ihminen, jos en ota sitä kun niitä kuitenkin kaikille tilataan? Ovatko neuvolan tädit moralisoimassa, jos kieltäydyn? Oikeastaan aivan sama, en todellakaan halua riskeerata.

eikä neuvolan terveydenhoitaja sitä rokotetta anna. Sinun tuskin tarvitsee edes koko asiaa mainita.

Vierailija
19/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten aina aiemmin ollut kielletty raskaana olevilta. Multakin varmistettu joka kerta piikille mennessä, etten vaan ole raskaana.

Vierailija
20/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tilastoja seuraamalla ilmenee, että perusterveelle ihmiselle ei sikainfluenssa ole kovin vaarallinen. Uskon itse sen pätevät myös raskaana oleviin.

että tämä sikaflunssa on osoittautunut jostain syystä vaaralliseksi nimenomaan terveille 20-40v aikuisille. Raskaana oleville perusterveille se on myös ollut jostain syystä tappava - tietysti vain pienelle osalle, mutta kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi